کد خبر : 8976 / /
/

خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: سهام شرکت‌هایی که دولت قبل به نفع خود مصادره کرده بود اگر بازگردد جاماندگان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت

 عسگر توکلی رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت، با بیان اینکه دولت قبلی ۱۱ شرکت از مجموع ۶۱ شرکت قرار گرفته در سبد سهام عدالت را در اختیار خود گرفته بود، گفت: دولت قبلی علاوه بر این اقدام حتی میزان سود سهام برخی از شرکت‌های باقی مانده را نیز کاهش داده بود.

او افزود: اگر این شرکت‌ها دوباره به سبد سهام عدالت بازگردند تکلیف جاماندگان سهام نیز مشخص می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت با بیان اینکه ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت در کشور وجود دارد، گفت: یک میلیون و ۸۰۰ سهامدار برگه سهام دارند، اما به دلیل قرار نگرفتن در سامانه، سودی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

توکلی گفت: حدود ۷ میلیون نفر نیز جز شش دهک پایین جامعه و زیر چتر نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که این‌ها نیز سهام عدالت دریافت نمی‌کنند.

او ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر نیز به دلیل شرایط اقتصادی سال‌های اخیر زیر خط فقر قرار گرفته اند و درآمد پایینی دارند که به این افراد نیز باید سهام عدالت تعلق بگیرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت با بیان اینکه این ۱۰ میلیون نفر در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، از رایزنی با وزیر اقتصاد و هیات دولت خبر داد و گفت: نگاه آقای رئیسی به این موضوع مثبت است و نشست‌هایی نیز با وزیر اقتصاد برگزار و توافق‌های اولیه برای بازگرداندن شرکت‌ها به سبد سهام عدالت گرفته شده است.

توکلی افزود: اگر شرکت‌ها دوباره به سبد سهام عدالت بازگردند دولت این لایحه را برای تایید و اجرایی شدن به مجلس شورای اسلامی خواهد فرستاد تا منابع مالی لازم نیز مشخص شود.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم جدی دارد تا هر چه سریعتر تکلیف سهام‌دار کردن جاماندگان مشخص شود، ادامه داد: درصورت بازگرداندن شرکت‌ها به سبد سهام عدالت تکلیف ۱۰ میلیون از جاماندگان سهام با این راهکار مشخص خواهد شد./باشگاه خبرنگاران جوان

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.