کد خبر : 8975 / /
/

کاهش حباب سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد شرایط در بازار سکه و طلا به گونه‌ای رقم خورده است که افزایش قیمت‌ها نشانه‌ای از افزایش داد و ستد در بازار نیست بنابراین پیش‌بینی کردن بازار با این شرایط سخت است.

کاهش حباب سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

 اونس جهانی طلا در بازار امروز روند افزایشی خود را ادامه داد و به کانال ۱۸۰۰ دلار رسید. افزایش اونس جهانی و نرخ ارز در بازار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

اونس جهانی طلا در یک هفته گذشته حدود ۳۰ دلار افزایش قیمت داشته است و روند نوسانی_صعودی قیمت دلار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است. قیمت سکه در بازار آزاد در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است و قیمت طلا به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش اونس جهانی طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در یک هفته گذشته اونس جهانی طلا حدود ۳۰ دلار افزایش داشته است و قیمت دلار روند نسبتا صعودی را پشت سر گذاشته است و همین عوامل موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد.

کشتی‌آرای از وجود رکود در بازار طلا و سکه خبر داد و توضیح داد که افزایش قیمت‌ها در بازار دلیلی برای افزایش داد و ستد در بازار نیست و رکود همچنان در بازار وجود دارد. در کنار وجود رکود در بازار، یکی دیگر از عوامل منفی موجود کاهش حباب سکه در چند روز گذشته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا با اشاره به افزایش قیمت‌ها در کنار ایجاد رکود در بازار بر این عقیده است که شرایط بازار خوب نیست و این اتفاق‌ها دلیلی برای خوب بودن شرایط موجود در بازار نیست.

او درباره آینده بازار طلا توضیح داد که با توجه به شرایط موجود در بازار پیش‌بینی مسیر بازار تقریبا غیرممکن است زیرا متغیرها و نوسان‌های زیادی در بازار به وجود آمده است.

افزایش قیمت‌ها نشانه افزایش تقاضا در بازار است؟

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد روند بازار به گونه‌ای شکل گرفته است که با وجود افزایش قیمت طلا و سکه در بازار حجم معاملات افزایش نداشته است. او از رکود در بازار طلا خبر داد و توضیح داد که عوامل افزایش قیمت طلا و سکه عواملی همچون نرخ ارز و اوسن جهانی بودند و داد و ستد در بازار طلا و سکه افزایش نداشته است و عاملی برای افزایش قیمت‌ها نبوده است.

اقتصادنیوز نوشت: رفتن اونس طلا و دلار به بالای مرزهای روانی مهم، سمت و سوی انتظارات در بازار سکه را صعودی تر خواهد کرد. با این حال، برخی از معامله گران بازار سکه باور دارند که حتی با گذر فلز گران بهای داخلی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی، شانس زیادی برای شکست مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود نخواهد داشت.

قیمت سکه در سال ۱۴۰۰ نتوانسته است که از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با قدرت عبور کند و نقطه ای بوده است که بیشتر معامله گران در نزدیکی آن، اقدام به فروش کرده اند. از نگاه برخی تحلیل گران، زمانی که چشم انداز قوی خاصی از افزایش قیمت وجود ندارد، معامله گران بزرگ وارد بازار نخواهند شد. در واقع دسته ای از تحلیل گران باور دارند، سکه در صورتی وارد فاز افزایشی قوی خواهد شد که از محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان عبور کند./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.