کد خبر : 7972 / /
/

ارزش سکه در گرو قیمت دلار

در بازار روز چهارشنبه به دلیل ثبات نرخ ارز و کاهش اونس جهانی، قیمت‌ها با ثبات نسبی همراه بود. فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند که افزایش قیمت سکه در گرو افزایش قیمت دلار است.

ارزش سکه در گرو  قیمت دلار

قیمت طلا و سکه در بازار روز چهارشنبه ۱۴ مهر به دلیل ثبات نرخ ارز و کاهش اونس جهانی با ثبات نسبی همراه بود اما تا حدودی روند نزولی داشتند.

سکه بازان به دقت خود را با تغییرات قیمتی دلار هماهنگ می‌کنند. به عقیده برخی از فعالان رشد قیمت سکه به بالای سقف ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز تا حد زیادی به نوسانات قیمت دلار بستگی خواهد داشت. در صورتی که نرخ ارز به سوی سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کند، احتمال شکست مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسیار زیاد خواهد شد.

اگر قیمت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان برگردد پیش‌بینی می‌شود که قیمت سکه کاهش یابد و کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست بدهد. از طرفی کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفته بود که با توجه به تعطیلی‌های هفته دوم مهر تغییرات قیمتی در بازار طلا و سکه اهمیتی زیادی ندارد زیرا میزان عرضه به شدت کاهش یافته است.

بنا بر گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان با توجه به اثرگذاری قیمت دلار،‌اخیرا اخبار سیاسی را با دقت بیشتری دنبال می کنند. دیروز افزایشی های بازار سکه سعی می کردند اخبار مربوط به افزایش تنش ها با آذربایجان را پررنگ جلوه دهند. این در حالی بود که کاهشی های بازار تاکید می کردند که مشکلات ایران با عربستان در حال مرتفع شدن است.

با این حال، بیشتر معامله گران بازار سکه معتقدند که آینده این بازار به مذاکرات هسته ای بستگی خواهد داشت. ماندگاری تحریم ها و کاهش امید برای لغو آن ها می تواند زمینه ساز رشد قیمت سکه به سوی سقف های تازه تر شود، حال آنکه شروع مذاکرات حداقل می تواند منجر به کاهش نوسانات فلز گران بهای داخلی شود.

قیمت طلا و سکه ۱۴ مهر ۱۴۰۰

در بازار امروز ۱۴ مهر اونس جهانی طلا با نوساناتی همراه بود و در پایین‌ترین نرخ خود به ۱۷۴۸ دلار رسید. در بازار امروز اونس جهانی با روند نزولی همراه بود و از طرفی قیمت دلار با یک ثبات نسبی و حفظ کانال ۲۸ هزار تومان همراه بود. کاهش اونس جهانی و ثبات قیمت دلار موجب ثبات و کاهش نسبی قیمت طلا و سکه شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران با نرخ یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ باقی ماند و با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.