کد خبر : 7464 / /
/

خبرمهم/افزایش ۲ میلیونی به سبد خانوار بازنشستگان

آخرین جزئیات درباره روند همسان سازی حقوق بازنشستگان و چگونگی محاسبه میزان آن را در این گزارش با ما همراه باشید.

خبرمهم/افزایش ۲ میلیونی به سبد خانوار بازنشستگان

حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار در اسفند ماه هر سال مشخص می شود و این طور استنباط می شود که این رقم در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیرگذار است.

افزایش حقوق ۸۰ درصدی شاغلان دولت

حقوق بگیران دولت در انتهای سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ افزایش حقوق سالانه را تجربه کردند و در واقع حقوق شاغلان دولت به افزایش ۸۰ درصدی رسید. این میزان افزایش حقوق در شاغلان دولت به مذاق بازنشستگان کشوری خوش نیامد و برای پر کردن فاصله بین حقوق شاغلان و بازنستگان کشوری، افزایش حقوق ۹۰ درصدی برای بازنشستگان در نظر گرفته شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به این ترتیب اجرا شد. کسانی که دارای ۳۰ سال سابقه کار بودند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و اشخاصی که بیش از ۳۵ سال سابقه کاری داشتند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

متناسب سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

با اندکی مقایسه بین حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی قابل مشاهده بود که فاصله زیادی بین آنها برقرار است و این میزان به حدی بود که اعتراض و بازنشستگان تامین اجتماعی را برنگیخت. بر همین اساس طی دو مرحله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

روند همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو مرحله پیش رفت. کسانی که دارای سابقه کاری بالای ۲۵ سال بودند در ازای هر سالی که اضافه داشتند، تشویقی دریافت می کردند.همچنین بر اساس میزان سابقه کاری،امتیاز در نظر گرفته می شود و با توجه به عدد مربوطه رقمی جایگزین می شد. لازم به ذکر است که میزان بیمه پردازی در این مرحله اهمیت ویژه ای داشت. در مرحله بعدی قرار بر این شد که میزان دریافتی حداقل بگیران تامین اجتماعی با حداقل بگیرانکشوری یکسان یا نزدیک به رقم هم باشد. بر همین اساس رقم حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

افزایش ۲ میلیونی به سبد خانوار بازنشستگان

در پنج ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیون تومان به سبد معیشت خانوار اضافه شد و در صورت افزایش یافتن مجدد تا انتهای سال، این رقم به ۳ تا ۴ میلیون تومان خواهد رسید. در صورتیکه بانک مرکزی براساس ماده ۴۱ قانون کار تورم واقعی را ارائه دهد، احتمالا در سال جدید نیازی به همسان سازی دوباره نخواهیم داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.