کد خبر : 7307 / /
/

خبر خوش برای بازنشستگان/وام ۲۵ میلیونی با سود ۱۰ درصد برای بازنشسته ها

در بین تسهیلات ارزان قیمت ، وام ازدواج از جمله وامهای قرض الحسنه به شمار می آید که امسال به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبر خوش برای بازنشستگان/وام ۲۵ میلیونی با سود ۱۰ درصد برای بازنشسته ها

 برخی زوج ها علاوه بر این وام می توانند از وام ۲۵ میلیونی نیز بهره مند شوند. تسهیلات مذکور مختص فرزندان بازنشستگان است و این وام به عنوان وام ازدواج فرزندان به بازنشستگان کشوری پرداخت می شود. بر این اساس بازنشستگان تامین اجتماعی از چنین تسهیلاتی بهره مند نیستند.

 یک مقام مسئول در صندوق بازنشستگی کشوری در این باره توضیح داد: تسهیلات مذکور هفتمین مرحله از وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری است که تا عصر امروز دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ به مشمولان این وام پرداخت خواهد شد.

علی خدامی که مسئولیت مدیر کلی امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری را به عهده دارد، ادامه داد: با مشارکت بانک عاملی که پرداخت این وام را به عهده دارد، هفتمین مرحله تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای یک هزار و ۴۵۲ نفر از متقاضیانی که پس از بررسی های لازم واجد شرایط برای دریافت این نوع تسهیلات بودند  تا عصر امروز (دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰) به حسابشان واریز خواهد شد.

شایان ذکر است حداقل حقوق خالص دریافتی یک میلیون تومانی در تیرماه سال جاری، تاریخ عقدنامه در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، امکان ثبت نام فقط برای ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر، درنظر گرفتن یک فقره تسهیلات در صورت مشمولیت پدر و مادر فرزندان در صندوق برای بررسی واجدین شرایط، از جمله شرایط و وضوابط ثبت نام این نوع تسهیلات استبه گفته وی، مرحله قبلی این تسهیلات، اول تیرماه امسال به یک هزار و ۳۵۰ نفر از بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شده بود. خدامی گفت: نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

بنا به گزارشی هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان براز ۱۴مردادماه امسال انجام شد. این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ساله) است.

حقوق بازنشستگان به زودی پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان ممکن است در ماه های آینده تغییر کند. حقوق بازنشستگان از طریق خزانه کشوری تامین می‌شود.اکنون حداقل حقوق بازنشستگان 4 میلیون و 200 هزار تومان است.مشکلات مربوط به حقوق بازنشستگان به زودی برطرف خواهد شد.

وام بازنشستگان

حداقل حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی

حداقل مستمری افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

با اخبار متعدد از میزان حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها شاید هنوز هم برخی بازنشستگان ندانند در نهایت حداقل حقوق آنها چقدر شده است. آیا ممکن است در ماه‌های آینده مجددا حقوق آنها تغییر کند یا اکنون دیگر حداقل حقوق آنها مشخص و نهایی شده است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در این مورد ارقامی اعلام کرده که نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می‌توان بگیرد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

علی دهقان‌کیا گفت: در سال ۱۴۰۰ با افزایش دستمزد و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه برای بازنشستگان سایر سطوح نیز شرایطی نیز تعریف شده است، تصریح کرد: افرادی که با هفت برابر دستمزد بازنشسته شده بودند و در سال ۱۴۰۰ حقوق‌شان به سه برابر دستمزد رسیده بود و چهار برابر حداقل دستمزد، حقوق‌شان کاهش یافته بود به همین منظور ۵۰ تا ۷۵ درصد کسری حقوق آن‌ها را تامین کردیم.

همسان سازی حقوق بازنستگان

او در توضیح جزئیاتی از همسان‌سازی حقوق خاطرنشان کرد: ممکن است موقع افزایش دستمزد، اعلام کنند افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ منهای متناسب‌سازی باشد و ما این را نمی‌پذیریم. متناسب‌سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته و افزایش دستمزد بر مبنای متناسب‌سازی و حقوق است. ما افزایش دستمزد را بر این مبنا قبول داریم.

بنا بر این گزارش، سالانه تنها یک بار آن هم در اسفند هر سال، میزان حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار تعیین می‌شود که به نظر می‌رسد همان رقم برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مبنا قرار می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.