کد خبر : 6715 / /
/

اخبار ورزشی| اخبار پرسپولیس| سرمربی پرسپولیس

لحظه های ترسناک در انتظار پرسپولیس!

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت که پرسپولیس باید جوی ترسناک را در شهر دوشنبه تجربه کند.

لحظه های ترسناک در انتظار پرسپولیس!

 

اخبارورزشی:سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه برگزاری دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، به پنج نکته قابل توجه این دیدارها اشاره کرد که در بخشی از آن آمده است:

افزایش تیم‌های مسابقات امسال باعث شد چندین تیم برای اولین بار به نمایندگی از کشور خود، در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کنند و هیچ تیمی از استقلال موفق‌تر نبوده است. تیمی که با شکست ۴ بر یک الهلال در دور گروهی و صدرنشینی گروه A، تیم موفق مسابقات بوده است. چالش بعدی قهرمان تاجیکستان، غول تهران یعنی پرسپولیس است. تیمی که قهرمان پنج سال اخیر لیگ برتر ایران به شمار می‌رود. پرسپولیس در سه دوره گذشته، به دو فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و با پنج پیروزی، صدرنشین گروه E رقابت‌ها شد.

پرسپولیس شانس بیشتری برای صعود دارد، اما استقلال هم مزیت‌های کلیدی در این مسابقه خواهد داشت. لیگ برتر ایران در انتهای جولای به پایان رسید و از آخرین بازی رسمی تیم گل‌محمدی شش هفته می‌گذرد، اما تیم تاجیک روز شنبه به میدان رفته و با هشت پیروزی متوالی به مصاف پرسپولیس می‌رود. همچنین هواداران استقلال در ورزشگاه پامیر دوشنبه حاضر می‌شوند. استقلال در AFC CUP، جمعیت زیادی به ورزشگاه می‌کشاند و هواداران این تیم جوی ترسناک می‌سازند. شاید پرسپولیس باید بهترین بازی خود را ارائه کند تا آخرین قربانی استقلال نباشد.

استقلال و الهلال رقابت خود را تازه می‌کنند

تیم‌های کمی بزرگتر از الهلال و استقلال هستند که طی نسل‌ها، دو ابرقدرت رقابت‌های قاره‌ای به شمار می‌روند. ۳۰ سال از تقابل نخست دو تیم که الهلال با برتری مقابل نماینده ایران در دور گروهی، استقلال را در فینال شکست داد و به امید قهرمانی‌های متوالی این تیم در جام باشگاه‌های آسیا خاتمه دهد، می‌گذرد. دو تیم بارها با یکدیگر روبرو شده‌اند که الهلال در مسیر قهرمانی خود در جام برندگان آسیا ۹۷-۱۹۹۶، از سد استقلال گذشت و در سال ۰۳-۲۰۰۲ پس از غلبه بر این تیم، به اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا رسید.

پس از آن، دو تیم در شش مسابقه با هم روبرو شدند که استقلال چهار مرتبه و الهلال دو بار پیروز شد. آخرین بازی دو تیم به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که الهلال با پیروزی به لطف تنها گل سباستین جووینکو، مسیر خود را برای قهرمانی آسیا آغاز کرد. دو سال بعد آنها برای اولین بار در دور حذفی با هم مواجه می‌شوند. الهلال از لحاظ تاریخی شرایط بهتری دارد، اما استقلال در سال‌های اخیر نشان داده ابزار لازم را برای شکست نماینده سعودی دارد.

برنامه دیدارهای دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا:

دوشنبه ۲۲ شهریور

استقلال ایران – الهلال عربستان، ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه الوصل امارات

سه‌شنبه ۲۳ شهریور

استقلال تاجیکستان – پرسپولیس ایران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملی تاجیکستان

شارجه امارات – الوحده امارات، ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه شارجه امارات

النصر عربستان – تراکتور ایران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه جاسم بن حمد قطر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.