کد خبر : 6676 / /
/

اخبار روز| واکسن کرونا| تزریق واکسیناسیون رانندگان تاکسی

زمان تزریق واکسن کرونای رانندگان تاکسی اعلام شد!

سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بالای ۳۰ سال باز شد.

زمان تزریق واکسن کرونای رانندگان تاکسی اعلام شد!

 

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ۳۰ سال به بالا خبر داد.

از هم‌ اکنون رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که متولد سال ۱۳۷۰ یا قبل از آن هستند و کد ملی آنها قبلا به وزارت بهداشت ارسال شده می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن خود را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دریافت نوبت قبل از مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون الزامی است و از همه‌ مردم عزیز خواسته می‌شود بدون دریافت نوبت از مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری کنند.

سعید نمکی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ششم مرداد ماه در نامه‌ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت این وزارتخانه، بر واکسیناسیون کارمندان بانک تاکید کرد.

نمکی روز پنجم مرداد ماه نیز در نامه‌ای به رییسی، خواستار واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی ها به میمنت عید غدیرخم شد.

مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه اعلام کرد: از هم‌اکنون متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir دارند.

همچنین وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴ مرداد ماه در نامه‌ای به علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه بر کاهش دو ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تاکید کرد.

پیش از این متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir داشتند که با دستور اخیر وزیر بهداشت، سن ثبت‌نام واکسیناسیون گروه‌های هدف دو سال کاهش یافت.

همچنین نمکی روز یکشنبه ۳۱ مرداد در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستور آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد زیر ۵۰ سال در برخی از استان‌های کشور را اعلام کرد.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز ۱۰ شهریور ماه از برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون مشاغل جدید خبر داد و گفت: واکسیناسیون مشاغل مانند فروشگاه های زنجیره‌ای و اینترنتی، هتل‌داران و نانوایی ها مهر ماه انجام می شود.

تا کنون ۲۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۷۶ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.