کد خبر : 5245 / /
/

این رانندگان تاکسی واکسن کرونا دریافت می کنند / جزئیات مهم

سید مناف هاشمی گفت: واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیرانان، رانندگان اتوبوس و راهبران مترو با هماهنگی ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی آغاز شد.

این رانندگان تاکسی واکسن کرونا دریافت می کنند / جزئیات مهم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام کرد: واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از امروز/دوشنبه در محل بوستان ولایت آغاز شد.

سید مناف هاشمی گفت: واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیرانان، رانندگان اتوبوس و راهبران مترو با هماهنگی ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی آغاز شد.

وی اظهار داشت: فردا / سه شنبه/ نیز  ادامه واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در مرکز رفاهی تاکسیرانی منطقه ۱۵ در خاوران، اتوبوسرانی منطقه ۵ و ایستگاه مترو شهرری انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس فراخوانی که از آنها انجام می شود، به نوبت صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز در این باره گفت: با هماهنگی انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسیناسیون کارکنان شرکت، راهبران قطار، خدمات مسافری، پاکبانان، انتظامات و سایر افرادی که به طور مستقیم با مسافران در ارتباط هستند در دستور کار قرار گرفت.

علی عبداله پور تاکید کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته واکسیناسیون کارکنان در گروه های ۵۰ نفره در سالن ولایت ساختمان مرکزی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع حافظ، شماره ۹۵۶ انجام  خواهد شد.

به گفته وی، واکسیناسیون بر اساس فراخوانی که متعاقبا برای همکاران ارسال خواهد شد، به نوبت انجام می گیرد.

کدام رانندگان تاکسی واکسن کرونا دریافت می کنند؟

رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در این بارهفت: در فاز اول ۲۰ هزار راننده تاکسی واکسینه می‌شوند و بعد از آن مابقی رانندگان واکسن دریافت می کنند.

محمد روشنی تاکید کرد: براساس پروتکلی که تدوین کردیم، از آنجایی که افراد بالای ۶۰ سال تاکنون توسط خود وزارت بهداشت واکسن دریافت کردند ما در فاز اول رانندگان ۵۰ تا ۶۰ سال، بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ سال و با همین ترتیب رانندگان دیگر  را برای دریافت واکسن فراخوان می‌دهیم.   

از اسفند سال ۹۸ تاکنون تعداد زیادی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بر اساس تصمیم وزارت بهداشت واکسیناسیون این افراد که جزو گروه های پرخطر محسوب شدند از امروز/ دوشنبه آغاز شد.

خبر مهم درباره واکسن کرونای راندگان تاکسی

رانندگان تاکسی

بعد از گذشت تقریباً ۶ ماه از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در ایران؛ خبرها حکایت از پیوستن بخش حمل‌ونقل عمومی از این هفته به طرح واکسیناسیون دارد. تاکنون ۷۰۰ راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و ۱۰ هزار نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

حدوداً ۴۷۶ هزار راننده تاکسی در کل کشور مشغول به کارند که ۸۰ هزار نفر از آنها در تهران فعالیت می‌کنند. در بخش اتوبوسرانی تهران نیز روزانه تست ۹۰ نفر از رانندگان مثبت اعلام می‌شود و این درحالی است که فقط در پایتخت تاکنون ۱۶ نفر از رانندگان اتوبوس بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

در متروی تهران نیز در طول یکسال و ۵ ماه اخیر؛ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا به کرونا گزارش شده است که ۶ نفر از آنها راهی آرامستان پایتخت شده‌اند. اما طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت از این هفته به ترتیب اولویت سنی رانندگان در هر سه بخش به صف طویل واکسیناسیون عمومی می‌پیوندند. در برنامه واکسیناسیون؛ رانندگان حمل‌ونقل عمومی جزو اولویت سوم قرار داده شده‌اند که با توجه به زمانبندی اجرای طرح و تأمین واکسن در هفته‌های اخیر؛ اکنون نوبت به این گروه رسیده است. البته فردا در جلسه‌ای مشترک با مسئولان وزارت بهداشت درباره جزئیات اجرای طرح همچون محل اجرا و زمان دقیق بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آن‌طور که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران خبرداده آغاز اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان تاکسی؛ اتوبوس و راهبران مترو از این هفته خواهد بود. سید مناف هاشمی به جلسه‌ای که اخیراً با مسئولان وزارت بهداشت داشته اشاره کرده و گفته است که بهداشتی‌ها قول داده‌اند بزودی واکسن‌های مورد نیاز اختصاص داده شود.

از طرفی محمد روشنی؛ مدیرعامل تاکسیرانی تهران هم از آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی از این هفته خبر داده و تأکید کرده که باتوجه به گروه سنی؛ واکسن اولویت‌بندی شده است. به‌گفته او در فاز اول ۲۰هزار راننده تاکسی در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال واکسینه می‌شوند. چراکه رانندگان گروه سنی ۶۰ سال به بالا در اولویت واکسیناسیون وزارت بهداشت قرار دارند.

بعد از گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ ساله نوبت به گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ ساله و به‌همین ترتیب پایین‌تر می‌رسد. محمود ترفع؛ مدیرعامل اتوبوسرانی تهران نیز به «ایران» گفته است که لیست نهایی رانندگان اتوبوس آماده شده و احتمالاً از اواخر این هفته اجرای واکسیناسیون آغاز می‌شود. او تأکید کرده که ۶ هزار نفر راننده در اتوبوسرانی تهران فعالیت می‌کنند که روزانه در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. در اتوبوسرانی نیز اولویت‌بندی براساس سن راننده‌هاست. میانگین سنی راننده‌ها در بخش اتوبوسرانی ۵۰ سال است.

ترفع می‌گوید که در تعطیلات ۶ روزه اخیر نیز با توجه به اینکه برخی مشاغل همچون کادردرمان؛ نیروی نظامی و انتظامی و بخش خدماتی باید در محل کار خود حاضر می‌شدند؛ سرویس دهی بخش اتوبوسرانی همچون گذشته ادامه یافت. علی عبدالله پور؛ نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو هم از اجرای طرح واکسیناسیون در مترو از اواخر این هفته خبر داده است. او به «ایران» می‌گوید که در جلسه فردا جزئیات بیشتری مشخص می‌شود. اما براساس آخرین تصمیم گیری‌ها در مرحله اول ۵ هزار دوز واکسن به مترو اختصاص داده خواهد شد. فعلاً پایانه جنوب (فتح آباد)؛ پایانه غرب (صادقیه) یا ایستگاه شهید بهشتی و سالن ولایت ساختمان مرکزی از طرف شرکت مترو برای اجرای طرح واکسیناسیون پیشنهاد داده شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.