کد خبر : 6015 / /
/

اخبار روز| اخبار بازنشستگان| خبرخوش برای بازنشستگان

چرا حقوق بازنشستگان مرداد ماه واریز نشد؟

این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه ای برای واریز حقوق وجود نداشته و جای نگرانی نیست

چرا حقوق بازنشستگان مرداد ماه واریز نشد؟

 

با پایان تعطیلات 5 روزه سراسری کشور ،واریز حقوق مرداد ماه نهادها و ارگان های مختلف طی روزهای 30 و 31 مرداد ماه آغاز و انجام شد اما بر اساس اخبار دریافتی از برخی از کارکنان و بازنشستگان هنوز حقوق آنها واریز نشده است.  سازمان برنامه و بودجه درباره علت تاخیر واریز حقوق مرداد بازنشستگان اعلام کرده است: که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه ای برای واریز حقوق وجود نداشته و جای نگرانی نیست. همچنین مسئولان صندوق های بازنشستگی نیز گفته اند که در تلاشند تا پایان ساعت اداری امروز حقوق ها را پرداخت کنند. به نظر می رسد تعطیلات 6 روزه کرونایی سبب تاخیر در پرداختی ها شده است.

 

علت تاخیر واریز حقوق مرداد بازنشستگان

اخبار دریافتی از کارکنان و بازنشستگان برخی ارگان های دولتی نظیر وزارت آموزش و پرورش، حاکی از آن است که حقوق پرداختی مردادماه هنوز به حساب این افراد واریز نشده است.مسئولان سازمان برنامه و بودجه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته اند که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه ای برای واریز حقوق وجود نداشته و جای نگرانی نیست.

مسئولان این سازمان پیگیری دقیق تر را به خزانه داری کل‌کشور ارجاع دادند، در عین حال مسئولان صندوق بازنشستگی می‌گویند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق را از سازمان برنامه و بودجه می‌گیرند اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تاخیر در پرداختی ها شده است. مسئولان این سازمان می گویند در تلاش هستند تا بتوانند تا پایان ساعت اداری امروز حقوق ها را پرداخت کنند.

 صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که تعطیلات ۶ روزه کرونایی مشکلاتی را در پرداخت حقوق بازنشستگان ایجاد کرده و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق‌ها از طریق خزانه تامین می‌شود که این مبلغ هنوز از سوی خزانه کشور به صندوق بازنشستگی پرداخت نشده است.

صندوق بازنشستگی کشور در تلاش است تا پایان وقت ادارای امروز حقوق‌ها را پرداخت کند، اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد و ممکن است کار پرداخت حقوق‌ها به روز‌های آینده موکول شود.

گلایه بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی هر ماه پیش از واریز مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران، جدولی از زمان واریز مستمری‌ها را منتشر می‌کند. طبق عرف سال‌های اخیر، واریز مستمری‌ها از روز ۲۰ام هر ماه آغاز و تا روز ۳۱ام ادامه دارد؛ البته این جدول براساس زمان تامین نقدینگی لازم برای پرداخت این تعهد، تنظیم می‌شود. در نتیجه «بانک رفاه کارگران» به عنوان مرکز مالی واریز مستمری‌ها و بانکی که بازنشستگان و مستمری‌بگیران در آن حساب دارند، بر اساس این جدول، مستمری‌ها را واریز می‌کند.

با این حال تمام بازنشستگان در این بانک حساب ندارند و برخی از آن‌ها نزد بانک‌های دیگر حساب باز کرده‌اند. این گروه از بازنشستگان می‌گویند، سایر بانک‌ها معمولا طبق زمانبندی این جدول عمل نمی‌کنند.

در نتیجه در واریز مستمری این گروه از بازنشستگان، تاخیر به وجود می‌آید؛ البته تاخیر در واریز مستمری تنها محل گلایه بازنشستگان نیست؛ چراکه تسهیلات قرض الحسنه سازمان تامین اجتماعی هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

آن‌ها در سال‌های گذشته در چند نوبت از سازمان خواسته‌اند که تکلیف پرداخت تسهیلات به آن‌ها را روشن کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.