کد خبر : 5975 / /
/

تراکتور سازی / بازیکنان تراکتور سازی / تبریز

تراکتور را نجات دهید!

سالهای زیادی است که ما نیز در کنار هواداران تراکتور فراز و نشیب های زیادی را دیده ایم اما با وجود همه‌ی آن فراز و نشیب ها تراکتور تا سه سال قبل همواره جایگاه خوبی داشت.

تراکتور را نجات دهید!

 اخبار ورزشی : امروز یکشنبه (۳۱ مرداد) تعدادی از هواداران تیم فوتبال تراکتور در اعتراض به وضعیت این تیم و بلاتکلیفی موجود، در هیأت فوتبال آذربایجان‌شرقی تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولین استانی به مشکلات این باشگاه شدند.

جواد ششکلانی رئیس هیأت فوتبال استان با حضور در جمع هواداران تراکتور ضمن شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های هواداران در پاسخ به اعتراض هواداران اظهار کرد: در طول فعالیت باشگاه تراکتور، اولین بار است که این اتفاق می‌افتد و هواداران باشگاه در اعتراض به وضعیت تیم‌محبوب خود، تجمع اعتراض آمیز می‌کنند.

وی ادامه داد: سالهای زیادی است که ما نیز در کنار هواداران تراکتور فراز و نشیب های زیادی را دیده ایم اما با وجود همه‌ی آن فراز و نشیب ها تراکتور تا سه سال قبل همواره جایگاه خوبی داشت.

وی متذکر شد: تراکتور باید در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در مقابل النصر بازی کند البته اکنون هم دیر نیست اما متاسفانه ناملایمت‌هایی در باشگاه به وجود آمد.

ششکلانی در رابطه با واگذاری باشگاه تراکتور به بخش خصوصی گفت: حرف ما در زمان واگذاری باشگاه این بود که علی‌رغم اهمیت دادن به بخش خصوصی در سایر حوزه ها، این موضوع در ورزش و مخصوصا فوتبال موفقیتی ندارد و هیچ توجیهی برای ورود بخش خصوصی به ورزش و فوتبال وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما با شخص خاصی کار نداریم اما موضع هیأت فوتبال در فضای مجازی و رسانه ها موجود است و ما معتقد بودیم مدیریت باشگاه باید در اختیار کارخانه قرار گیرد اما سیاست به گونه ای بود که تصمیم بر واگذاری تیم به بخش خصوصی اتخاذ شد.

وی متذکر شد: عده ای در آن ایام جوسازی کردند که هیأت فوتبال مخالف پیشرفت تراکتور است و به همین دلیل با واگذاری این تیم به بخش خصوصی مخالفت می‌کند.

رئیس هیأت فوتبال استان با بیان اینکه احساس مسئولیت هیأت فوتبال نسبت به تراکتور چندین برابر هواداران است، تاکید کرد: وظایف هیأت مشخص است و ما بر طبق قانون نمی‌توانیم به تصمیمات باشگاه ورود کنیم اما با این وجود پیگیر مشکلات باشگاه هستیم و به صورت کتبی و شفاهی با مراجع ذی صلاح صحبت کرده ایم.

ششکلانی در پایان سخنان خود گفت: فردا جلسه‌ای با حضور مسئولین استانی، مدیریت باشگاه و هیأت فوتبال استان در فرمانداری برگزار خواهد شد و خروجی جلسه به اطلاع عموم هواداران خواهد رسید.

اما هواداران تراکتور که به شدت ناراحت بوده و وضعیت روحی نامناسبی داشتند، خواستار حضور مالک و مدیرعامل باشگاه در بین هواداران بودند و مسئولین هیأت فوتبال نیز در حضور هواداران با نظمی، مدیرعامل باشگاه تماس تلفنی گرفتند که تلفن نظمی خاموش بود!

یکی از هواداران تراکتور طی سخنانی گفت: زمانی که تیم در اختیار کارخانه و یا سپاه بود، شخصیت بالایی داشت اما اکنون وضعیت به گونه ای رقم خورده است که ما توسط هواداران تیم های پایتخت نشین مورد تمسخر قرار می‌گیریم.

یکی دیگر از هواداران با انتقاد از عملکرد مالک باشگاه بیان کرد: در حال حاضر تراکتور ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد و معلوم نیست پرونده‌ی جدیدی نیز در راه است یا نه!

وی ادامه داد: در شهرهای دیگر تیم هایی مانند فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، سایپا و پیکان تهران و ... توسط کارخانجات بزرگ اداره می‌شود اما در شهر ما دو تیم ریشه دار تراکتور و ماشین‌سازی توسط مالک باشگاه به این روز افتاد.

دیگر هوادار تراکتور نیز گفت: مدیرعامل کارخانه تراکتور حق ندارد بگوید که این کارخانه قصد تیم‌داری ندارد؛ ما از مسئولین استانی می‌خواهیم تیم را به کارخانه و یا سپاه واگذار کنند.

وی ادامه داد: اگر خصوصی سازی خیری داشت، استقلال و پرسپولیس را از مدت ها قبل به بخش خصوصی واگذار می‌کردند اما چون عده ای قصد نابودی تراکتور را داشتند، این تیم را به راحتی خصوصی کردند.

یکی دیگر از هواداران تراکتور تاکید کرد: ما تراکتور کهکشانی نمی‌خواهیم؛ ما استادیوم اختصاصی در حد لالیگا نمی‌خواهیم؛ ما فقط تراکتوری را می‌خواهیم که مثل گذشته شخصیت قهرمانی داشته باشد.

وی افزود: هرکدام از ما کار و زندگی خود را رها کرده و در این شرایط کرونایی در اینجا حاضر شده ایم تا مسئولین به حرفهای ما گوش کنند.

وی بیان کرد: امام جمعه، استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و ... هرکس که می‌تواند به این تیم کمک کند تا از این وضعیت خارج شود.

یکی دیگر از پرشور ها که به شدت ناراحت و عصبانی بود، خطاب به ششکلانی گفت: ما حرف سیاسی نمی‌زنیم و به هیچ عنوان مخالف سپاه نیستیم و حتی عاشق سپاه هستیم؛ عده ای می‌خواهند به مطالبات ما رنگ و بوی سیاسی داده و موضوع را به انحراف بکشانند.

وی افزود: مالکی که ۱۳ ماه است در ترکیه زندگی می‌کند و حتی نگهبان کارخانه اش هم برای گرفتن حقوق خود دنبال او می‌گردد، چطور می‌خواهد تیم را سر و سامان دهد؟! 

تراکتور در تاریخ پنجم خرداد سال ۱۳۹۷ از مالکیت بنیاد تعاون بسیج خارج و به محمدرضا زنوزی مطلق واگذار شد اما در طول سه سال اخیر تراکتور همواره با مشکلات مدیریتی و فنی دست و پنجه نرم کرده و هرگز نتوانست در قامت آن تیم یک دست و ترسناک سال‌های گذشته حاضر شود و اکنون در شرایطی که به دلیل بدهی های مولتی میلیاردی با پنجره بسته نقل و انتقالات مواجه شده است، یکی پس از دیگری بازیکنان شاخص و تاثیرگذار خود را از دست می‌دهد و کمالوند و نقی‌زاده تنها ورودی های این تیم هستند که که بر اساس گفته‌های رئیس هیأت فوتبال استان به خبرنگار ایسنا، قرارداد این دو نفر به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه، در هیأت فوتبال ثبت نشده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.