کد خبر : 5938 / /
/

استقلال/اخبار استقلال/اخبار ورزشی

دیاباته استقلال را برای همیشه کنار گذاشت

مهاجمی با سابقه بازی در سری آ که به واسطه حضور استراماچونی راهی تهران شد و بدون گرفتن کفش طلایش، از ایران رفت.

دیاباته استقلال را برای همیشه کنار گذاشت

 اخبار ورزشی : با پایان قرارداد 2ساله، شیخ دیاباته استقلال را به مقصد نامعلومی ترک کرد. مهاجمی با سابقه بازی در سری آ که به واسطه حضور استراماچونی راهی تهران شد و بدون گرفتن کفش طلایش، از ایران رفت.

دیاباته بعد از فرهاد مجیدی و دوران درخشان او در زمان بازی، استقلال را بالاخره صاحب یک شماره 7 استاندارد کرد و نشان داد این شماره نفرین شده نیست بلکه بر تن اهلش نبوده است. دیاباته لیگ 20 اما هیچ نشان و شباهتی با دیاباته لیگ 19 نداشت؛ گویی برای استقلال دوباره خاطره تلخ قبلی تکرار شده: رفتن تیام و جانشینی به نام الحاجی گرو 

* لیگ 19 

 مصدومیت برابر نفت در مسجدسلیمان و از دست دادن دربی؛ دیاباته با این دو گزاره برای هواداران استقلال تعریف شده بود تا اینکه نوبت به بازی برابر تراکتور در تبریز رسید. شماره 7 با یک هت‌تریک دل‌انگیز، به کنج قلب هواداران رفت. این روند گلزنی برابر صنعت نفت و سپاهان هم تکرار شد و حتی بعد از رفتن مرد ایتالیایی، شیخ ول‌کن دروازه‌بان های لیگ نبود. هواداران استقلال مطمئن بودند که استراماچونی برای‌شان یک یادگاری ارزشمند گذاشته و وقتی شیخ دیاباته بعد از تقریبا یک دهه، استقلال را صاحب یک آقای گل دیگر کرد، همه چیز گل و بلبل بود. 

دیاباته حالا با مامه تیام مقایسه می‌شد، مهاجمانی که نام‌شان برای هواداران فقط یک معنی داشت: گل. دیاباته 2124 دقیقه در لیگ نوزدهم برای استقلال بازی کرد و 19 گل زد و 4 پاس گل هم داد. او از نظر آماری هر 112 دقیقه یک گل برای استقلال زد ولی این آمار در لیگ کمتر از 100 دقیقه بود و به عملکرد تیام تنه می‌زد. تیام 12 گل در 891 دقیقه بازی برای استقلال زد شامل 4 گل در 397 دقیقه بازی در لیگ، یک گل در 43 دقیقه بازی در جام حذفی که مهمترین گل آبی‌ها بود یعنی گل قهرمانی و 7 گل در 451 دقیقه بازی در لیگ قهرمانان. تیام از این نظر هر تقریبا 75 دقیقه یک گل زده بود.

* لیگ 20 

 محمود فکری و کادر فنی‌اش اما کاری با دیاباته کردند که تمام اکسیر دوران استراماچونی به هدر رفت. دیاباته به ندرت بازی کرد، بیشتر زمان فصل را مصدوم بود و به دلیل مشکلات مالی ترجیح می‌داد فقط دور زمین بدود. تیم فنی استقلال هم بدون پی بردن به نیاز دیاباته از نظر بازی (شکل بازی، نوع بازیکنان کناری و موارد فنی دیگر) تقریبا از آقای گل قطع امید کردند. حتی بازگشت مجیدی هم چاره کار نشد و آقای گل در فصل دفاع از عنوانش تنها 2 گل زد: باز هم در تبریز و به تراکتور. این مهاجم فعلی اما برای هواداران، چیزی شاید شبیه الحاجی گرو بود.

 دیاباته در این فصل تنها 1075 دقیقه برای استقلال بازی کرد و 8 گل زد و یک پاس گل هم داد. در این فصل آمار دیاباته به یک گل در هر 135 دقیقه رسید یعنی 23 دقیقه بیشتر از لیگ نوزدهم. این افت هم به خود او وابسته بود که این فصل بیشتر ترجیح داد نباشد یا دور زمین، بدود و هم به کادر فنی که نتوانست تاکتیک‌های تیمی را برای بیشترین استفاده از او، اختصاص دهد. و در این میان، بازنده اصلی طبق معمول، استقلال بود که آقای گلی در حد تیام را از دست داد و صاحب یک الحاجی گرو شد.

* پایان دکتر جکیل و آقای هاید 

 دیاباته بعد از 2 فصل استقلال را درحالی ترک کرد که با وجود همه بالاهای لیگ نوزدهم و پایین‌های این فصل، مهاجمی درخشان برای آبی‌ها بود. او هر 119 دقیقه برای استقلال یک گل زد که در قیاس با امثال مطهری و قایدی و تبریزی و الحاجی گرو و خیلی‌های دیگر، فوق‌العاده بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.