کد خبر : 5932 / /
/

قتل/علت قتل/قتل وحشتناک

زاهدان به خون کشیده شد / قتل خانوادگی همه را ترساند

آخرین جزئیات پرونده قتل ۸ عضو یک خانواده در زاهدان اعلان شد.​

زاهدان به خون کشیده شد / قتل خانوادگی همه را ترساند

مهدی شمس آبادی گفت: در پرونده قتل هشت عضو یک خانواده در زاهدان هنوز حکم قطعی صادر نشده و این گونه پرونده ها به دلیل تشریفاتی که قانون گذار تعیین کرده، زمان بر است، اما تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن رای صادر شود.

 مهدی شمس آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین جزئیات قتل هشت عضو یک خانواده از جمله ۶ کودک در زاهدان بیان کرد: پرونده های قتل دارای تشریفات قانونی است و به همین دلیل روند بررسی پرونده طولانی می شود.

 وی ادامه داد: یک نفر قاتل در این پرونده اقرار کرد و ما هم دستگیر کردیم، بازپرس شعبه سوم ما اقداماتی را که قانون گذار برای ما معین کرده است انجام می دهد.

این مقام قضایی بیان کرد: برای پرونده هایی که در آن قتل مطرح می شود و متهمانش دستگیر و مدارکش کامل شده است به سرعت ظرف مدت یک تا ۲ ماه کیفرخواست صادر می شود و به دادگاه می رود، در دادگاه هم با توجه به اینکه این گونه پرونده ها احساسات عمومی را جریحه دار کرده است به سرعت رای صادر می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در این نوع پرونده ها هم رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و هم ما پیگیر هستیم تا به سرعت به نتیجه برسد.

شمس آبادی افزود: یکی از اهداف قانونگذار این است که در پرونده هایی نظیر این مورد، حکم سریع صادر شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد و التیامی بر درد اولیای دم باشد.

وی ادامه داد: هنوز این پرونده نتیجه قطعی مبنی بر حکم قطعی ندارد و به محض اینکه حکم قطعی صادر شود اقدامات لازم انجام خواهد شد، پرونده های قتل به دلیل تشریفاتی که قانون گذار تعیین کرده، زمان بر است.

این مقام قضایی بیان کرد: در این گونه پرونده ها اولیای دم باید همگی تقاضای قصاص کنند و اگر این موارد طول بکشد پرونده زمان بر می شود، اما هم در دادسرا و هم در دادگاه تسریع در رسیدگی مد نظر است تا حکم سریع صادر شود  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این پرونده ها در شعب بازپرسی در حداقل زمان ممکن رسیدگی می شود و در حال حاضر موجودی همه شعب زیر ۲۰۰ فقره پرونده است و بالغ بر ۵۰ درصد شعب ما زیر ۱۰۰ فقره پرونده دارد.

شایان ذکر است؛ سه شنبه ۱۱ خردادماه امسال خبری در فضای مجازی منتشر شد که از جنایتی هولناک پرده برداشت، حادثه ای که نشان دهنده عمق قساوت و سنگدلی فرد یا افراد مسبب آن بود.

در این جنایت که در یکی از محلات زاهدان به وقوع پیوست فرد یا افرادی ۲ زن، سه پسر و سه دختر یک خانواده را با شلیک سلاح به قتل رساندند و از محل متواری شدند.

به گفته محمود سعادتی، فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر سه شنبه ۱۱ خرداد خبر وقوع قتل در یکی از محلات زاهدان از سوی یکی از شهروندان به پلیس اعلام که با حضور ماموران در صحنه جنایت مشخص شد، احتمالا در شب پیش از آن تعداد هشت نفر از اعضای یک خانواده شامل ۲ زن، سه پسر و سه دختر با شلیک سلاح به قتل رسیده و عامل یا عاملان این جنایت از محل متواری شده اند.

سرانجام ۲۶ خردادماه، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛ عامل اصلی این جنایت که جوانی ۲۶ ساله بود، شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان های شهر زاهدان دستگیر شد و در نهایت با تلاش پلیس پنج همدست دیگر این فرد جانی شامل یک زن و چهار مرد شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

ماجرای قتل عام در زاهدان چه بود؟

قتل

خیابان شهید فاضلی زاهدان جایی است که ظهر امروز آبستن التهابی هولناک شد.

مردم از خیابان های اطراف به اینجا سرک می کشند و به خانه خانواده کاشانی چشم می دوزند که همه ساکنان آن قتل عام شده و به کام مرگ فرو رفتند و در خانه شان بوی خون پیچید. حالا از خانواده کاشانی تنهای یک بازمانده باقی مانده است : پدر خانواده که روز قبل از جنایت راهی زندان شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.