کد خبر : 5919 / /
/

رئیسی/ابراهیم رئیسی/رئیس جمهور

کدام وزیر پیشنهادی رئیسی انتخاب نمی شود؟

جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در صحن علنی مجلس آغاز شد.

کدام وزیر پیشنهادی رئیسی انتخاب نمی شود؟

جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در صحن علنی مجلس آغاز شد.

حضور رئیسی به همراه مخبر، معاون اول و اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در صحن مجلس از مهمترین اتفاقات این جلسه در صبح امروز بود.

دقایقی پیش سخنرانی رییس جمهوری برای معرفی کابینه پیشنهادی آغاز شده است.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از امروز (شنبه) در جلسه علنی مجلس آغاز خواهد شد و طبق آئین‌نامه داخلی، رئیس‌جمهور ۲.۵ ساعت فرصت دارد تا از کابینه پیشنهادی خود دفاع کند.

روز سرنوشت ساز کابینه پیشنهادی رئیسی

رئیسی

پس از بررسی برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس، که در قالب حدود ۲۷۰ جلسه با وزرای پیشنهادی صورت گرفت، از فردا (شنبه -۳۰ مرداد) صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود.

بر اساس ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس‌جمهور به مدت ۲.۵ ساعت فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها بپردازد.

در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، در خصوص کلیات برنامه به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبا و با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز خواهد شد. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص وزیر پیشنهادی بپردازند و وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه می‌تواند از برنامه‌های خود دفاع کند.

این روند از روز شنبه دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی مجلس ادامه خواهد یافت.

پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ روز به طول بیانجامد، رأی‌گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در صحن علنی انجام و نتایج آن در آن جلسه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) در نامه‌ای به رئیس مجلس اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را اعلام کرد. این اسامی در جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد از سوی رئیس مجلس در صحن علنی قرائت و اعلام وصول شد.

از روز شنبه ۲۳ مرداد نیز کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات مختلف با حضور وزرای پیشنهادی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را که همزمان اطلاعات آن‌ها در سایت هیئت رئیسه مجلس نیز بارگذاری و در اختیار نمایندگان قرار داده شده بود، آغاز کردند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.