کد خبر : 5699 / /
/

اخبار روز| عکس بازیگران| بازیگران سریال خاتون

کارگردان سریال خاتون کیست؟

سریال «خاتون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تینا پاکروان و بازی نگار جواهریان، به‌زودی در شبکه نمایش خانگی، پخش می شود

کارگردان سریال خاتون کیست؟

 

نگار جواهریان در سریال «خاتون»، در نقش زنی بازی خواهد کرد که داستان زندگی خود و خانواده‌اش در سال‌های نخستین دهه ۲۰ خورشیدی، بازگو خواهد شد.

«خاتون»، داستان زنی در دوره ناآرام اشغال ایران به دست متفقین را روایت می‌کند؛ زیروبم‌های خانواده‌ای که اوایل شهریور ۱۳۲۰، قصه‌شان آغاز می‌شود و با چالش‌هایی بزرگ، ادامه پیدا می‌کند.

در این سریال علاوه بر نگار جواهریان، بازیگرانی دیگر نیز حضور دارند که به مرور معرفی خواهند شد.

داستان سریال خاتون

 «خاتون» با بازی نگار جواهریان، داستانی زنی از زنان این سرزمین را روایت می‌ کند که روزی روزگاری برای زندگی جنگیده‌ اند. تاریخ ایران با همه فراز و فرود‌هایش در زندگی تک‌ تک ایرانی‌ ها جریان دارد و سریال تاریخی «خاتون» هم به داستانی در همین‌ باره پرداخته؛ روایت زیروبم‌ های خانواده‌ ای که اوایل شهریور 1320 قصه‌ شان آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌ شود.

تینا پاکروان در جدیدترین فعالیت هنری خود، با ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی با نام «خاتون» برگشته است. آخرین اثری که تینا پاکروان، نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته، فیلم لس آنجلس تهران است که اثری پرمخاطب و پرفروش در سینمای ایران محسوب می شود.

در سریال پربازیگر و پرمهره خاتون که در شهریور ماه سال 99 به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی تینا پاکروان کلید خورده بود، هنرمندان فراوانی چون اشکان خطیبی در نقش «شیرزاد ملک» , بابک کریمی , بهناز جعفری در نقش «رعنا» , بیژن امکانیان , پژمان بازغی , رویا نونهالی , ستاره اسکندری , ستاره پسیانی در نقش «پروین» , سروش صحت , شبنم مقدمی در نقش «فخرالنسا» , غزل شاکری , مهران غفوریان در نقش «موسیو» , نگار جواهریان در نقش «خاتون» , هادی تسلیمی ، مهران مدیری در نقش «جهانگیر روزبه» ، میرسعید مولویان در نقش «رضا فخار» ، ضا بهبودی در نقش «دکتر بوکوفسکی» ، فرخ نعمتی در نقش «سرتیپ آریا» ، شاهرخ فروتنیان در نقش «فریدون خان» ، محمدرضا شریفی‌ نیا ، بانیپال شومون ، پانته‌ آ پناهی ها ،  مهدی قربانی ، آیدا ماهیانی ،  مهتاب ثروتی ،  صالح میرزاآقایی ، داریوش موفق،  مجید نوروزی،  علیرضا مهران به ایفای نقش پرداخته اند.

قصه سریال «خاتون» از سال 1320 شروع می‌شود و داستان حول محور شخصیتی به نام «خاتون» با بازی نگار جواهریان می‌چرخد. همسر این کاراکتر «شیرزاد ملک» با بازی اشکان خطیبی شخصیتی نظامی است و «خاتون» از عملکرد ارتش در مقابل اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم ناراحت است. در ادامه سریال، اتفاقاتی رخ می‌ دهد و وضعیت خانواده اصلی قصه در این دوران تغییراتی می‌کند. مهران مدیری نقش «جهانگیر روزبه» دایی «خاتون» را برعهده دارد.

این کاراکتر که یک تاجر ثروتمند است و در هتل زندگی می‌کند، جزو شخصیت‌های مثبت سریال است و کاراکتری شوخ‌ طبع و خوش‌ مشرب دارد. «جهانگیر روزبه» که به عنوان «دایی جون انگلیسی» شخصیت «خاتون» معرفی شده، با انگلیسی‌ها و روس‌ها ارتباط دارد، اما جاسوس نیست و اتفاقا تا حدی نیز فرد وطن‌ دوستی محسوب می‌ شود. مهران مدیری تا به حال در سریال تاریخی بازی نکرده و حضور در «خاتون» تجربه تازه‌ ای در کارنامه اوست. علاوه بر این، نقشی که مدیری در سریال بازی کرده، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگر نقش‌ هایی دارد که تا به حال ایفا کرده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.