کد خبر : 5697 / /
/

با بازیگران سریال خاتون آشنا شوید!

خاتون سریالی درام، تاریخی و عاشقانه با بازی نگار جواهریان و اشکان خطیبی است. این سریال به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده ساخته شده است. براساس اعلام پلتفرم نماوا، دوشنبه ۱۸ مرداد زمان پخش اولین قسمت مجموعه خاتون بود.

با بازیگران سریال خاتون آشنا شوید!

پلتفرم نماوا، دوشنبه ۱۸ مرداد را زمان پخش اولین قسمت مجموعه خاتون اعلام کرد. نگار جواهریان بازیگر سریال خاتون است و ایفای نقش خاتون را برعهده دارد. اشکان خطیبی نقش «شیرزاد ملک» را ایفا می‌کند.

خاتون اولین سریال تینا پاکروان برای شبکه نمایش خانگی است. به گفته او این سریال در فضایی تاریخی و در ۳ فصل روایت میشود و داستان خانواده‌ای را در بستر تاریخ روایت می‌کند. داستانی که از ابتدای شهریور سال ۱۳۲۰ و در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین شروع شده و سرنوشت تحولات یک خانواده و یک سرزمین را به نمایش می‌گذارد.

در این سریال کیهان کلهر، موسیقی‌دان سرشناس کشور نیز به عنوان آهنگساز در کنار عوامل خاتون به همکاری پرداخته است.  

جزئیات سریال خاتون

سریال خاتون براساس گفته‌های عوامل مجموعه خاتون، بخشی از داستان این مجموعه در مناطق شمالی کشور و در بستر جنگ جهانی دوم می‌گذرد. خاتون مضمونی تاریخی دارد و محوریت کلی داستان «سریال خاتون» قرار است روایت اتفاقات دهه سی و چهل باشد.

اما داستان اصلی سریال درباره زنی از زنان این سرزمین است که روزی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده‌ است.

مهران مدیری ایفاگری نقش «جهانگیر روزبه»، را برعهده دارد. او مردی زیرک، پرنفوذ، طناز و فرصت طلب و انگلوفیل است که گمان دارد دنیا بر کاکل انگلیسی‌ها می‌چرخد. جهانگیر روزبه دایی جون انگلیسی خاتون است.

شبنم مقدمی ایفای نقش «فخرالنسا» را برعهده دارد. او زنی قدیمی، قجری است که با ناصرخان ملک لاهیجی ازدواج کرده و از تهران به شمال آمده است. فخرالنسا مادر شیرزاد ملک و مادرشوهر خاتون است.

آیدا ماهیانی نقش «باربارا کُوالسکا» را برعهده دارد. در بهار سال ۱۳۲۱ تعداد بسیاری از زنان، دختران، کودکان و کمتر مردان مسن و بیمار لهستانی از اردوگاه‌های سیبری بنا به توافقی به ایران در حال اشغال متفقین منتقل شده بودند که. «باربارا کوالسکا» یکی از این زنان بوده است.

پیام دهکردی بازیگر نقش «نظربیگ»، تاجر و رفیق دایی‌جون انگلیسی است.مهران غفوریان بازیگر نقش «موسیو»، در هتل پرشیا  مسئولیت پذیرش این هتل را برعهده دارد که در این میان شاهد حوادث بیشمار سیاسی، عاطفی و … است.

رضا بهبودی نقش «دکتر بوکوفسکی» را ایفا می‌کند. او پزشکی لهستانی است که در بندر پهلوی مشغول ساخت بیمارستان است.ستاره پسیانی نقش «پروین» قصه را ایفا می‌کند. او تنها دوست خاتون و دختری مبارز است که برای خاک این سرزمین و مردمش می‌جنگد.شاهرخ فروتنیان بازیگر نقش «فریدون خان»، برادر فخرالنسا و دایی شیرزاد قصه، مهندسی راه آهن از آلمان دارد. او با همسر و تنها دخترش ماری در رشت زندگی می‌کند.

مهدی قربانی بازیگر نقش «فرهاد»، سرباز ارتش و گماشته مخصوصِ خانواده شیرزاد ملک است.مهتاب ثروتی نقش «ماری»، دخترِ فریدون خان و دختر داییِ شیرزاد قصه را ایفا می‌کند. او دختری دورگه از مادری آلمانی و پدری ایرانی است.

بهناز جعفری  نقش «رعنا»، هووی فخرالنسا قصه را ایفا می‌کند. او همسر دوم ناصرخان ملک لاهیجی، زنی روستایی، ساده و مهربان است

بابک حمیدیان ایفای نقش «کمیسر رجب اف»، را برعهده دارد. او فردی پر از کینه است که وطن برایش معنایی ندارد. به طور کلی کمیسر رجب اف کاراکتری ترسناک است که چیزی برای باختن ندارد.  

فرخ نعمتی ایفای نقش «سرتیپ آریا»، فرمانده نظامی گیلان را برعهده دارد. سرتیپ آریا مافوق شیرزاد ملک است.عاطفه رضوی بازیگر نقش «قدرت» است.میرسعید مولویان بازیگر نقش «رضا فخار»، مردی میهن پرست است که اشغال ایران توسط متفقین را تاب نمی‌آورد و برای آزادی مردم و سرزمینش می‌جنگد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.