کد خبر : 5628 / /
/

قتل/اخبار حوادث/اخبار مهم روز

مرد سنگدل بعد از قتل جسد زن را سوزاند / جزئیات دردناک

اعدام مجازات افرادی است که دست به قتل می زنند.

مرد سنگدل بعد از قتل جسد زن را سوزاند / جزئیات دردناک

اعدام مجازات افرادی است که دست به قتل می زنند. در این پرونده قتل یک زن کشته شد و مرد پلید اعدام شد. این مرد پلید قبل از اعدام به جرم خود اعتراف کرده بود و به همین دلیل برای او حکم اعدام بریدند چون زن بی گناه را در باغ کشته و جسدش را مثله کرده و سوزانده است. این قاتل که به قتل هولناکی دست زده بود سرانجام اعدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین از اجرای یک فقره حکم قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.

 نادرنژاد اقداش درباره جزئیات وقوع اظهار کرد: پس از وصول گزارش اعلام مفقودی زن ۳۱ ساله در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ از سوی خانواده وی و تشکیل پرونده قضایی، بررسی های اولیه و تحقیقات میدانی، پرده از وقوع یک جنایت برداشت تا اینکه پس از چند روز تحقیقات مقدماتی و تکمیلی، سرانجام محکوم علیه شناسایی و پس از دستگیری، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

وی مهمترین انگیزه و علت ارتکاب قتل توسط محکوم علیه را سرقت طلاها و جواهرات مقتوله عنوان کرد و گفت: حسب قرائن و شواهد موجود، این انگیزه باعث شد تا محکوم علیه با طرح ریزی نقشه قبلی به منظور سرقت، مقتوله را در داخل باغی بی هوش و سپس طلاهای وی را سرقت می کند. برای از بین بردن آثار جرم نیز اقدام به مثله کردن و سوزاندن جسد می کند.

نادرنژاد در خصوص عناوین مجرمانه منتسب به متهم بیان کرد: محکوم علیه متعاقب اتمام مراحل مختلف دادرسی به موجب دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه کیفری استان به یک فقره قصاص نفس با اخذ تفاضل دیه و به علاوه از حیث جنبه عمومی جرم سرقت مقرون به آزار نیز به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین از جهت جنایت بر میت به لحاظ قطع هر دو پا و سوزاندن جسد به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که در پایان با تأیید رأی بدوی در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور، همه چیز مهیای اجرای حکم شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین با بی نتیجه خواندن تلاش های صورت گرفته در راستای حصول سازش در این پرونده اظهار کرد: به رغم تلاش های انجام شده مبنی بر مصالحه به لحاظ عدم توفیق در سازش و از طرفی به جهت مهیا بودن شرایط و وصول نتیجه استیذان، حکم قصاص نفس محکوم علیه از طریق دارآویختگی اجرا شد.

وی به تبعات منفی ناشی از تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی که ممکن است بر اساس انگیزه های مختلف از سوی افراد شکل گیرد اشاره کرد و گفت: هر جنایتی به موجب قانون، مجازات و مکافاتی دارد و دیر و یا زود فرد مرتکب به سزای اعمالش خواهد رسید، لذا بهتر است انسان قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی به آثار و پیامدهای رفتار و کردار خود به دقت فکر کند و مراقب باشد تا خود را گرفتار سوء تدبیر و یا یک تصمیم نابخردانه نکند و فرد و جامعه را با مشکلات عدیده مواجه نسازد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.