کد خبر : 5458 / /
/

فوری فوری

نماینده مجلس غلامحسین شیری درگذشت

شیری علی آباد به مدت چهار سال نمایندگی مردم هشترود و چاراویماق را در دوره نهم بر عهده داشت.

نماینده مجلس غلامحسین شیری درگذشت

غلامحسین شیری علی آباد، نماینده سابق مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

از مسئولیت های وی می‌توان به شهردار هشترود ، رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان،  رئیس آموزش و پرورش ملکان و چندین موارد دیگر اشاره کرد.

دور دوم نماینده مجلسی شیری

حجت الاسلام شاهی عربلو هم که بعد از چند دوره نمایندگی در مجلس در سال های گذشته بحث رد صلاحیت را در کارنامه خود دارد گویا این دوره با عزم راسخ تری در منطقه هشترود و چاراویماق حاضر می شود حضور خود را بنا به گفته نزدیگان وی، در منطقه هشترود قطعی می داند.

پاسخ نماینده مجلس غلامحسین شیری به خبرنگار

 در راستای شناسائی کاندیداهای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق، غلامحسین شیری به سوالات خبرنگاران ما پاسخ دادند.

غلامحسین شیری متولد سال ۱۳۴۰ در روستای علی آباد از توابع شهرستان هشترود می باشد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تاریخ است و آخرین سمت وی نیز مسئول گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل اموزش و پرورش استان بود. وی در دوره نهم به عنوان نماینده مردم هشترود و چاراویماق انتخاب شد.

آنچه در این گزارش آمده است مصاحبه خبرنگاران پیک هشترود با وی می باشد:

پیک هشترود: شماچه ظرفیتی برجسته تر از سایرکاندیداها درخود می بینید که به استناد آن بتوانید برای هشترود موثرتر و مفیدتر واقع شوید؟

جواب : من یک روستا زاده هستم که از بچگی در میان مردم بزرگ شده ام لذا به دردهای جامعه و بخصوص مشکلات جوامع روستایی کاملا اشراف دارم از طرف دیگر در بین کل نامزدهای انتخاباتی این دوره تنها منم که سابقه مدیریت چندین نهاد مختلف و مرتبط با مردم ، من جمله : کمیته امداد ، نهضت سواد اموزی ، شهرداری و اموزش و پرورش را دارد بنابراین هم به قوانین و نحوه اجرا مسلط می باشم وهم بخاطر حضور دربرخی ادارات مانند جهاد سازندگی دارای روابط گسترده می باشم مثلا چندین وزیر دولت تدبیر و امید بخاطر سابقه جهادگری که دارند با بنده رفاقت و دوستی قدیمی دارند.

پیک هشترود: چه تضمینی برای برآمده سازی وعده اثبات به رای دهندگان مردم هشترود می دهید؟

مردم مرا بخوبی می شناسند و میدانند که اهل دروغ و ریا نیستم و در دوره قبل با چهار هدف وحدت و برابری ، خدمت بی منت ، توسعه متوازن ، اشتغال و کار افرینی وارد رقابت شدم و الحمدالله در حوزه هایی که در اختیار خودمان بود مانند ایجاد وحدت و برابری ، خدمت بی منت و حتی بخشهایی از توسعه متوازن تا حد بسیار بالایی مردم شاهد تحقق وعده های بنده بوده اند اما خوب در برخی حوزه ها بخصوص در حوزه اشتغال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریمهای ظالمانه و … و علی الخص عدم اماده بودن زیرساختها از دوران گذشته نتوانستم به توفیق انچنانی که مد نظرمان بود دست یابیم لذا معتقدم که هیچ کس نمی تواند قول صد درصدی برای تحقق وعده هایش بدهد اما من قول صد درصدی میدهم که کما فی السابق تمام تلاشم را برای خدمت به منطقه انجام دهم.

پیک هشترود: اولویت اولتان درحوزه نمایندگی هشترودچیست؟

من همچنان بر اصل وحدت و برابری و حفظ ارامش بعنوان اولویت اصلی اصرار دارم چرا که معتقدم تا زمانیکه به وحدت کامل نرسیده ایم دنبال هر کاری هم برویم با مشکل مواجه خواهیم شد کما اینکه در گذشته شاهد سنگ اندازی در برابر تلاشهای دیگران بخاطر عدم وحدت بوده ایم بنابراین با قرار دادن اولویت وحدت و ارامش نباید از حوزه های دیگر هم غافل بمانیم در حقیقت این سوال شما مصداقی عینی برای هدف سوم بنده یعنی توسعه متوازن است اولویت کاری ما نباید معطوف به یک نکته باشد یعنی در عین اینکه وحدت و ارامش را بعنوان اصل قرار میدهیم باید به اشتغال ، توسعه فرهنگی ، زیر ساختها ، کشاورزی و … هم نگاهی مثبت و کافی داشته باشیم.

پیک هشترود: چقدربه جناح بندی سیاسی اعتقاد دارید؟ درسطح هشترود و ملی

جناح بندی و احزاب اگر در چهار چوب اعتقاد به نظام و رهبری و قانون اساسی و مقید به رعایت موازین و ارمانهای انقلابی باشند نه تنها برای نشاط و پویائی جامعه لازم و ضروری است بلکه برای تربیت افراد سیاسی و افزایش ظرفیت کارهای تشکیلاتی و گروهی بسیار مفید و موثر خواهند بود.

پیک هشترود: شروع فعالیت سیاسی شما از کی بود؟

من از اواخر دوره راهنمائی به همراه دو شهید بزرگوار شهید گرانقدر احمد خوانساری و شهید عزیز و بزرگوار سید احمد موسوی فعالیتهای سیاسی خود را با شرکت در میتنگهای انقلابی اغاز نمودم بعد از پیروزی انقلاب نیز با حضور در گروهای سیاسی پیرو خط امام تا کنون فعالیت سیاسی خود را ادامه داده و میدهم و اکنون نیز بعنوان یک معلم بسیجی پیرو خط امام و رهبری در خدمت کشور و مردم عزیز میباشم.

پیک هشترود: هزینه انتخاباتی شما از کجا تامین می شود؟ چقدر؟ فرهنگ تبلیغات صحیح راچگونه ارزیابی می کنید؟

این سوال بارها از بنده پرسیده شده است و مکررا توضیح داده ام که هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی از طریق کمکهای مردمی انجام میشود و البته اگر جائی هم نیاز باشد از طریق خانواده ام تامین میشود هرچند همیشه سعی کرده ام اعتدال را در هزینه های تبلیغاتی خود رعایت کنم.

پیک هشترود: آیا دوره های مختلف نمایندگی هشترود را ارزیابی میکنید؟ کدامیک رامی پسندید؟ اگربخواهیدازقبلی هاانتقادکنیدکدامیک را انتقاد میکنید؟

قطعا بعنوان یک فعال سیاسی شناسنامه دار من همه مسائل منطقه را رصد میکردم در مورد نمایندگان ادوار باید گفت که هرکدام حسب توانائی خود و ظرفیت تلاششان کارهائی کرده اند که البته کافی و مقبول نبوده است من بدترین دوران را دورانی میدانم که تفرقه و باندبازی بر منطقه حاکم شده بود و همین امر تفرقه و باندبازی باعث عقب ماندگی و مهاجرتهای فراوان گردید.

پیک هشترود: بیشترین وظیفه ی نمایندگان دربحث منطقه ای هشترود و ملی به طور مجزاکدام اند؟

بر طبق اصل قانون اساسی وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تعیین نموده است بنابراین در راستای این دو وظیفه هرکار و تلاشی که در بعد منطقه ای و ملی لازم باشد یک نماینده باید انجام دهد.

اما از نظر خودم باید بعرض برسانم که معتقدم در بعد منطقه ای تلاش برای رساندن کمبودها و کاستی های منطقه به گوش مسئولین از طریق تریبونها و ابزارهای قانونی موجود در دست نماینده و هماهنگی و پیگیری های لازم برای جلب بودجه و تخصیص اعتبار لازم برای پروژه ها و در بعد ملی که اتفاقا سخت تر از بعد منطقه ای است وظیفه نماینده رصد کردن مسائل منطقه ای ، شناخت جریانهای سیاسی ف تجزیه تحلیل مسائل و انجام واکنشهای مناسب و مطابق با سیاست های کلی ابلاغی مقام عظمای ولایت و صد البته تصویب و طراحی طرحها و قوانین خوب برای رتق و فتق امورات کشور از دیگر وظایف نماینده میباشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.