کد خبر : 5415 / /
/

قیمت سکه چقدر شد؟

واکنش قیمت سکه به قرنطینه دوباره تهران

قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز صعودی شد و قیمت ۱۱۳۲۵۰۰۰ (یازده میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار) تومان را به خود اختصاص داد. قیمت دلار و طلا هم کاهش یافت.​

واکنش قیمت سکه به قرنطینه دوباره تهران

قیمت اونس طلا در بازار امروز با قیمت ۱۸۱۱ (یک هزار و هشتصد و یازده ) دلار مبادله شد.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا در بازار داخل ایران امروز ۱۱مرداد بر مدار کاهش پیش رفت وقیمت ۱۰۹۸۵۰۰ (یک میلیون و نود و هشت هزار و پانصد ) تومان را برای خود ثبت کرد.

بازار امروز شاهد افت ۱۱ هزار تومانی مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز یکشنبه بود و با قیمت ، ۴۷۶۰۰۰۰ (چهار میلیون و هفتصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار آمریکا امروز هم مانند روز قبل پایین رفت و به ۲۵۵۶۰ (بیست و پنج هزار و پانصد و شصت ) تومان رسید.

آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

بازار ارز امروز شاهد افت قیمت یورو است. قیمت یورو در بازار امروز کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۳۰۳۱۹ (سی هزار و سیصد و نوزده ) تومان رسید.

آخرین نرخ پوند

قیمت پوند انگلیس در بازار امروز نسبه به روز یکشنبه ۱۲۵ تومان پایین رفت و با قیمت ۳۵۵۳۰ (سی و پنج هزار و پانصد و سی ) تومان فرخته شد.

قیمت دلار کانادا امروز

قیمت دلار کانادا در بازار ارز ایران ۲۰۴۶۹ (بیست هزار و چهارصد و شصت و نه ) تومان قیمت خورد.

آخرین قیمت سکه امامی

قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز صعودی شد و قیمت ۱۱۳۲۵۰۰۰ (یازده میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار) تومان را به خود اختصاص داد. قیمت نیم سکه هم در بازار امروز مسیر سکه امامی را دنبال کرد و نسبت به روز یکشنبه ۲۰۰۰۰ تومان افزایش یافت.

واکنش قیمت سکه به احتمال قرنطینه تهران

قیمت سکه

در صورت تعطیلی بازار سکه، خریدها کاهش پیدا می کند و پایین آمدن حجم تقاضا منجر به افت قیمت سکه خواهد شد. بعدازظهر روز یک شنبه،‌ فروشنده ها در بازار سکه فعال تر شدند. به گفته فعالان، اعلام خبر احتمال قرنطینه دو هفته ای تهران باعث شد که برخی از معامله گران نه تنها از موقعیت خرید خارج شوند که دست به فروش بزنند. به طور طبیعی در صورت تعطیلی بازار سکه، خریدها کاهش پیدا می کند و پایین آمدن حجم تقاضا منجر به افت قیمت سکه خواهد شد.

در کنار این،‌ تعداد زیادی از معامله گران تمایلی ندارند که پول خود را در زمان تعطیلات به صورت سکه یا ارز نگه داری کنند. این دسته از معامله گران بیشتر نوسانگیر هستند و از تغییرات سریع و چند روزه قیمت ها کسب سود می کنند. تعطیلات دو هفته ای، آن ها را از جریان بازار خارج می کند و به همین دلیل تمایل دارند نقدینگی مورد نیاز خود را در دسترس نگه دارند.

در کنار این، به گفته فعالان، شکست رکورد حراج اوراق بدهی دولتی در سال ۱۴۰۰ در مرحله نهم موجب شد که کمی انتظارات تورمی معامله گران کاهش پیدا کند. گفته می شود که سیاست گذار سال ۹۹ با استفاده از همین ابزار توانست تا حدی انتظارات تورمی را مدیریت کند. تغییر رفتار سیاست گذار برای سکه بازان اهمیت زیادی داشت، چرا که به آن ها از احتمال نوسانات آتی دلار سیگنال می دهد.

بالا رفتن انتظارات تورمی و توقف مذاکرات برجامی موجب شده بود که انتظارات افزایشی سکه بازان برای دلار بیشتر شود. افزایش نرخ سود و کوتاه آمدن وزارت اقتصاد موجب شد که کمی معامله گران به صورت موقت در تصورات خود تجدید نظر کنند.

با وجود افت قیمت سکه در روز یک شنبه‌، برخی فعالان اعتقاد داشتند که تنها اصلاح کوچکی رخ داده است و فلز گران بهای داخلی به سرعت به مسیر افزایشی بازخواهد گشت.

پیش‌بینی حیاتی از قیمت سکه و طلا

قیمت سکه

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر رشد نرخ دلار بر بهای سکه، گفت: حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی آرای درباره افزایش قیمت سکه طی روزهای گذشته، افزود: قیمت انس جهانی روز گذشته (یکشنبه) با توجه به تعطیلی بازار تغییری نداشت و یک هزار و ۸۱۴ دلار بود.

وی ادامه داد: در شرایط موجود وضعیت قیمت سکه قابل تحلیل نیست، زیرا متغیرهای فراوانی بر این موضوع دخیل است و با تغییر این متغیرها، قیمت‌ها نیز تغییر می‌کند.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد که روز دوشنبه قیمت‌ها ثابت باشد و پس از بازگشایی بازارهای جهانی و شروع فعالیت‌ها باید منتظر ماند و دید قیمت انس جهانی چه میزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه و طلا، نرخ ارز است، گفت: هر تغییری که در نرخ ارز ایجاد شود بر قیمت سکه نیز اثر خواهد گذاشت.

کشتی‌ آرای گفت: روز گذشته دوباره تقاضا برای سکه و ارز کاهش داشت. قیمت سکه طرح جدید در روز گذشته به ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم به۱۰ میلیون ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.