کد خبر : 5386 / /
/

سکانی جنجالی سریال قبله عالم

بازی شقایق دهقان در سریال قبله عالم

سریال قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی و بازیگرانی همچون پژمان بازغی و شقایق دهقان و ... مقابل دوربین قرار گرفت.

بازی شقایق دهقان در سریال قبله عالم

خلاصه داستان سریال قبله عالم
بازیگران سریال قبله عالم
بیوگرافی کارگردان سریال قبله عالم
شقایق دهقان در سریال قبله عالم
قسمت اول سریال قبله عالم 10 مرداد پخش می شود.سریال قبله عالم مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر کمدی تاریخی می‌باشد.سریال قبله عالم  ساعت ۸ صبح در فیلیمو منتشر خواهد شد.فیلمبرداری  سریال قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در خانه طباطبایی‌های کاشان صورت گیرد. آخرین اخبار مرتبط با سریال قبله عالم را در سایت خبرآزاد مشاهده می کنید 

خلاصه داستان سریال قبله عالم

سریال قبله عالمبا به پایان رسیدن تعدادی از مجموعه های شبکه نمایش خانگی، این روزها شاهد آغاز دور جدیدی از سریال ها در این شبکه هستیم که هر یک نام های مشهور زیادی را چه در مقام سازنده و چه در مقام بازیگر به یدک می کشند.

یکی از مجموعه های جدید شبکه نمایش خانگی سریال قبله عالم به نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی است که اولین قسمت آنیکشنبه ۱۰ مرداد ساعت ۸ صبح در فیلیمو منتشر شد.

سریال قبله عالم یک کمدی تاریخی درباره ی ناصر الدین شاه قاجار است و در آن بازیگران مشهوری همچون حامد کمیلی، سام درخشانی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، سوگل خلیق، سمانه پاکدل، پژمان بازغی و سروش صحت نقش آفرینی کرده اند.

حامد کمیلی که پیش از این با بازی در فیلم های سینمایی پسر آدم دختر حوا، ایتالیا ایتالیا و خوب بد جلف، ژانر کمدی را تجربه کرده بود، در سریال قبله عالم نقش ناصر الدین شاه را برعهده دارد.

سریال قبله عالم یک بازیگر زن هلندی به نام مارین ون هولک هم دارد که چند سالی است به واسطه ی فعالیت های تئاتری اش در ایران زندگی می کند.

در خلاصه ی داستان این سریال آمده: ناصرالدین شاه ملقب به قبله عالم در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌ شود اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌ آید که دستمایه ی سریال قبله عالم شده است.

پیش تر شباهت موضوع این سریال با دو مجموعه ی دیگر خبرساز شده بود. جیران به کارگردانی حسن فتحی و آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده، دو سریال در دست تولید دیگر شبکه نمایش خانگی هستند که در آن ها نیز به زندگی ناصرالدین شاه پرداخته شده؛ در اولی بهرام رادان و در دومی حسن معجونی نقش این پادشاه قاجار را ایفا کرده است. با این حال گفته شده در هر یک از این مجموعه ها به مقاطع و ابعاد مختلفی از زندگی چهارمین شاه دودمان قاجار پرداخته شده است.

فیلمبرداری سریال قبله عالم در اسفند ۹۹ در شهر تاریخی کاشان آغاز شد و ضبط قسمت های باقیمانده ی آن کماکان در تهران ادامه دارد.

سریال قبله عالم هر هفته روز یکشنبه به طور اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می شود و صفحه ی رسمی آن در اینستاگرام از طریق این لینک در دسترس است.

قبله عالم دومین تجربه حامد محمدی در عرصه ی سریال سازی است و تهیه کنندگی آن را پدر وی، منوچهر محمدی برعهده داشته که یکی از تهیه کنندگان پرکار سینمای ایران به شمار می رود.

بازیگران سریال قبله عالم

سریال قبله عالمحامد کمیلی، سام درخشانی و هادی کاظمی، شقایق دهقان، اردشیر رستمی، سوگل خلیق، مارین ون هولک، سمانه پاکدل، مهیار پوربابایی، زهرا بهروزمنش، واراند پطروسیان، مجتبی فلاحی و پژمان بازغی با هنرمندی سروش صحت بازیگران این سریال هستند.

حامد کمیلی در نقش ناصرالدین ‌شاه

شقایق دهقان در نقش مهدعلیا

هادی کاظمی در نقش ظل‌الدوله

سوگل خلیق در نقش انیس‌الدوله

بیوگرافی کارگردان سریال قبله عالم

سریال قبله عالمحامد محمدی متولد سال ۵۸ در تهران و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران است.محمدی فعالیت سینمایی خود را در سال ۸۷ با نویسندگی فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان آغاز کرد، فیلمی که روایتگر فراز و فرودهای زندگی طلبه ای جوان و همسر بیمارش، با بازی بهروز شعیبی و نگار جواهریان بود. فیلمنامه ی طلا و مس در جشنواره فیلم فجر و در جشن سینمای ایران نامزد جایزه بهترین فیلمنامه شد و در جشن تصویر سال تندیس حافظ برای بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

فیلمنامه ی بعدی او به نام حوض نقاشی در سال ۹۱ به دست مازیار میری ساخته شد. این فیلم که درباره ی زندگی یک زوج معلول ذهنی با بازی شهاب حسینی و نگار جواهریان بود، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره فیلم فجر شد..

قبلهٔ عالم مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر کمدی تاریخی می‌باشد. این سریال دربارهٔ زندگی ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده است. قسمت اول این سریال روز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸ صبح در فیلیمو منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز فیلمبرداری سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی در خانه تاریخی طباطبایی‌ها، از اماکن گردشگری تحت نظارت این سازمان خبر داد

“قبله عالم″، سریال ایرانی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است. این سریال محصول سال ۱۳۹۹ و در ژانر کمدی و تاریخی ساخته شده است. سریال قبله عالم که به تازگی فیلمبرداری آن آغاز شده است، قرار است در سال ۱۴۰۰ وارد شبکه نمایش خانگی و به طور اختصاصی از طریق “فیلیمو” پخش شود. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بازیگران آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

لازم به ذکراست فیلمبرداری این سریال به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در خانه طباطبایی‌های کاشان (یکی از بناهای مربوط به نیمه‌ی دوم سده ۱۳ هجری) کلید خورد و قرار است درسال ۱۴۰۰ منتشر شود.

شقایق دهقان در سریال قبله عالم

سریال قبله عالم

شقایق دهقان بازیگر سینما و تلویزیون از پخش سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی روزهای یکشنبه به‌صورت اختصاصی از «فیلیمو» خبر داد.

سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی که در فضای تاریخی ساخته شده است قرار است روزهای یکشنبه به‌صورت اختصاصی از «فیلیمو» پخش شود و قسمت اول آن یکشنبه ۱۰ مرداد منتشر خواهد شد.

گروه فیلم‌برداری سریال که ساخت این اثر تاریخی را از شهر کاشان آغاز کرده بودند این روزها در تهران مشغول ضبط قسمت‌های باقی مانده هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.