کد خبر : 52466 / /
/

سورپرایز سامانه یکپارچه برای دارندگان خودروهای فرسوده | فروش فوری خودرو لوکس ریسپکت 2 شروع شد | یکماهه صاحب خودرو شوید

شرایط طرح فروش فوری ریسپکت 2 ویژه خودروهای فرسوده اعلام شد.

سورپرایز سامانه یکپارچه برای دارندگان خودروهای فرسوده | فروش فوری خودرو لوکس ریسپکت 2 شروع شد | یکماهه صاحب خودرو شوید

شرایط طرح فروش فوری ریسپکت 2 ویژه خودروهای فرسوده اعلام شد.

 پیرو تبصره 5 قانون اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده به اطلاع میرساند، امکان پیش ثبت نام یکدستگاه از محصول ریسپکت 2، برای متقاضیان مالک خودروهای فرسوده مفاد ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و مشمول و حائز شرایط مندرج در این آیین نامه، در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/22 لغایت ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1403/02/24 از طریق پورتال جماع ایرانی کار به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده و ظرفیت محدود فراهم گردیده است.

لذا متقاضیان و حائز شرایط آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو، میتوانند در مهلت مقرر اعلام شده نسبت به ثب تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودرو فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش این شرکت اقدام نمایند.

شرایط طرح فروش ریسپکت اردیبهشت 1403:

ریسپکت2

 متقاضیان مالک خودروهای فرسوده در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ۲۲ اردیبهشت ماه می توانند از طریق پورتال جامع ایرانی کار نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، پیرو تبصره 5 قانون اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده به اطلاع می‌رساند، امکان پیش ثبت نام یکدستگاه از محصول ریسپکت 2، برای متقاضیان مالک خودروهای فرسوده مفاد ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و مشمول و حائز شرایط مندرج در این آیین نامه، در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/22 لغایت ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1403/02/24 از طریق پورتال جماع ایرانی کار به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده و ظرفیت محدود فراهم گردیده است.

لذا متقاضیان و حائز شرایط آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو، میتوانند در مهلت مقرر اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودرو فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش این شرکت اقدام نمایند.

شرایط فروش:

قواعد و ضوابط بخشنامه :

قیمت فروش محصولات توسط شرکت بهمن موتور معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه و صدور حواله لحاظ خواهد گردید.

شرایط اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح در خصوص متقاضیان ثبت نام برای این روش فروش اعمال خواهد شد. شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آیین نامه های مرتبط آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و آیین نامه موضوع ماده 8 قانون هوای پاک و اصلاحات آن می باشد که در سایت فروش گروه بهمن به نشانی https://bahman.ir در قسمت "اطلاعیه ها" بارگذاری شده است.

انطباق همزمان کارت ،ملی گواهینامه معتبر، حساب بانکی و شماره تلفن همراه درج شده به نام شخص متقاضی برای ثبت نام الزامی می باشد.

امکان پیش ثبت نام صرفاً در یک نوع خودرو وجود دارد و به هر کدملی تنها یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد. پیش ثبت نام صرفا جهت متقاضیانی امکان پذیر میباشد که در زمان پیش ثبت نام خودروی فرسوده و گواهی اسقاط حاصل از آن به نام شخص متقاضی باشد. متقاضیان طرح های فروش فوق العاده و یا پیش فروش جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی که در بخشنامه های قبلی و یا طرح های فروش سایر خودروسازان منتخب شده و ثبت نام یا واریز وجه نموده اند امکان ثبت نام در این بخشنامه را ندارند. امکان ثبت نام همزمان در سایر خودروسازان میسر نیست.

ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.

امکان ثبت نام صرفاً برای افراد بالای 18 سال و دارای گواهینامه معتبر که مالک خودروی فرسوده می باشند.

در این روش ثبت نام حق واگذاری خودروی فرسوده و یا گواهی اسقاط حاصل از آن حقوق قراردادی و خودروی ثبت نام شده به غیر به هر شکل و صورتی که باشد از منتخبین سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید علاوه بر بی اعتباری آن حق فسخ برای شرکت بهمن موتور ایجاد می کند

 

صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس مراجع ذی صلاح صورت خواهد پذیرفت.

با توجه به احتمال محدودیت سقف برداشت برخی از کارت های بانکی لازم است تا پیش از اقدام به واریز وجه، از میزان سقف برداشت اینترنتی کارت بانکی اطمینان حاصل فرمایید واریز وجه خودرو صرفاً در یک تراکنش امکان پذیر می باشد.

در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

در صورتی که اطلاعات وارد شده متقاضیان در فرم ثبت اطلاعات ناقص و یا فاقد صحت باشد و یا به هر دلیلی وجوه پرداختی به صورت کامل و مطابق بخشنامه نباشد، اساساً قراردادی بین متقاضی و شرکت بهمن موتور منعقد نشده و شرکت بهمن موتور تعهدی در خصوص واگذاری خودرو به متقاضی ندارد و مجاز به عودت وجه به حساب مبدأ خواهد بود.

به موجب این روش ثبت نام متقاضی مطلع و آگاه می گردد که میباید کلیه فرایند ثبت نام از قبیل ورود اطلاعات و واریز وجه را صرفاً از طریق آدرسهای اینترنتی معرفی شده و صرفاً به صورت آنلاین در وجه شرکت بهمن موتور واریز و تحویل نماید. بدیهی است در صورت عدم رعایت این موضوع بیعی فی مابین طرفین منعقد نشده و در نتیجه شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال خریدار نخواهد داشت.

پیش ثبت نام به صورت آنلاین و از طریق آدرس http://Bahman.iranecar.com انجام میشود و پس از انجام پیش ثبت نام و دریافت استعلامهای مورد نیاز از مراجع ذیصلاح و واریز وجه سایر مراحل تشکیل پرونده تحویل خودرو ، مدارک و ... جهت متقاضیان در عاملیت منتخب توسط ایشان صورت می پذیرد

استعلام شرایط متقاضیان حداکثر تا 5 روز پس از پایان پیش ثبت نام از مراجع ذیربط صورت می پذیرد. مطابق ماده 16 تصویب نامه هیئت وزیران مورخ 1402/12/28 آیین نامه قانون ساماندهی صنعت خودرو 20 درصد از ظرفیت فروش طرح های فروش به مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و آیین نامه موضوع ماده (8) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا می باشند اختصاص مییابد لذا متقاضیان محترم که تمایل به شرکت در این طرح را دارند، مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN) شماره شاسی و شماره موتور به همراه اطلاعات فردی مربوطه را در زمان انجام پیش ثبت نام در پورتال جامع ایرانی کار به آدرس http://Bahman.iranecar.com ثبت نمایند.

متقاضی میبایست اطلاعات خودروی فرسوده به نام خود را هنگام ثبت نام ثبت و تایید نماید پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح و یا پیش ثبت نام با مشخصات خودروی به نام شخص ثالث ممنوع و به عهده متقاضی میباشد.

به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزئیات معاملات آن کلیه اطلاعات مطابق تبصره 4 آئین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت قرار می گیرد.

شرایط خودروی فرسوده مطابق قانون هوای پاک و آیین نامه اجرایی مرتبط با آن و مطابق ضوابط و شرایط مندرج در آئین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و از طریق سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده انجام خواهد شد. متقاضیان در صورت برنده شدن در قرعه کشی موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده مندرج در وبگاه رسمی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مراجعه نموده و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف مدت 2 ماه به پایان رسانده و پس از ثبت تایید اجرای اقدامات لازم توسط راهور در سیستم ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ، وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی بهمن موتور به نشانی http://Bahman.iranecar.com واریز و مدارک و مستندات لازم را به همراه مدارک مورد نیازی که در ادامه به آن اشاره می گردد به عاملیت منتخب خود ارائه نمایند.

قبل از احراز صلاحیت دارنده خودروی فرسوده از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و اعلام متقاضیان از سوی سامانه فروش بهمن موتور و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده متقاضیان امکان واریز هیچگونه وجهی را به شرکت بهمن موتور نخواهند داشت.

متقاضیان واجد شرایطی که پیش ثبت نام نموده‌اند، می بایست در مرکز اسقاط و قبل از اسقاط خودروی فرسوده با تنظیم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و ارزش آن را از خود سلب و ساقط نماید.

متقاضیان خودروی فرسوده که می خواهند وجه خودرو فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت نمایند نمی توانند در این طرح شرکت نمایند.

در صورت عدم واریز وجه ثبت نام متقاضى کان لم یکن تلقی شده و تعیین تکلیف گواهی اسقاط صادر شده توسط ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده انجام میگیرد حداکثر مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده براساس ضوابط ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، پس از ثبت نام از سوی آن ستاد دو ماه تعیین شده است. بدیهی است در صورت هرگونه تاخیر پیش ثبت نام متقاضى کان لم یکن تلقی شده و متقاضی حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و اسقاط می نماید. دریافت اقرارنامه محضری و یا دستی بابت انتقال فیش و یا وجوه واریزی مغایر با دستورالعمل مبارزه با پولشویی بوده و مورد تأیید شرکت نمی باشد. پس از انتخاب نوع ،ثبت نام متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده و نسبت به ایجاد ویرایش پروفایل خود اقدام می نماید. در پایان فرآیند پیش ثبت نام در سامانه فروش بهمن موتور، به متقاضی (مالک خودروی فرسوده) کد پیگیری اختصاص داده می شود. به منظور احراز شرایط متقاضیان اطلاعات ایشان از طریق شرکت بهمن موتور به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ارسال می گردد تشخیص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده می باشد. متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام تا تحویل خودرو جدید حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نبوده یا فرآیند اسقاط را در مهلت مقرر به پایان نرسانند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و این شرکت هیچ گونه تعهدی در قبال آنها نخواهند داشت.

لازم به ذکر است گواهی اسقاط حاصل از این فرآیند متعلق به شرکت بهمن موتور بوده و عقد قرارداد با متقاضیان واجد شرایطی که در فرآیند پیش ثبت نام ثبت نام نموده اند منوط به ارائه رضایت نامه رسمی مبنی بر این امر خواهد بود که هیچ گونه ادعائی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره را ندارند.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقى می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت 20 روز کاری به شماره حساب و یا شبا معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

عدم مراجعه خریداران جهت انجام سرویس اولیه خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل منجر به غیر فعال نمودن گارانتی خودرو می گردد.

تخصیص قطعی خودرو منوط به احراز شرایط قانونی مورد نیاز از سوی مبادی ذیربط خواهد بود. انتخاب رنگ خودرو و عاملیت مورد نظر در مرحله واریز وجه بر اساس ظرفیت اعلام شده و اولویت انتخاب توسط منتخبین صورت از انجام فرایند ثبت نام، تغییر رنگ خودرو و عاملیت انتخاب شده، میسر نمی باشد.

پذیرفته و پس با توجه به اینکه در این روش ثبت نام به محض انجام ثبت نام و تشکیل کامل ،پرونده امکان تخصیص خودرو وجود خواهد داشت لازم است تا در صورت تمایل خریدار به ،انصراف حتماً از عدم تخصیص خودرو اطمینان حاصل شود در غیر اینصورت مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

متقاضیان پس از واریز وجه و تکمیل فرایند ثبت نام میباید ظرف 72 ساعت کاری از زمان ثبت نام نسبت به تحویل مدارک خود به صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعملها و آیین نامههای شرکت به عاملیت محل تحویل انتخاب شده در هنگام ثبت نام اقدام نمایند و عاملیت میباید پس از تطابق اطلاعات ثبت شده خریدار با اصل مدارک حداکثر ظرف 72 ساعت از تاریخ واریز وجه و ثبت نام متقاضی نسبت به ارسال پرونده کامل به واحد عملیات فروش شرکت اقدام نماید.

عدم رعایت شرایط مذکور توسط متقاضی به هر علتی که باشد به منزله فسخ قرارداد بوده و شرکت از هرگونه ترتیب اثر دادن به آن خودداری خواهد نمود در صورتیکه قرارداد مذکور از سوی مقامات ذیصلاح معتبر تلقی گردد، بروز تأخیر در تحویل موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد به وجه پرداختی خریدار

نخواهد بود.

پرداخت هرگونه وجه یا امتیازی توسط متقاضی به عاملیت قبل و یا پس از ثبت نام ممنوع است و عاملیت حق دریافت هیچگونه وجه یا امتیازی را از متقاضی ندارد. در صورت تخلف عاملیت از هر یک از موارد مذکور هیچگونه تعهدی برای شرکت ایجاد نشده و کلیه مسئولیتها و عواقب آن بر عهده پرداخت کننده و عاملیت است. پرداخت هرگونه هزینه ناشی از قصور یا تقصیر خریدار در صورت امکان و به تشخیص شرکت مانند اصلاح سند خودرو و غیره برعهده خریدار خواهد بود ارائه خدمات جانبی فروش نظیر اصلاح مغایرت شماره گذاری و سند،با توجه به اینکه مرجع شماره گذاری آئین نامههای پلیس راهور فراجا می باشد لازم است تا خریدار نسبت به ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز مطابق ضوابط اقدام نماید بدیهی است هرگونه تاخیر در شماره گذاری که به علت عدم رعایت ضوابط مربوط به دلیل تغییر قوانین و ضوابط جاری و عدم صدور مجوز شماره گذاری توسط سازمانهای مرتبط نظیر محیط زیست استاندارد، صنایع راهور و ..... صورت ،پذیرد تعهدی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد و هیچگونه وجهی تحت عنوان سود دیرکرد تاخیر در تحویل سود انصراف اجرت المثل عدم النفع خسارت و غیره به خریدار تعلق نگرفته و نامبرده طرح هرگونه ادعایی را در این خصوص به هر شکل و صورتی که باشد از خود سلب و اسقاط نمود.

متقاضی به شرکت اختیار داده خودروی مورد معامله را قبل از تحویل نزد بیمه گر منتخب ،شرکت بیمه شخص ثالث نموده و هزینه آن را از متقاضی اخذ نماید.

در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو جریمه تأخیر به صورت روزشمار محاسبه و ظرف 7 روز کاری قابل پرداخت خواهد بود. جریمه تأخیر تنها به پرونده هایی تعلق می گیرد که ارسال مدارک خریدار و پرداختیهای خریدار برابر شرایط این بخشنامه صورت گرفته باشد.

در صورتی که پس از دریافت پرونده و مستندات به علت کسری و یا نواقص مدارک امکان شماره گذاری میسر نباشد، خریدار موظف است حداکثر طی 7 روز کاری نسبت به تکمیل مدارک شماره گذاری طبق قوانین راهور (فراجا اقدام نماید، پس از انقضای مدت مذکور و عدم رفع کسری و یا نواقص شرکت می تواند نسبت به ابطال سند و تخصیص خودرو به شخص یا اشخاص دیگر اقدام کند. در صورت گذشت بیش از 30 روز از زمان اعلام کسری و یا نواقص پرونده و عدم تکمیل آن در موعد فوق توسط خریدار، شرکت میتواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید جهت مدت زمانی که فرایند تخصیص و تحویل خودرو به علت کسری مدارک ارائه شده خریدار به تعویق/ توقف بیانجامد و شرکت قرارداد را فسخ نکند هیچگونه وجهی تحت عنوان سود دیرکرد تأخیر در تحویل، سود انصراف، اجرت المثل عدم النفع خسارت و غیره به خریدار تعلق نمی گیرد. صدور و تحویل شناسنامه مالکیت کارت خودرو و کارت سوخت توسط مراجع ذیربط انجام میپذیرد و هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نمی باشد.

خودرو به هیچ وجه بدون پلاک به عاملیت و یا متقاضی تحویل داده نخواهد شد. خریدار میتواند جهت کسب اطلاعات از مشخصات فنی و سایر امکانات خودرو و مشخصات عاملیتهای مجاز وضعیت قرارداد، صدور سند و پلاک خودروی ثبت نامی خود به سایت اینترنتی https://bahman.ir مراجعه نماید.

خریدار می باید حداکثر ظرف 3 روز کاری پس از اعلام شرکت عاملیت مبنی بر آماده تحویل بودن خودرو نسبت به دریافت و خروج آن از محل تحویل اقدام نماید پس از سپری شدن مهلت ،مذکور شرکت عاملیت به صورت شرط ،نتیجه نماینده خریدار محسوب و می تواند خودرو را به پارکینگ عمومی منتقل نموده و کلیه هزینههای ،نگهداری بارگیری و حمل بر عهده خریدار است. همچنین تنظیم سند واگذاری یا فسخ (انصراف)، فک رهن ، پارکینگ و غیره منوط به پرداخت وجه توسط خریدار مطابق بخشنامه های شرکت می باشد.

هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده عوارض شماره گذاری بیمه شخص ثالث و سایر هزینه های مرتبط در قیمت خودرو لحاظ گردیده و در صورت تغییر هر یک از موارد در زمان صدور حواله متقاضی موظف به پرداخت مابه التفاوت می باشد.

مسئولیت هرگونه آسیب دیدگی و خسارت وارده به خودرو ناشی از ،حمل توقف و غیره بر عهده خریدار است در صورت عدم انتقال به پارکینگ عمومی خریدار ملزم به پرداخت هزینه پارکینگ مطابق بخشنامههای ابلاغی از سوی شرکت خواهد بود. در صورت سپری شدن 30 روز کاری از زمان اعلام آماده تحویل بودن خودرو و عدم دریافت آن توسط خریدار برخی از قطعات خودرو باتری، تایر و قطعات لاستیکی از شمول گارانتی خارج شده و شرکت در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت.

مشخصات ظاهری بیرونی و مشخصات ظاهری داخلی و سایر امکانات خودرو منطبق با تیپ خودروی مورد تقاضا که در زمان تنظیم توافق نامه مشخص گردیده که از طریق سایت شرکت بهمن موتور به نشانی https://bahmanmotor.bahman.ir/product قابل رویت بوده و ملاک تحویل خودرو خواهد بود هرگونه مغایرت احتمالی مشخصات خودروی تحویلی با کاتالوگها و بروشورها و آگهی های منتشره تعهدی برای شرکت ایجاد نمی کند. خریدار طرح هرگونه ادعای معارضی را از خود سلب و اسقاط نمود. سامانه پیام کوتاه شرکت بهمن موتور به شماره 982148027+ می باشد و تمامی پیامکهای ارسالی صرفاً از طریق شماره مذکور صورت خواهد پذیرفت.

در صورت وقوع فورس ماژور عوامل) (قهریه و وقوع حوادث غیر مترقبه و یا پیش بینی نشده نظیر ،سیل ،زلزله تحریم، افزایش قیمت ارز، اجرای این قرارداد معلق شده و در صورت موافقت طرفین از سایر خودروهای تولیدی به قیمت مصوب شرکت، جایگزین خواهد شد. در صورت عدم حصول توافق طرفین و ادامه هر یک از موارد فوق برای مدت بیش از سه ماه هر یک از طرفین به تنهایی مجاز به فسخ قرارداد بوده و وجوه پرداختی با لحاظ نمودن سود انصراف با رعایت شرایط ذکر شده در قرارداد به خریدار مسترد میگردد. این روش ثبت نام بدون حصول تمامی شرایط مندرج فاقد اعتبار بوده و تعهدی برای شرکت ایجاد نمی کند./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.