کد خبر : 5237 / /
/

تلاش حامیان صهیونیست ها برای آتش بس نشانه چیست؟+ جزئیات بیشتر

امروز ما شاهد نوعی همگرایی در اضلاع مختلف فلسطینی‌هایی هستیم که پیش از این در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری، ساکنین قدس و ساکنین غزه تقسیم بندی می‌شدند

تلاش حامیان صهیونیست ها برای آتش بس نشانه چیست؟+ جزئیات بیشتر

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تلاش اروپا و حامیان رژیم صهیونیستی برای آتش بس نشان دهنده‌ی ضعف و آسیب پذیری رژیمی صهیونیستی در مقابل انتفاضه مردمی و مقاومت اسلامی است.

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی طی سخنانی اظهار داشت: انتفاضه کنونی در قدس اگرچه در اعتراض به اقدامات صهیونیست‌ها در محله ی شیخ جراح اتفاق افتاده اما به نظر می‌رسد که زمینه‌های سیاسی و اجتماعی گسترده تری زمینه ساز این حرکت بزرگ شده اند.

وی افزود: امروز ما شاهد نوعی همگرایی در اضلاع مختلف فلسطینی‌هایی هستیم که پیش از این در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری، ساکنین قدس و ساکنین غزه تقسیم بندی می‌شدند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به همگرایی در همه‌ی اضلاع فلسطینیان، ادامه داد: حتی فلسطینیان خارج از اراضی اشغالی مثل فلسطینیان ساکن لبنان هم به هموطنان خود در این مبارزه پیوسته اند.

سردار سنایی راد همبستگی فلسطینیان در جبهه مقاومت در تحولات اخیر را یک اتفاق مبارک خواند و گفت: این اتفاق مبارک باعث ایجاد یک انسجام در بین همه‌ی فلسطینیان بعد از دو طرح خطرناک با هدایت آمریکایی‌ها تحت عنوان "معامله قرن" و "طرح صلح ابراهیمی" شده است.

وی با اشاره به همراهی شتابزده‌ی برخی از کشور‌های عربی با طرح‌های خائنانه‌ی "معامله قرن" و "طرح صلح ابراهیمی" خاطرنشان کرد: این طرح‌ها فلسطینیان را به این نتیجه رساندند که نباید به امید دیگران بنشینند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی را نشان دهنده‌ی تداوم انتفاضه‌ی مردمی دانست و افزود: فلسطینیان با تکیه بر مبارزه و سلاح به آزادی سرزمین‌های اشغالی از دست اشغالگران روی آورده اند.

سردار سنایی راد با بیان این که موازنه به جد به نفع فلسطین و به ضرر صهیونیست رقم خورده است، اضافه کرد: تلاش اروپا و حامیان رژیم صهیونیستی برای آتش بس نشان دهنده‌ی ضعف و آسیب پذیری رژیمی صهیونیستی در مقابل انتفاضه مردمی و مقاومت اسلامی است.

وی تحولات و مبارزه فلسطینیان را بازگشت به هویت فلسطینی در نسل جوان فلسطین خواند و گفت: صهیونیست‌ها انتظار داشتند که هویت نسل جوان فلسطینی کم رنگ شود اما، این روند در جهت برملاسازی شکاف‌های اجتماعی سیاسی صهیونیست‌ها پیش رفت و فلسطینیان در این اتفاق به نوعی به تقویت هویت فلسطینی پرداختند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: در نوار غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هم مردمی را می‌بینیم که علیرغم ظلم و ستم‌های رژیم صهیونیستی توانسته اند که اعاده‌ی هویت کنند.

سردار سنایی راد آغاز این تحولات و درگیری‌ها را مورد طمع قرار گرفتن خانه‌های فلسطینیان در محله‌ی شیخ جراح و ممانعت از برگزاری مناسک دینی در بیت المقدس دانست و گفت: تقویت هویت اسلامی، گرایش فلسطینی‌ها به مبارزه با اشغالگران و رویکرد پر از شکاف صهیونیست‌ها بیانگر این است که دیگر اشغالگری در فلسطین ممکن نیست.

وی با بیان این که تداوم اشغالگری سبب مخدوش شدن امنیت صهیونیست‌ها و بازگشت آن‌ها به اوضاع اولیه و تشدید مهاجرت معکوس در اسراییل می‌شود، خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها به مثابه موازنه‌ای است که در یک طرف آن ریزش صهیونیست‌ها و در طرف دیگر پویش فلسطینی‌ها مطرح است.

منبع:بسیج

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.