کد خبر : 5174 / /
/

آیا حقوق بازنشستگان پرداخت شد؟

تیر به پایان رسیده و قاعدتا باید همه‌ی بازنشستگان حقوق خود را دریافت کرده‌ باشند. واریز حقوق به هر دو گروه بازنشستگان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری مربوط می‌شود.

آیا حقوق بازنشستگان پرداخت شد؟

 طبق زمان‌بندی اعلام شده قاعدتا باید حقوق همه‌ی گروه‌های بازنشستگی واریز شده باشد و تا چند روز آینده نیز باید وام ۱۰ میلیون تومانی برای بیش از ۲۰ هزار بازنشسته پرداخت شود.

واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی معمولا از روز بیستم هر ماه شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد. حداقل حقوق این گروه از بازنشستگان برای فردی که ۳۰ سال سابقه کار دارذ و دارای همسر و دو فرزند است چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بنابراین واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا شب گذشته انجام شده است. همچنین قرار بوده که با حقوق تیر مابه‌التفاوت حقوق فروردین نیز واریز شود که این کار انجام نشد. مدیر عامل این سازمان هم علت واریز نشدن مابه‌التفاوت را در نبود منابع کافی آن عنوان کرده است.

همچنین براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز باید طی دو روز اخیر حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری واریز می‌شده است. بانک‌ها طی روزهای اخیر با دستور ستاد کرونا تعطیل بوده، برخی این سوال را داشتند که آیا با تعطیلی بانک‌ها در واریز حقوق‌ها تاخیر ایجاد می‌شود؟

اما براساس اظهارات دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، با وجود تعطیلی همه بانک‌ها در دو استان تهران و البرز در روز‌های پایانی تیر، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به موقع پرداخت شده است.

بنابراین نباید در پرداخت حقوق بازنشستگان هیچگونه تاخیری ایجاد شود و همه‌ی حقوق‌بگیران حقوق خود را دریافت کرده باشند.

در خصوص واریزی‌هایی که باید انجام شود نیز باید طی چند روز آینده وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان لشگری و کشوری پرداخت شود.

مرحله اول وام بازنشستگان در پایان خرداد انجام شده و بیش از ۲۳ هزار نفر این وام را گرفتند. قرار است طی روزهای آینده مرحله دوم وام به حساب بیش از ۲۰ هزار بازنشسته واریز شود.

این واریزی‌ها به صورت هر ماه تا پایان آبان انجام می‌شود.

مابه التفاوت حقوق بازنشستگان کی پرداخت می شود؟

حقوق بازنشستگان

طبق اعلام تامین اجتماعی مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان قرار بود با حقوق خردادماه آن‌ها واریز شود که این کار هنوز انجام نشده است.

طبق قولی که مسئولان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود داده بود می بایستی مابه التفاوت حقوق فروردین همراه با حقوق خرداد ماه آنها پرداخت می شود که در حال حاضر در واپسین روزهای تیر ماه  به سر می بریم اما هنوز خبری از تحقق این وعده نیست و بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند.

گفتنی است که سازمان تامین اجتماعی به تربیت حروف الفبا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را از بیستمین روز هر ماه تا پایان همان ماه به حساب افراد تحت پوشش خود واریز می کند.

مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در حاشیه سلسه نشست های تامین اجتماعی با موضوع تعارض منافع در خصوص پرداخت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به جهت اینکه یک بار تغییراتی در حقوق اردیبهشت ماه انجام شد باید سازمان تامین اجتماعی ما به التفاوت حقوق بازنشستگان را پرداخت می کرد.

وی افزود:پرداخت حق بیمه به تنهایی کافی نیست و چون منابع سازمان تامین اجتماعی متفاوت است امیدوار هستیم منابع برای پرداخت مابه التفاوت حقوق ها را وصول کنیم.

سالاری بیان کرد: مطالبات ما از دولت همچنان وجود دارد که در حال حاضر دولت معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت را در دستور کار دارد.بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون و بودجه قرار است این سهام به سازمان تامین اجتماعی برای بدهی دولت واگذار شود.

سالاری گفت: امیدوار هستیم با سود این سهام و باقی درآمدها بتوانیم مابه التفاوت حقوق بازنشستگان را در کنار حقوق آنها بپردازیم.

همچنین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست گفت: در مورد زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ۱۴۰۰ بازنشستگان افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام دهیم.

وی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین باشد.

با تمام صبحت ها و وعده های داده شده و با گذشته ۴ ماه از ابتدای سال هنوز وعده ها عملیاتی نشده و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی منتظر دریافت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه خود هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.