کد خبر : 51654 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

بازنشستگان متقاضی وام حتما بخوانند | مبلغ جدید وام بازنشستگان تامین اجتماعی در 1403 چقدر شد ؟

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال افزایش پیدا می‌کند.

بازنشستگان متقاضی وام حتما بخوانند | مبلغ جدید وام بازنشستگان تامین اجتماعی در 1403 چقدر شد ؟

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان در سایت خبر آزاد بخوانید.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پروسه پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود 500 هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از تسهیلات وام قرض‌الحسنه استفاده کنند که در نهایت حدود 260 هزار نفر از بازنشستگان، از این تسهیلات استفاده کردند.

وی افزود: مابقی بازنشستگان نیز به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانستند از تسهیلات وام قرض‌الحسنه در سال گذشته استفاده کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، تصریح کرد: در سال گذشته وام 20 میلیون تومانی توسط بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شد و امسال میزان وام بازنشستگان افزایش می‌یابد.

دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال 1403 گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به 30 میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی همچنین به پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: حقوق بازنشستگان نیز بر اساس جدول هر ماه از بیستم آغاز و همچنین افزایش حقوق مستمری بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه آغاز و علاوه بر اینکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه نیز به حساب آنها واریز خواهد شد./تسنیم

وام بازنشستگان

آغاز ثبت‌نام وام بازنشستگان با حساب یارانه

معاونت توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق خبر داد و گفت: ثبت‌نام الکترونیکی بازنشستگان از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

یدالله راشدی افزود: بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به نشانی www.irsbf.ir برای دریافت وام به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی منعقد شد تا حدود ۲۹ هزار بازنشسته‌ای که حساب حقوقی آن‌ها در بانک ملی است وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه دریافت کنند.

وی افزود: بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به نشانی www.irsbf.ir برای دریافت وام به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

 مبلغ جدید افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

مبلغ جدید افزایش وام بازنشستگان در سال 1403 را در این مطلب بخوانید.

وام بازنشستگان یکی از خدماتی است که صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان تمامی ارگان‌ها ارائه‌ می‌دهد. این وام برای رفع مشکلات اضطراری و غیرمنتظره‌ای است که بازنشستگان ممکن است با آن مواجه شوند اما مقدار وام بازنشستگان چقدر است؟ آیا این وام می تواند جوابگوی مشکلات بازنشستگان باشد؟ وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. در ادامه این بخش از سایت خبرآزاد در مورد میزان وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اطلاعاتی را منتشر نموده ایم.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره میزان افزایش وام بازنشستگان توضیحاتی را ارائه داد و عنوان نمود، موضوع افزایش وام بازنشستگان در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و احتمال می رود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کند. مبلغ وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، فقط ۱۲ میلیون تومان بود، این مبلغ در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت؛این وام با کارمزد ۴ درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

بازنشستگان می‌توانند به سایت کانون‌های بازنشستگی در هر استان، مراجعه و اقدام به ثبت‌نام و دریافت وام نمایند،بازنشستگانی که از این وام استفاده‌ می‌کنند، باید آن را در مدت ۳۶ ماه یا سه سال بازپرداخت کنند.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در خصوص مبلغ وام بازنشستگان انتقاداتی را ارائه نموده و گفته است، پول یک یخچال هم نیست و بازنشسته‌ای که زیر خط فقر درآمد دارد و می خواهد فرزندش را راهی خانه بخت کند؛ آیا می تواند با پولِ این وام دو قلم لوازم خانگی برای فرزندش تهیه کند؟!

این فعال صنفی بازنشستگان، در ادامه عنو.ان داشت مبلغ وام ضروری مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی بایستی در سال جدید، حداقل سه یا چهار برابر شود چراکه تامین چند قلم کالای اساسی برای زندگی، حداقل به چنین ارقامی نیاز دارد.

سایت ثبت نام ۳۰ میلیون وام بازنشستگان

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان به آدرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login است برای ورود به سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان برر وی لینک زیر کلیک کنید.

اقساط و سود وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

ثبت نام وام بازنشستگان بدون ضامن با حساب یارانه

داشتن حداقل ۶۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه

عدم دریافت وام ضروری در سال ۱۴۰۱

نداشتن تعهد معوق در صندوق بازنشستگی کشوری

نداشتن سابقه چک برگشتی

نداشتن سابقه محکومیت کیفری

مراحل ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

وارد درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ثبت نام، درخواست شما بررسی شده و در صورت واجد شرایط بودن، مبلغ وام به حساب شما واریز می‌شود./سلام نو

وام بازنشستگان

شروع ثبت نام وام ۳۰۰ میلیونی قرض الحسنه بازنشستگان

بانک رفاه به حقوق بگیران تامین اجتماعی این بانک اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه ویژه کرده است.

بانک رفاه کارگران به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و یارانه بگیران اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است برای اطلاع از جزئیات بیشتر مطلب زیر را بخوانید.

بانک رفاه کارگران به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و دیگر گروه‌های مردم انواع تسهیلات را تدارک دیده است. یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک رفاه کارگران طرح «افق» نام دارد که طی آن به تمامی افراد حقیقی واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

به نقل از رده، افرادی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه و بدون سود ۳۰۰ میلیون تومانی از بانک رفاه کارگران هستند، باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. گذشته از سپرده گذاری، لازم است که افراد حداقل مبلغ ۲۰ میلیون تومان در حساب خود نگه دارند. مدت زمان نگهداری این مبلغ به منظور درخواست تسهیلات مذکور بین یک تا ۱۲ ماه اعلام شده است.

وام مذکور قرض الحسنه بوده و سودی ندارد و تنها به منظور پوشش هزینه‌های بانک به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن اعتبار شغلی و ارائه ضامن رسمی است. ضامن رسمی در صورتی مورد قبول است که کسر از حقوق باشد. این وام طی مدت زمان حداقل شش ماه و حداکثر ۶۰ ماه قابل بازپرداخت است.

افراد حقیقی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد مشخص و حداکثر مدت زمان تعیین شده را دریافت می‌کنند باید هر ماه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان قسط بپردازند. کل سود تسهیلات به ۳۶ میلیون تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن نیز ۳۳۶ میلیون تومان خواهد بود.

افراد در صورتی که مایل به ادامه روند دریافت تسهیلات نباشند، امکان انتقال امتیاز آن را به اعضای درجه یک خانواده خود خواهند داشت.

ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان

مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تا به امروز در آموزش و پرورش سابقه اعطای تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی نداشتیم که در قالب این تفاهم‌نامه اتفاق افتاد. البته سقف وام قرض الحسنه را استان‌ها متناسب با تعداد فرهنگیان تعیین کردند یعنی به جای ۱۰۰ میلیون تومان ۵۰ یا ۶۰ میلیون پرداخت کردند.

سید سعید مقدم‌زاده؛ مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در طول این سال‌ها تفاهم‌نامه‌های مختلف با بانک ملی داشت که آخرین مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۹ است، در قالب این تفاهم، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام به فرهنگیان اختصاص یافت که این تفاهم‌نامه تا سال ۱۴۰۱ برقرار بود.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۱ موفق به انعقاد تفاهم‌نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و براساس آن ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر ۱۴۰۱ تا به امروز ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.