کد خبر : 51087 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی ماه رمضان | یارانه معیشتی دولت

جدیدترین خبر درباره واریز یارانه معیشتی ویژه رمضان | بسته معیشتی600 هزار تومانی برای این خانوارها پرداخت شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون، گفت: توسط یک گروه جهادی در شهرستان کازرون ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان و ۳ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.

جدیدترین خبر درباره واریز یارانه معیشتی ویژه رمضان | بسته معیشتی600 هزار تومانی برای این خانوارها پرداخت شد

 یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است یارانه معیشتی از بهمن ماه 25 و 30 ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی هفت دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: گروه جهادی شهید محمد نبی موذنی از پایگاه ام البنین شهرستان کازرون همزمان با ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) بسته‌های معیشتی جهت نیازمندان و جهیزیه به نوعروسان اهدا کرد.

وی ادامه داد: بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت گرم و ماکارونی با کمک خیرین به ارزش هربسته بیش از 600 هزار تومان در بین نیازمندان سطح شهر کازرون تقسیم شد

فرمانده سپاه شهرستان کازرون در خصوص اهدا سه سری جهیزیه به نوعروسان، تصریح داشت: سه سری جهیزیه ایرانی شامل: گاز، لباسشویی، پنکه پایه دار، جاروبرقی، تلویزیون، قالی، پارچ و لیوان، سرویس چینی، قابلمه تفلون، فلاسک، مبل، چرخ خیاطی، پتو، تشک، بالشت، سرویس آشپزخانه و غیره به ارزش هر سری جهیزیه 60 میلیون تومان تهیه و به نوعروسان جهت شروع زندگی اهدا شد.

وی افزود: در امر کمک‌های مؤمنانه خیرین در شهرستان کازرون عنایت ویژه‌ای داشته اند که در این راستا اقدامات شایسته و بزرگی در طی این سال‌ها و همچنین امسال در دستور کار قرار گرفته و به سر انجام رسیده است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون از تلاش‌های خداپسندانه گروه جهادی شهید موذنی با مسئولیت خواهر بسیجی دادوند که در امر خدمت دهی به نیازمند به مدت 17 سال تلاش دارند تشکر کرد./تسنیم

یارانه معیشتی

خبر مهم برای متقاضیان یارانه معیشتی اضافه  رمضان

مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: تمام خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

نرخ این اقلام در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است، لذا مقرر شد به میزان مابه‌التفاوت این مبلغ که ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است، برای هر فرد اعتبار کالا برگ اختصاص پیدا کند.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد../ منبع: ایرنا

دولت در طرح فجرانه، خانوارهای مشمول طرح کالابرگ را فقط در صورت خرید از طرح کالابرگ مشمول یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کرده و امکان بهره‌مندی از این مشوق با خرید اینترنتی نیز مهیا شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک موسوم به طرح فجرانه، خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی می‌توانند فقط با خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ مشمول یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی شوند.

نکته قابل‌توجه اینکه علاوه بر ۲۲۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد که به‌صورت حضوری در خدمت شهروندان هستند، امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با کالابرگ الکترونیک نیز مهیا شده و مشمولان می‌توانند از این طریق یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی را دریافت کنند.

دومین مرحله از  یارانه کالابرگی برای ۷ دهک درآمدی از ۱۷ اسفندماه سال جاری آغاز شد و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومانی برای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد. در واقع یک یارانه 300 هزارتومانی با اضافه شدن یارانه تشویقی به 520 هزارتومان افزایش خواهد یافت.

یارانه معیشتی

استقبال خانوار ایرانی از یارانه معیشتی رمضان

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند.

طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

از اواخر سال ۱۴۰۱ اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک شروع شد و حالا کالابرگ عمومیت پیدا کرده و دهک ۶ و ۷ هم به آن ملحق شده‌اند.

میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶ درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فرد به خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می‌شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن ۱۱ قلم کالا می‌شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

برای استعلام یارانه معیشتی با کد دستوری باید این فرمول را شماره‌گیری کنید:

#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*

این روش فقط به شما می‌گوید که مشمول دریافت یارانه هستید یا نه و برای سرپرست خانوار کاربرد دارد. اما ممکن است نسبت به نتیجه آن اعتراض داشته باشید که در این صورت باید ببینید آیا دهک‌بندی شما درست انجام شده است یا خیر.

دهک‌بندی و روش اعتراض به یارانه معیشتی

دهک‌بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می‌شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می‌شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری‌تان می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع‌سنجی به شما اعلام می‌شود و می‌توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق‌نامه‌ای مشاهده می‌کنید. آن را به‌طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تأیید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می‌شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تأیید می‌کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.