کد خبر : 5092 / /
/

لحظه دیدنی دریافت جایزه اصغر فرهادى در جشنواره فیلم کن+فیلم لو رفته

محسن تنابنده، طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، پرویز پرستویی، بهرام رادان، هومن سیدی، رامبد جوان از جمله هنرمندانی بودند که کسب جایزه بزرگ هیا‌ت داوران جشنواره کن ۲۰۲۱ را به اصغر فرهادی و عوامل فیلم «قهرمان» تبریک گفتند.

لحظه دیدنی دریافت جایزه اصغر فرهادى در جشنواره فیلم کن+فیلم لو رفته

 اصغر فرهادی متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ است. اصغر فرهادی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم ایرانی است. اصغر فرهادی برای فیلم قهرمان «جایزه بزرگ» هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن را دریافت کرد. اصغر فرهادی همسر پریسا بخت آور است.اخبار مرتبط با اصغر فرهادی را در سایت خبرآزاد مشاهده می کنید.

فیلم «قهرمان» ساختهٔ اصغر فرهادی، دیشب در اختتامیهٔ هفتادوچهارمین دورهٔ جشنوارهٔ کن، جایزه بزرگ هیئت داوران را به دست آورد. فرهادی پیش از این با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در جهان افتخارآفرینی کرده بود و حالا با «قهرمان» به موفقیتِ تازه‌ای دست یافته است. در این گزارش، آنچه که بر «قهرمان» گذشته، از آغازِ پیش‌تولید تا دریافت جایزهٔ کن را، با نگاهی به صفحهٔ شخصیِ اصغر فرهادی مرور کرده‌ایم. 

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای ساخت فیلم "قهرمان" سخنان کوتاهی را مطرح کرد.

این کارگردان سینمای ایران با تشکر از دست اندرکاران جشنواره کن و هیات داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه کننده فیلمش و خانواده اش تشکر کرد و گفت: از دخترم (سارینا) مخصوصا تشکر می کنم که ترغیب ام کرد که این داستان را بسازم.

اصغر فرهادیاین کارگردان برگزیده اسکار همچنین خاطرنشان کرد: الان که اینجا ایستاده ام به یاد 36 سال قبل افتادم که یک بچه 13 ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. 36 سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکردم و باهمه محدودیت ها، مشکلات و فشارها و گرفتارهای که می توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم ها را نسازم و شما هم نبینید اما به امید اینکه با هر فیلمی که می سازم ، یک پرسش  از شرایط تلخ اجتماعی که اطرافم هست را با تماشاگر ها به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آنها به یک راه حل برسم؛ باز ادامه دادم.

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود همه مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از راه های نجات کشورم، آگاهی بخشی است.  

«قهرمان» جایزه بزرگ هیات داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند دریافت کرد. 

واکنش های سلبریتی ها برای دریافت جایزه اصغر فرهادی

شب گذشته اختتامیه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، شاهد درخشش دوباره اصغر فرهادی بود. فیلم «قهرمان» به کارگردانی و نویسندگی این هنرمند ایرانی برنده جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن امسال شد.

در این میان کم نبودند هنرمندانی که افتخار کسب جایزه بزرگ هیات‌داوران جشنواره کن هفتادوچهارم را به اصغر فرهادی و مردم ایران، تبریک گفتند.

اصغر فرهادی/محسن تنابنده

از جمله این هنرمندان محسن تنابنده بود، بازیگرِ «قهرمانِ» اصغر فرهادی. او با انتشار عکسی از اصغر فرهادی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «جایزه بزرگ هیات‌داوران کن برای افتخار سینمای ایران، اصغر فرهادی»

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی/پرویز پرستویی

پرویز پرستویی هم با انتشار عکسی سه‌نفره از اصغر فرهادی در کنار بازیگران فیلمش؛ امیر جدیدی و سارینا فرهادی در جشنواره کن ۲۰۲۱ در متنی بلند چنین نوشت:

«آقای اصغر فرهادی عزیز، جایزه بزرگ هیات‌داوران فستیوال کن مبارک‌تان باشد، مبارک‌مان باشد، از صمیم قلب خوشحالم که دو جایزه اسکار و نخل‌های طلایی و جوایز معتبر دیگر را به خانه‌های تک‌تک ایرانیان هدیه دادی.

به عنوان یک ایرانی خوشحالم که شما را داریم. امیر جدیدی عزیز، دوست خوبم، بامرام، هنرمند، همین که در این فستیوال مهم و معتبر توانستی نظر منتقدان مهم سینمایی را به خودت جلب کنی و آوازه‌ات در این فستیوال مهم بپیچد شک نکن که کم از نخل طلا نیست.

بی‌تردید در آینده نه چندان دور جوایز مهمی خواهی گرفت. خدا را شکر سینمای ایران تو را دارد، هنرمند، بااخلاق، انسان، بامعرفت که شاخصه‌های مهمی است.

آرزوی بهترین‌ها را برایت دارم. در آخر جا دارد از همه گروه موفق فیلم سینمایی «قهرمان» تشکر کنم که در این وانفسا که در هر دقیقه، یک هم‌وطن‌مان را در اثر کرونا از دست می‌دهیم حال دلمان را خوب کردید. درود بر همه شما.»

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی/نوید محمدزاده

نوید محمدزاده نیز با استوری کردن خبر کسب جایزه بزرگ هیات‌داوران فستیوال کن ۲۰۲۱ توسط اصغر فرهادی از کلمه «افتخار» استفاده کرد.

اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی/بهرام رادان

بهرام رادان هم با انتشار یک استوری همراه با کپشن «افتخارید» کسب جایزه بزرگ هیات داوران هفتادوچهارمین جشنواره کن را به اصغر فرهادی، امیر جدیدی، محسن تنابنده و سارینا فرهادی تبریک گفت.

اصغر فرهادیاصغر فرهادی متولد 17 اردیبهشت 1351 در اصفهان، پرافتخارترین کارگردان است.فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران با رتبه 8 کنکور و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد جهانی دارد

 

 

 

شروع فعالیت هنری اصغر فرهادی 

فعالیت خود را از 13 سالگی در انجمن سینمای جوان خمینی شهر شروع کرد.سپس همین سال بر حسب توانایی اش خود را به گروه کارگردانی مهدی معدنیان در فیلم «تفنگ شکسته» سال 1364 رساند و به عنوان دستیار فنی شروع کرد.سال 1370 با رتبه 8 کنکور وارد دانشگاه شد و همزمان شروع به نوشتن نمایشنامه تئاتر کرد ، پیگیری او برای اجر و به ثمر رساند کارها ان زمان زبان زد اهالی هنر بود.در سال 1373 وقتی 22 ساله و دانشجو بود اولین نمایش به نام «ماشین نشین ها» را به کارگردانی و بازی خود و همکلاسی اش پریسا بخت آور بروی صحنه برد

ازدواج اصغر فرهادی

اصغر فرهادی سال 1374 با پریسا بخت آور همکلاسی و همکار تئاتری اش ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های سارینا و ساغر فرهادی می باشد.سارینا متولد سال 1377 از سال 1381 با سریال «پشت کنکوری‌ ها» به کارگردانی مادرش  وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم بازی کرد

شروع کارگردانی اصغر فرهادی

اصغر فرهادیاصغر فرهادیدر سال 1375 اصغر فرهادی همزمان با کار تئاتر وارد نویسندگی رادیو شد و از سال 1375 با ساخت سریال 22 قسمتی «روزگار جوانی» رسما خود را بعنوان کارگردان تصویری معرفی کرد

سال 1380 با نوشتن فیلمنامه فیلم «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا کار در سینما را تجربه کرد و یکسال بعد فیلم «رقص در غبار» را ساخت

رقص در غبار بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شد و توانست جایزه های بهترین کارگردانی جشنواره آسیا پاسیفیک و جایزه بهترین فیلم پوسان را برنده شود

شهرت اصغر فرهادی 

دومین تجربه سینمایی اش فیلم «شهر زیبا» در سال 82 بود که چندین جایزه بین المللی گرفت اما شهرت اش با فیلم «چهارشنبه سوری» سال 84 شروع شد

سال 87 با فیلم «درباره الی» دوباره درخشید اما فیلم «جدایی نادر از سیمین» بود که با گرفتن بیش از 30 جایزه بین المللی در سطج جهان او را مطرح کرد

جدایی ندار از سیمین جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی و بهترین فیلم خارجی زبان گلدون گلوب را گرفت و آوازه سینمای ایران را جهانی کرد

کارگردانی اصغر فرهادی در سینما 

● ارتفاع پست – 1380

● رقص در غبار – 1381

● شهر زیبا – 1382

● چهارشنبه‌ سوری – 1384

● کنعان – 1386

● دایره زنگی – 1386

● محاکمه در خیابان – 1387

● درباره الی – 1387

● جدایی نادر از سیمین – 1389

● گذشته – 1391

● فروشنده – 1394

● همه می‌ دانند – 1397

● قهرمان – 1399

کارگردان تلویزیون اصغر فرهادی 

● چشم‌ به‌ راه – 1377

● مجتمع مسکونی فرخ و فرج – 1377

● داستان یک شهر 1 – 1378

● داستان یک شهر 2 – 1380

نویسندگی آثار تلویزیون اصغر فرهادی 

● ماه مهربان – 1375

● پزشکان – 1377

● روزگار جوانی – 1377

● یادداشتهای کودکی – 1380

● پشت کنکوری‌ها – 1381

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.