کد خبر : 50885 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان همسان سازی | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان از امشب | کدام بازنشستگان فوق العاده حقوق می گیرند؟

خبر خوشی از واریز ۶۵۰ هزارتومان کمک معیشت به صورت ماهانه به حقوق بازنشستگان منتشر شده است که در ادامه جزئیات آن را با هم می خوانیم.

واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان از امشب | کدام بازنشستگان فوق العاده حقوق می گیرند؟

مجلس نحوه محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر را مصوب کرد.حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد.طبق گفته یکی از نمایندگان مجلس، سال آینده حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.آخرین اخبار درباره افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

خبر خوشی از واریز ۶۵۰ هزارتومان کمک معیشت به صورت ماهانه به حقوق بازنشستگان منتشر شده است که در ادامه جزئیات آن را با هم می خوانیم.

خبر مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران در اطلاعیه‌ای درباره فروش سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر شفاف سازی کردند.فروش سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر از جمله شرکت‌های زیرمجموعه بانک رفاه کارگران به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی منتفی شد.

در پی درج اخباری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر فروش بخشی از سهام این شرکت به بازنشستگان، به اطلاع عموم مردم می‌رساند بانک رفاه کارگران تصمیمی برای این منظور ندارد. هر گونه تصمیم درخصوص حمایت‌های بانک رفاه از ارتقای سطح معیشت بازنشستگان و همچنین واگذاری سهام تحت تملک، از طریق مبادی رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

حقوق کدام بازنشستگان امروز پرداخت می شود؟

از امروز واریز حقوق اسفند بازنشستگان کارگری ادامه می‌یابد. واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق روال معمول بر اساس حروف الفبا آغاز شده است.

مطابق جدول اعلامی، روز جمعه واریزی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی انجام نخواهد شد و ادامه واریزی‌ها از امروز صورت می‌گیرد؛ امروز بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با حروف «ص»، «ز»، «ف» و «ح» آغاز می‌شود، حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

واریز این مبلغ برای بازنشستگان

از فروردین ماه بازنشستگان به همراه حقوق خود 2 میلیون هم افزایش حقوق سال 1403 را دریافت خواهند کرد.

به نقل از منیبان، محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در حالی است که صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشته است: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود. پیش از این، اما رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

مهدی مسکن مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد. مستمری و مقرری بهمن ماه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نت به همراه چهارمیلیون تومان پرداخت مناسبتی عید سعید مبعث و اعیاد شعبانیه و دومیلیون و پانصد پاداش نوروزی و کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه فرزند واریز شد. مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

 این مبلغ میلیونی به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری اضافه می شود!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف های (۲-۲)، (۳-۲) و بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار تأمین منابع لازم برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کردند.

بر اساس ردیف (۳-۲) و (۴-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه مذکور؛ حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

پیرهادی اعلام کرد در سال ۱۴۰۳ حقوق زیر ۱۰ میلیون تومان نخواهیم داشت و همچنین در حوزه حمایت از بازنشستگان دریافتی بازنشستگان در سال آتی ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رده خود خواهد بود و توأمان از افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیز بهره خواهند برد.

۲-۴- در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹/۷/۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متعهد بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور می‌باشد. سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.