کد خبر : 50721 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

واریز زودهنگام آخرین یارانه نقدی سال ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کدام دهک ها آخر هفته پرداخت می شود؟

اسفندماه امسال ۲۹ روزه است و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

واریز زودهنگام آخرین یارانه نقدی سال ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کدام دهک ها آخر هفته پرداخت می شود؟

یارانه نقدی | براساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه نقدیعنوان کرده است. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از حساب یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

اسفندماه امسال ۲۹ روزه است و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.
دولت در روز ۱۷ بهمن‌ماه از طرح فجرانه رونمایی و اعلام کرد این طرح به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد. همزمان با رونمایی از این طرح، سازمان هدفمندی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم‌بخشی بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از ماه جاری پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد

اما این تغییرات برخی از شهروندان را دچار سردرگمی کرده است. در روزهای نخست رونمایی از طرح فجرانه، برخی از شهروندان نسبت به استفاده از یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی تردید داشتند، زیرا گمان می‌کردند اگر از طرح کالابرگ خرید کنند قرار است این مبلغ از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی که می‌گیرند کسر شود. این در حالی است که حساب مبلغ ۲۲۰ هزار تومان که به عنوان عیدی ۲۲ بهمن به یارانه‌بگیران تعلق گرفته، با حساب یارانه نقدی جداست و زمان واریز آن‌ها هم متفاوت است.

یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه، ۲۵ اسفندماه واریز می‌شود

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به حساب افراد واریز شد

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد.

البته با توجه به اینکه اسفند، ماه منتهی به عید نوروز است و خانواده‌ها برای خرید‌های نوروزی به یارانه خود نیاز دارند باید دید آیا دولت تصمیمی برای جلو انداختن زمان واریز یارانه‌ها دارد یا خیر.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی این ماه وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود. و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۵۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،به شرح جدول زیر واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه ۱۴۰۲

بنابراین واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه در ۲۵ اسفند و واریز یارانه نقدی سایر خانوارهای مشمول در ۲۹ اسفند است.

مبلغ یارانه نقدی

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

زمانبندی پرداخت یارانه نقدی

علی عسکری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره جزئیات یارانه فجرانه به ایلنا گفته است: در حال حاضر مردم یارانه‌ها را در تاریخ‌های بیستم و پنجم و سی ام هر ماه دریافت می‌کنند. حال اینکه وزارت کار اعلام کرده است که اعتبار دیگری علاوه بر یارانه واریز می‌کند که با این اعتبار فقط امکان خرید وجود دارد و غیر از یارانه نقدی که دریافت می‌کنند اعتباری هم برای خرید دریافت می‌کنند.

عسکری در ادامه گفته است: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند نمود.

یارانه نقدی

استعلام یارانه نقدی معیشتی و کالابرگ با کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.