کد خبر : 50702 / /
/

وام بازنشستگان | پرداخت وام بازنشستگان | وام بازنشستگان فوری

از صفر تا صد ثبت نام وام ضروری بازنشستگان | بازنشستگان متقاضی وام حتما بخوانند

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بان...

از صفر تا صد ثبت نام وام ضروری بازنشستگان | بازنشستگان متقاضی وام حتما بخوانند

وام بازنشستگان یا همان وام ضروری از خدمتی از سوی صندوق بازنشستگی کشور برای بازنشستگان است. وام بازنشستگان از طریق ثبت نام یا بصورت حضوری از صندوق بازنشستگی کشوری به این قشر اعطا میشود. برای دریافت وام بازنشستگان شرایط خاصی وجود دارد. اقساط وام بازنشستگان بسیار کم و اغلب ۳ تا ۴ درصد میباشد. در سایت خبر آزاد جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

وام بازنشستگان چیست؟

بسیاری از گروه‌های بازنشسته‌ به دنبال تامین نیازها و خواسته‌های زندگی خودشان هستند. آن‌ها سال‌ها در سازمان‌های دولتی و مدارس کار کرده‌اند. سازمان تامین اجتماعی کشور هم به پاس زحمات بازنشسته‌ها به آن‌ها وام می‌دهد. بعضی از بازنشسته‌ها از این وام برای خرید کالاهای ضروری زندگی استفاده می‌کنند. گروهی هم مبلغ وام را به فرزندانشان می‌دهند. در بخش بعدی، راجع به این انواع و شرایط این وام بیشتر صحبت می‌کنیم.

وام ضروری بازنشستگان چیست؟

وام ضروری بازنشستگی مخصوص «بازنشستگان دولت» است، یعنی افرادی که در ارگان‌های دولتی مانند علوم پزشکی، خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، کارمندان نهادهای مختلف دولت و… کار کرده و حالا بازنشسته شده‎اند. بانک‌های ارائه‌دهنده وام ضروری بازنشستگان، دو بانک رفاه و صادرات بودند و افرادی که حقوقشان را از طریق این دو بانک می‌گیرند، می‎توانستند درخواست این وام را بدهند. در حال حاضر اما فقط بانک صادرات این وام را ارائه می‎دهد.مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال‎های قبل از ۱۳۹۹ ۱۰ میلیون‌تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون‌تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون‌تومان رسیده است.

وام بازنشستگان

هدف از اهدای وام ضروری بازنشستگان چیست؟

هدف وام ضروری بازنشستگی این است که بازنشستگان کشور، در صورت نیاز به یک مبلغ تا سقف ۳۰ میلیون تومان، بتوانند از یک نهاد مطمئن وام بگیرند و با توجه به سوابق کاری و عمری که در نهادهای دولتی صرف کرده‌اند، دسترسی‌شان به پول کمی تسهیل شود. با این مبلغ بسیاری از نیازهای غیر فوری مانند تکمیل جهیزیه، بازسازی بخشی از منزل، خرید وسایل و… برطرف می‎شوند.

شرایط ثبت نام و مراحل پرداخت وام ضروری بازنشستگان

لازم به ذکر است ثبت نام متقاضیانی که قبلا وام ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی دریافت نموده اند، امکان پذیر نمی باشد و افرادی که قبلا در وام ثبت نام نموده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و باید منتظر دریافت پیامک از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشند.

نکته مهم: ثبت‌نام وام نیاز به هیچ‌گونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اولویت بندی پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

در صورت دارا بودن شرایط، متقاضیان می توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

لازم به ذکر است: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد است.

وام بازنشستگان

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام، ابتدا باید به وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.cspf.ir/ بروید. بعد این مراحل را قدم به قدم جلو رفته و ثبت نام خودتان را کامل کنید:

در قسمت بالای سایت، روی «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک کنید تا به یک صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه از بخش تسهیلات مالی، روی قسمت «وام ضروری» کلیک کنید.

با این کلیک به صفحه جدیدی می‌روید، که تمام شرایط وام در آن نوشته شده‌است. این شرایط را به صورت کامل بخوانید و دکمه «ثبت نام» را بزنید.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، باید ابتدا یک حساب بسازید. بعد هم با کد ملی و شماره موبایل (به نام خودتان) وارد آن شوید. ورود به پنل شخصی شما، سه مسیر دارد: رمز ثابت، شناسایی دو عاملی و شناسایی سه عاملی.

بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود، دوباره باید روی گزینه وام ضروری کلیک کنید. حالا اطلاعات خودتان به عنوان متقاضی را وارد کرده، و ثبت کنید. اگر یکی از وراث باشید، اطلاعات مورد نیاز کمی تفاوت خواهد داشت.

بعد از ثبت نام، باید منتظر اعلام نتایج و واجدین شرایط بمانید. بسته به تعداد متقاضیان و اولویت آن‌ها، پرداخت وام ضروری بازنشستگان به صورت مرحله‎‌ای خواهد بود. در پنل کاربری خودتان، می‎توانید از نتیجه درخواست وام مطلع شوید.

گاهی بانک‌ها بودجه مورد نیاز برای پرداخت وام را دارند و این مبلغ سریع پرداخت می‌شود، و گاهی هم زمان بیشتری می‎برد. مثلا در سال ۱۴۰۲، اولین سری وام ضروری روز ۳ خرداد برای بازنشستگان واریز شد.

آیا وراث یک بازنشسته هم می‌توانند از فرصت وام بازنشستگی او استفاده کنند؟

بله؛ اگر به صورت جاری در حال گرفتن حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود باشند، با داشتن شرایطی می‎توانند برای دریافت وام اقدام کنند. البته که این افراد باید فرم تعهد وراث را به همراه دیگر وراث بازنشسته پر کرده، ضمیمه مدارک مورد نیاز داشته باشند.

آیا دریافت وام ضروری بازنشستگان محدودیت سنی دارد؟

بله، محدوده سنی دریافت وام بازنشستگی بین ۵۰ تا ۷۸ سال است.

آیا فرصت تغییر و اصلاح مدارک را در سامانه ثبت نام وام دارم؟

بله. اگر نیازی به اصلاح مدارک باشد، این موضوع به شما اطلاع‌‌رسانی خواهد شد. همچنین همیشه می‎توانید با وارد شدن به حساب کاربری خودتان، اطلاعات و مدارک را ببینید و در صورت نیاز تغییر بدهید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.