کد خبر : 5052 / /
/

بازنده دربی 1400 قبل از مسابقه مشخص شد!/داور دربی کیست؟+جزئیات بیشتر

دربی ۹۶ پایتخت جدا از حساسیت حذفی بودن بازی، تحت تاثیر ادبیات سخیف و بی اخلاقی برخی از ارکان دو تیم برگزار می شود و جنگی کاذب و بدون ثمر در خارج از مستطیل سبز شکل گرفته است.

بازنده دربی 1400 قبل از مسابقه مشخص شد!/داور دربی کیست؟+جزئیات بیشتر

دربی 1400 پنجشنبه 24 تیر 1400 ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.به احتمال قوی گزارشگر دربی 1400 پیمان یوسفی است.تیم پرسپولیس با 58 امتیاز و تیم استقلال با 50 امتیاز آماده بازی دربی 1400 می شوند.دربی 1400 با اعمال محدودیت های کرونایی برگزار می شود.آخرین خبرهای مرتبط با دربی 1400 را در سایت خبرآزاد ببینید

نود و ششمین دربی پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی روز پنجشنبه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می ‌شود که درگیری های مجازی و رسانه ای دو تیم استقلال و پرسپولیس در سطح مدیریتی و دادن بیانیه به اوج خود رسیده و حساسیت های کاذب این دیدار را دوچندان کرده و شاید این اتفاقات زشت باعث شود مشابه صحنه های زشت دقایق پایانی دربی برگشت لیگ بیستم در این دیدار را بیشتر ببینیم.

در هفته اخیر که هواداران فوتبال دو فینال مهیج سطح بالا در آمریکای جنوبی و اروپا دیدند و تصاویر زیبای ستارگان فوتبال دنیا پس از برد و رفتار آن ها با رقیب را مشاهده کردند، متاسفانه در ایران شاهد انواع بی اخلاقی ها و ادبیات سخیف از سوی برخی ارکان دو باشگاه پرهوادار بودیم که دیدن و شنیدن و خواندن آن ها چیزی جز تاسف باقی نمی گذارد و اگر اغراق نکرده باشیم این درگیری های لفظی در نوع خود تفاوتی با رفتار زشت برخی هواداران انگلیس پس از باخت در فینال یورو ۲۰۲۰ نداشت!

 این دیدار حذفی به نوعی تکرار مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته است که شهریور ۹۹ برگزار شد و استقلال موفق شد در دیداری جذاب و مهیج پس از تساوی ۲-۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی حریف سنتی خود را شکست داده و به فینال صعود کند.

دربی 1400/جایگاه تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر 

دربی 1400

اما دو تیم با شرایط نسبتا متفاوتی در این میدان حاضر خواهند شد؛ استقلال ۵۰ امتیازی در لیگ برتر جایگاه سومی‌اش را قطعی کرده و شاید به خاطر اختلاف امتیازش با پرسپولیس به همین رتبه سوم قانع باشد و در بهترین حالت با شکست دادن سپاهان در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر شانس نایب قهرمانی خود را نیز بسنجد.

شاگردان مجیدی استرس و دغدغه سه بازی باقیمانده لیگ را ندارند به همین دلیل شاید از نظر روانی شرایط آبی پوشان بهتر ارزیابی شود اما پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان است و در صورت شکست احتمالی در دربی ممکن است در ادامه لیگ هم دچار لغزش شود همین مساله کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی را دشوارتر می‌کند.

اما خارج از زمین بازی و شرایط جدول، استقلال همچنان درگیر اختلاف‌های درون باشگاهی است، هرچند با بردهای اخیر تیم به ظاهر فروکش کرده ولی قطعا آتش زیر خاکستر است و همه از اختلاف مجیدی و مددی در این تیم اطلاع دارند. در پرسپولیس هم برخلاف تصور، پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان شاید سوژه اصلی باشد و شاید تجربه چند سال اخیر و مدیریت بحران خوب در این تیم فعلا اجازه خودنمایی حاشیه و منحرف کردن تیم از ریل قهرمانی را نداده است.

پرسپولیس قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر است و در آستانه کسب عنوان پنجمین قهرمانی پیاپی فصل قرار دارد اما هم یحیی و بازیکنان و هم هواداران می‌دانند که هیچ کدام از این جام‌ها نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی در دربی باشد و این دیدار خاص همیشه شرایط خاص خودش را داشته است، خصوصا این بازی که باید یک برنده داشته باشد.

 استقلال فینالیست فصل قبل جام حذفی هم به هیچ عنوان دوست ندارد حالا که قهرمانی لیگ را تقریباً از دست رفته می بیند در این مسابقه حذف شود و با روحیه ای بد به استقبال تک بازی حذفی مقابل الهلالِ تا بن دندان مسلح در آسیا برود.

دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در صورت صعود از مرحله یک هشتم نهایی شاید برحسب قرعه باز هم در جمع ۸ تیم برتر آسیا با هم روبرو شوند تا شاهد سومین دربی در کمتر از ۶ ماه باشیم!

استقلال برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی راه سختی را نسبت به پرسپولیس طی کرده، آبی پوشان ابتدا پیکان و سپس ذوب آهن را شکست دادند و بعد از حذف دو تیم لیگ برتری به پرسپولیس رسیده‌اند. پرسپولیس اما با شکست دادن مس نوین کرمان وشاهین بندر عامری دو تیم از لیگ دسته دوم به این مرحله رسیده و به نوعی استقلال اولین حریف جدی و سخت این تیم محسوب می شود.

به هر حال این دربی هم در پایان روز پنجشنبه به بایگانی تاریخ سپرده خواهد شد و نتیجه این دیدار از لحاظ فنی برای هر یک از دو تیم تا قبل از آغاز دیدار بعدی آ نها اهمیت خواهد داشت و امید می رود که ادامه این درگیری های زننده ارکان دو باشگاه هم به پایان برسد.

گزارشگر دربی 1400

با توجه به حساسیت‌های موجود درباره گزارشگران تلویزیونی در روز‌های اخیر، بسیاری منتظر بودند تا ببینند صداوسیما گزارش این دربی حساس را به کدام گزارشگر می‌دهد. از آنجا که بعد از کنار گذاشتن عادل فردوسی پور و مهاجرت مزدک میرزایی بیشترین سهم گزارش این بازی به محمد رضا احمدری رسیده، تصور بر این بود که دوباره او بازی امشب را گزارش کند. با این حال مشخص شده که احمدی گزارشگر نیست و قرار است پیمان یوسفی دیدار حساس امشب دربی در جام حذفی را برای مخاطبان تلویزیون گزارش کند.

تاریخ و ساعت دقیق دربی 1400

دربی 1400

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور شاهد دربی نود و ششم پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس می باشد که تاریخ و ساعت دقیق برگزاری دربی 96 نیز مشخص شده است.

یکی از بازی های جذاب و دیدنی و بسیار حساس تابستان 1400 تقابل تیم های تهرانی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران می باشد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی در جام حذفی به مصاف هم میروند که در کورس بالای جدول با اختلاف 8 امتیازی از یکدیگر قرار دارند.

تیم پرسپولیس با 58 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال استقلال تهران نیز با 50 امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال کشور جای گرفته است.دربی جام حذفی از این بعد برای هر دو تیم حائز اهمیت است که با برد در این بازی روحیه تیم برنده برای بالانشینی در جدول لیگ برتر و رسیدن به قهرمانی بسیار بالا میرود.

دو رقیب سنتی دربی 96 را ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند.این بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی می باشد و روز پنجشنبه 24 تیر ماه 1400 برگزار خواهد شد.

بازیکنان پنالتی زن دربی 1400

دربی 1400

با توجه به اینکه بازی پنجشنبه شب پرسپولیس و استقلال در چارچوب مسابقات جام حذفی برگزار می‌شود این احتمال وجود دارد که در پایان 90 دقیقه و وقت های اضافی، بازی مساوی شود به ضربات پنالتی کشیده شود.

با توجه به اینکه این بازی باید حتما یک برنده داشته باشد، به همین دلیل کشیده شدن آن به ضربات پنالتی اصلا دور از ذهن نیست. این اتفاق پیش از این 2 بار رخ داده است، یک‌بار در 19 اسفند 1367 بود که بعد از تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی پرسپولیس با نتیجه چهار بر دو حریف خود را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد و آخرین بار فصل گذشته در نیمه نهایی جام حذفی بود که دو تیم پس از تساوی 2-2 در پایان 120 دقیقه به ضربات پنالتی رفتند تا قرمزها که تمرکز لازم را روی زدن ضربات نداشتن نتیجه را به شاگردان فرهاد مجیدی واگذار کنند.

در ضربات پنالتی فصل گذشته احمد نوراللهی و اوساگونا پنالتی را برای پرسپولیس از دست دادند تا در نهایت استقلال موفق شود با حساب 4 بر یک در این ضربات برنده شود.

برهمین اساس یحیی گل محمدی قطعا دوست ندارد خاطره تلخ فصل گذشته تکرار شود و پیش بینی همه موارد را انجام داده است که اگر سرنوشت دربی حذفی به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود این بار مغلوب نشود.

 با توجه به بازی هایی که از پرسپولیس در یک فصل اخیر مشاهده کرده ایم و ضربات پنالتی که بازیکنان این تیم در خلال بازی ها و مخصوصا لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر دیده ایم به نظر می رسد در صورت رسیدن بازی به پنالتی 5 نفر اصلی یحیی این بازیکنان باشند. هر چند این احتمال وجود دارد برخی بازیکنان بنابر روحیه ای که دارند علاقه مند به زدن ضربه پنالتی باشند که در آن زمان تصمیم گیرنده کادر فنی خواهد بود.

دربی 1400/مهدی ترابی

ترابی که ستاره این روزهای پرسپولیس محسوب می‌شود، در دو سالی که پیراهن قرمزها را برتن داشته، ۹ بار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده و هیچ پنالتی ای را از دست نداده است. مرد مورد اعتماد قرمزها در پنالتی بی تردید یکی از پنالتی زنان برتر لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. بنابراین او اولین پنالتی تیمش را که این روزها مهم ترین ضربه هم به حساب می‌آید را خواهد زد. در طول بازی هم قطعا اگر با تشخیص تیم داوری پنالتی نصیب این تیم شود ترابی زننده آن خواهد بود.

دربی1400/شهریار مغانلو

مهاجم بلندقامت قرمزها در صورتی که تا پایان بازی در زمین حضور داشته باشد دومین پنالتی زن این تیم خواهد بود، او که در پیکان هم پنالتی زن اول تیمش بود و ضربات را اکثرا به گل تبدیل می کرد می تواند از این تونمندی خود رد بازی فردا بهره ببرد.

دربی 1400/میلاد سرلک

میلاد سرلک هافبک خلاق،جنگنده و توانمند قرمزها که پس از حضور در پرسپولیس به تیم ملی رسید پیش از این مقابل النصر عربستان نشان داد در هنگام زدن ضربات پنالتی خونسرد است و روحیه خوبی برای زدن آن دارد، او که یکی از بازیکنان مورد اعتماد یحیی است سومین پنالتی زن قرمزها مقابل استقلال خواهد بود.

دربی 1400/مهدی شیری

مدافع راست قرمزها که به احتمال فراوان فردا در ترکیب ثابت این تیم مقابل استقلال به میدان خواهد رفت ذاتا یک بازیکن پنالتی زن است و اگر سرنوشت این بازی به پنالتی کشیده شود انتخاب چهارم یحیی خواهد بود. شیری در چند روز گذشته و در تمرینات این تیم تمرین نواختن ضربات پنالتی را انجام داده است.

دربی 1400/محمد حسین کنعانی زادگان

مدافع میانی قرمزها که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل گوای هند ضربه خود را از دست داد، اما مقابل النصر یک پنالتی مهم را تبدیل به گل کرد، او انگیزه زیادی برای گلزنی در بازی فردا مقابل استقلال دارد. این مدافع تنومند انتخاب ضربه آخر یحیی برای زدن ضربات پنالتی است.

امید عالیشاه، علی شجاعی،سیامک نعمتی و سیدجلال حسینی دیگر گزینه های یحیی برای زدن ضربات پنالتی هستند که همانطور در ابتدای مطلب اشاره شد، روحیه بازیکن زننده ضربه بسیار مهم است و شاید در هنگام زدن ضربات برخی جابجایی ها در انتخاب فرد زننده ضربه شکل گیرد اما این افراد که نام آن ها ذکر شد در آخرین تمرینات پرسپولیس انتخاب اول کادر فنی بودند و ضربات پنالتی را تمرین کردند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.