کد خبر : 50011 / /
/

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری | زمان واریز عیدی بازنشستگان

سورپرایز آخرهفته ای دولت برای بازنشستگان | واریز زودهنگام عیدی بازنشستگان به حساب ها | عیدی این گروه از بازنشستگان ۸ میلیون شد

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به حساب صندوق آینده ساز واریز گردید.

سورپرایز آخرهفته ای دولت برای بازنشستگان | واریز زودهنگام عیدی بازنشستگان به حساب ها  | عیدی این گروه از بازنشستگان ۸ میلیون شد

میزان پرداخت عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان از نیمه اسفند ماه واریز می‌شود. عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان در سایت خبرآزاد می پردازیم.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به حساب صندوق‌های آینده ساز واریز شد. عیدی امسال بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد که بابت همسر مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان به آن اضافه و پرداخت شد. پیش از آن نیز حقوق بهمن ماه این بازنشستگان به همراه افزایش ضریب ریالی محاسبه و پرداخت شده بود.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

طبق اعلام جهرمی سخنگوی دولت ، عیدی بازنشستگان دولتی مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین خواهد بود .

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن با اشاره به دستاورد‌های کلان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه تامین اجتماعی که حوزه ماموریتی ما است، رشد خوبی داشتیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم تمام خدمات را برای مردم با کیفیت خوب ارائه کنیم. وی درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از اتمام پرداخت حقوق بهمن ماه بازنشستگان عیدی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در حال تامین منابع هستیم و ا‌ن‌شاءالله تا دهم اسفندماه امسال عیدی پرداخت می‌شود. اما مساله این است که اگر دولت همچنان عیدی بازنشستگان را با تورم افزایش می‌داد مقدار آن در ۱۴۰۲ باید ۵.۷ میلیون تومان تعیین می‌شد. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هنوز میزان عیدی بازنشستگان کارگری مشخص نشده است، اما به روال هرساله عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تقریباً برابر با عیدی بازنشستگان دولت مصوب و پرداخت می‌شود.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با بیان اینکه امسال وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی‌ست؛ گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان عیدی بازنشستگان کارگری را طبق قانونِ مربوط به عیدی کارگران تصویب و پرداخت کند. به گفته وی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند و باید کارگران بازنشسته به اندازه کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند. به گفته فرجی، هر رقمی کمتر از ۸ میلیون تومان به عنوان عیدی بازنشستگان کارگری قابل قبول نیست؛ رقم‌های پایین‌تر با عدالت همخوانی ندارد.

سخنگوی دولت: براساس مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه می‌شود. به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان | واریز بیش از ۷۵۲ میلیارد ریال به‌ حساب اعضای بازنشسته آذرماه ۱۴۰۲

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۷۵۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اعلام کرد: سود سال مالی ۱۴۰۲ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی به حساب این بازنشستگان واریز خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی و امور بین الملل صندوق ذخیره فرهنگیان در گزارشی از آخرین وضعیت واریزی صندوق به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق اعلام نمود: مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب ۲۶۵۰ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌ و از دوم آبان تا اول آذر ۱۴۰۲ بازنشست شده اند واریز گردید.

در گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان آمده است: این افراد همچنین شامل بازخریدها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند و در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه در سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرس szf.satpay.ir واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود. همچنین فرهنگیانی که قبلا در بانک سرمایه حساب نداشتند، توسط بانک برای آنها افتتاح حساب صورت گرفته است، بنابراین بازنشستگان برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی کنند.

روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه گزارش نموده است: این مبلغ، اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می کنند.

براساس گزارش روابط‌عمومی صندوق ذخیره، اجرایی شدن طرح ارزش مالکانه باعث ترغیب بیشتر فرهنگیان به عضویت در صندوق شده است به طوری که علاوه بر معلمان جدیدالاستخدام، فرهنگیان شاغل نیز که عضو صندوق نبودند، نسبت به عضویت اقدام کرده‌اند.

روابط‌عمومی موسسه از فرهنگیانی که علاقه مند به عضویت در صندوق می باشند خواسته است با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند. همچنین فرهنگیانی که عضو موسسه هستند، می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف ۵ درصد حقوق و مزایا اقدام کنند تا به همان میزان از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق بهره‌مند شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.