کد خبر : 49593 / /
/

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری

خبر داغ برای بازنشستگان | زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان با تغییرات ویژه

واریز حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز آغاز شده است.

خبر داغ برای بازنشستگان | زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان با تغییرات ویژه

میزان پرداخت عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان از نیمه اسفند ماه واریز می‌شود. عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان در سایت خبرآزاد می پردازیم.

واریز حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز آغاز شده است.

حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز (۲۱ بهمن ماه) به حساب بازنشستگان این سازمان واریز می‌شود.

هم‌اکنون بیش از ۴میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند که از امروز حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است که واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حروف الفبا از ۲۱ بهمن آغاز و تا۳۰ بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

همچنین پس از اتمام واریز حقوق بهمن ماه، «عیدی» بازنشستگان به حساب آنها واریز خواهد شد. این در حالیست که عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود./ایسنا

عیدی بازنشستگان

 زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان

وزیر کار مبلغ و زمان واریز عیدی بازنشستگان را اعلام کرد.

 سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به خبرنگاران گفت:‌ ان‌شا‌الله آرام آرام واریز می‌شود. الان باید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم بعد از آن امیدواریم بتوانیم عیدی بازنشستگان بزرگوار را هم پرداخت کنیم که فکر می‌کنم اوایل اسفند بشود.

وی گفت: عیدی بازنشستگان برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، همسر ۷۰۰ و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان است و اوایل اسفند پرداخت می‌شود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرداخت عیدی و پاداش کارگران، گفت: این مساله در قانون مشخص شده است و امیدواریم تا پایان سال ان‌شاالله پرداخت شود. به هر حال عیدی است دیگر. به فضل الهی در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

وی در مورد میان عیدی گفت: میزان آن را هم قانون مشخص کرده است معادل ۲ ماه حقوق دریافتی کارگر بر اساس مدت زمانی که کار کرده است یعنی اگر کارگری ۱۲ ماه در طول سال کار کرده است باید دو ماه از کارفرمای خود عیدی بگیرد.

وزیر کار درباره عیدی بازنشستگان گفت: عیدی بازنشستگان هم بر اساس مصوبه هیات وزیران برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: این پرداختی‌ها تامین منابع شده است ان‌شا‌الله آرام آرام واریز می‌شود الان باید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم بعد از آن امیدواریم بتوانیم عیدی بازنشستگان بزرگوار را هم پرداخت کنیم که فکر می‌کنم اوایل اسفند بشود.

عیدی بازنشستگان تغییر می کند؟

 بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت افزایش عیدی بازنشستگان، گفت: مبالغی که به عنوان عیدی دولت برای پرداخت به کارکنان و بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی مطرح می‌شود، دیگر کارکرد عیدی ندارد و کارمندان و بازنشستگان نمی‌توانند با این مبالغ نیازهای خود در حوزه‌های کالاهای اساسی و پوشاک با توجه به رفت و آمدها تامین کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با توجه به تورم مبلغ مناسب‌تری را برای پرداخت عیدی در نظر گیرد زیرا از آنجاکه این مبلغ یک بار در سال پرداخت می‌شود در نتیجه موجب افزایش نقدینگی چندانی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه خانوار در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد و این موضوع برای حقوق‌بگیران به ویژه بازنشستگان که دارای داماد، عروس و نوه هستند بیشتر نیز می‌شود، بنابراین عیدی دولت باید عددی باشد که بتواند این افزایش هزینه را پوشش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس این موضوع را از دولت پیگیری می‌کنیم تا مبلغ عیدی تا جای ممکن و با توجه به منابع مالی موجود افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بازنشستگان مشکلات بسیاری دارند و هرچند مجلس در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط این قشر از مسیرهایی مانند همسان‌سازی به کار گرفته اما پرداخت عیدی موضوع دیگری است که باید در کوتاه مدت و در روزهای پایانی سال مورد توجه قرار گیرد./خانه ملت

میزان عیدی بازنشستگان متاهل چقدر است ؟

طبق اعلام سخنگوی دولت، با آنچه در جلسه هیات دولت تصویب شد، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی دو میلیون و پانصد هزار تومان است

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هنوز میزان عیدی بازنشستگان کارگری مشخص نشده است، اما به روال هرساله عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تقریباً برابر با عیدی بازنشستگان دولت مصوب و پرداخت می‌شود.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با بیان اینکه امسال وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی‌ست؛ گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان عیدی بازنشستگان کارگری را طبق قانونِ مربوط به عیدی کارگران تصویب و پرداخت کند.

به گفته وی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند و باید کارگران بازنشسته به اندازه کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند.

او افزود: چطور است که افزایش مستممری سالیانه به اندازه افزایش حداقل مزد مصوب شورایعالی کار تعیین می‌شود، ولی پایان سال که می‌رسد، بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه کارمندان دولت عیدی بگیرند.

به گفته فرجی، هر رقمی کمتر از ۸ میلیون تومان به عنوان عیدی بازنشستگان کارگری قابل قبول نیست؛ رقم‌های پایین‌تر با عدالت همخوانی ندارد.

 میرهاشم موسوی مبلغ و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد

امروز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پاسخ سوال مبلغ و زمان واریز عیدی بازنشستگان این سازمان را داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: رقم و میزان عیدی بازنشستگان هنوز مشخص نشده است اما به محض مشخص شدن مبالغ را به حساب بازنشستگان واریز خواهیم کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.