کد خبر : 49864 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی و کالابرگ | یارانه نقدی تشویقی

جزییات مهم درباره استفاده از یارانه نقدی ۲۲۰ هزار تومانی | 660 هزار تومان یارانه نقدی اضافه برای خانواده سه نفره + جزییات

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (۶۱ میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

جزییات مهم درباره استفاده از یارانه نقدی ۲۲۰ هزار تومانی | 660 هزار تومان یارانه نقدی اضافه برای خانواده سه نفره + جزییات

یارانه نقدی | به مناسبت دهه فجر از طرح فجرانه یارانه نقدی دولت رونمایی شد. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از یارانه نقدی یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (۶۱ میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

طرح کالابرگ الکترونیکی که حدود ۶ ماه از اجرای آن در کشور می‌گذرد و در گذشته به شکل پایلوت اجرا شده بود، وارد مرحله جدیدی شده که استقبال از آن را با افزایش مواجه کرده است.

ایرنا در خبری نوشت :مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی آن را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

یارانه نقدی | پرداخت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه برای دهک‌های یک تا هفت

در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد. کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

یارانه نقدی | این سبد مشمول تمام اقلام ضروری می‌شود

این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را درخصوص برخی جابه‌جایی‌های احتمالی در دهک‌بندی‌های یارانه‌ها ارائه داد و گفت: تغییرات خیلی گسترده نخواهد بود.

سید صولت مرتضوی درباره جابه‌جایی برخی دهک‌های دریافت یارانه‌ها گفت: قانون‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پایینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود.

ایلنا به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست.

وی درباره موضع وزارت کار در خصوص این‌که دولت در بحث افزایش حقوق و دستمزدها بیان می‌کند بار مالی زیادی بر عهده آن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت و وزارت کار که جزئی از دولت است، هر قانونی منابع‌اش تامین شود، حتما لازم‌الاجرا است.

مرتضوی در پاسخ به این‌که در صورت عدم تامین منابع چه اقدامی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم تامین شود./خبرآنلاین

یارانه نقدی | هر آنچه که باید در مورد یارانه ۲۲۰ هزار تومانی فجرانه بدانید

طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پوشش تورم کالاهای اساسی و ارتقای سلامت غذایی خانوارها به‌خصوص خانوارهای دهک‌های پایین جامعه اجرا شد. در ابتدا، میزان یارانه تشویقی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۲۰هزار تومان بود که در طرح فجرانه به ۲۲۰هزار تومان افزایش یافت.

 طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پوشش تورم کالاهای اساسی و ارتقای سلامت غذایی خانوارها به‌خصوص خانوارهای دهک‌های پایین جامعه اجرا شد. در ابتدا، میزان یارانه تشویقی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۲۰هزار تومان بود که در طرح فجرانه به ۲۲۰هزار تومان افزایش یافته است. در تصویر زیر، تمام جزئیات در مورد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی آمده است.

یارانه+نقدی

 یارانه نقدی | اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه

برخی از مردم گلایه مند هستند که چرا اعتبار کالابرگ به آن ها تعلق نگرفته است و سوالشان این است که اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه چگونه است؟

یارانه نقدی | نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ چگونه است؟

برای اینکه به شما اعتبار کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی تعلق بگیرد باید جز دهک های اول تا هفتم باشید و اگر در این دهک ها نیستید باید طبق مراحل زیر اعتراض نمایید:

برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنید. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد.

همچنین در سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir افراد می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

اما برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید چه کارهایی را انجام داد؟ طبق آنچه مسئولان این حوزه اعلام کرده اند، برای این امر باید مراحل زیر را انجام داد:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه حمایت»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

یارانه نقدی | نحوه استفاده از کالابرگ برای فروشگاه‌های سطح شهر

در خصوص پاسخ به اعتراض شهروندان به برخی فروشگاه‌ها نیز یکی از عوامل می‌گوید فروشندگان کاره ای نیستند، برنامه‌ایی که برای توزیع کالا برگ در نظر گرفته شده به ۲ صورت عمل می‌کند:

۱_ در حالت اول که در فروشگاه‌های بزرگ مثل افق کوروش و جانبو کوثر و رفاه در حال استفاده است، فروشنده کل مبلغ خرید را از بن کالا برگ کم می‌کنند و نیازی به دریافت وجه بیشتر از خریدار نیست.

۲_ در حالت دوم که در فروشگاه خصوصی سطح شهر در حال استفاده است، فروشنده باید بخشی از مبلغ خرید را از خریدار بگیرد و الباقی‌اش از بن کالا برگ کسر می شود، متاسفانه این حالت دوم را در صداوسیما اعلام نکردند و فقط اشاره شد که برای کالا برگ اقدام کنید!

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.