کد خبر : 49614 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی این ماه | یارانه نقدی بهمن ماه

عیدی یارانه ای ۲۲ بهمن دولت برای هفت دهک در آمدی واریز شد | افزایش ۱۰۰ هزارتومانی طرح فجرانه | واریز یارانه نقدی قدیم با یارانه ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۵بهمن

بر این اساس یارانه بگیران دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک و یارانه بگیران دهک‌های چهار تا هفت، ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک دریافت می‌کنند.

عیدی یارانه ای ۲۲ بهمن دولت برای هفت دهک در آمدی واریز شد | افزایش ۱۰۰ هزارتومانی طرح فجرانه | واریز یارانه نقدی قدیم با یارانه  ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۵بهمن

یارانه نقدی | یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از یارانه نقدی یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.

طرح فجرانه که به تازگی دولت از آن رونمایی کرده، عیدی دولت به مناسبت دهه فجر است. در این طرح که از هفدهم بهمن آغاز و تا هفدهم اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند، اعتبار تشویقی حساب یارانه بگیران از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده...

یارانه نقدی

قیمت کالای اساسی کالابرگ- یارانه نقدی

بر این اساس یارانه بگیران دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک و یارانه بگیران دهک‌های چهار تا هفت، ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک دریافت می‌کنند.

در طرح فجرانه سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، به این معنی که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

این طرح در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از دهک اول تا هفتم اجرا می‌شود.

هدیه یارانه نقدی نقدی دولت صحت دارد؟

از هفته گذشته شایعاتی در خصوص واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان هدیه سالگرد پیروزی انقلاب در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می‌رسد ریشه این شایعه به هدیه ۱۰۰ هزار تومانی دولت در سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد.

در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عیدی ۲۲ بهمن به حساب یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا چهار که ۳۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شد، واریز شد. آن زمان هدف از این طرح حمایت و عیدی دادن به اقشار کم درآمد جامعه عنوان شد و در حالی که در سال ۱۴۰۱ انتظار می‌رفت بار دیگر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب دهک‌های کم درآمد واریز شود، در نهایت این اتفاق رخ نداد. امسال نیز به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای واریز هدیه نقدی به مناسبت ۲۲ بهمن نگرفته است و افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی را جایگزین طرح هدیه نقدی کرده است.

در واقع تا به این لحظه صحبتی در خصوص واریز هدیه نقدی به حساب اقشار کم درآمد جامعه مطرح نشده است مگر آنکه در ساعات آتی به یک‌باره شگفتانه‌ای برای یارانه بگیران در نظر گرفته شود.

۲۵بهمن یارانه قدیم با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان واریز می شود

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود. تاریخ واریز یارانه‌ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه‌ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

دهک یارانه نقدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در این خبر به بررسی نحوه اطلاع دهک بندی یارانه| استعلام دهک بندی یارانه سریع و فوری بخوانید.

با توجه به اهمیت دهک بندی یارانه در دریافت یارانه نقدی و سایر حمایت های دولتی، اطلاع از دهک خانوار برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. در این مطلب به روش های مختلف اطلاع از دهک بندی یارانه می پردازیم:

۱. سامانه حمایت:

ساده ترین روش برای اطلاع از دهک بندی یارانه، مراجعه به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ است.

در این سامانه با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، می توانید به اطلاعات مربوط به دهک بندی، وضعیت دریافت یارانه و سایر اطلاعات اقتصادی خانوار خود دسترسی پیدا کنید.

۲. کد دستوری:

می توانید با شماره گیری کد دستوری #۴۳۸۵۷۴ کد ملی مربع از طریق تلفن همراه خود، از دهک بندی یارانه خانوار خود مطلع شوید.

۳. تماس با تلفن گویا:

با شماره گیری سامانه تلفنی گویا به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ می توانید از دهک بندی یارانه خانوار خود مطلع شوید.

۴. مراجعه حضوری:

در صورت عدم دسترسی به روش های آنلاین، می توانید با در دست داشتن مدارک هویتی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور مراجعه و از دهک بندی یارانه خود مطلع شوید.

نکات مهم:

دهک بندی یارانه بر اساس اطلاعات اقتصادی خانوار در سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ انجام شده است.

اطلاعات مربوط به دهک بندی یارانه به طور مرتب در حال بررسی و به روز رسانی است.

در صورت اعتراض به دهک بندی یارانه، می توانید از طریق سامانه حمایت درخواست بررسی مجدد را ثبت کنید.

علاوه بر روش های ذکر شده، می توانید از طریق:

اپلیکیشن های موبایلی مانند “سجام” و “ب تاپ”

پورتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://mcls.gov.ir/

نیز از دهک بندی یارانه خود مطلع شوید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.