کد خبر : 49567 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی فجرانه | یارانه نقدی این ماه

واریز یارانه نقدی 2/480/000 تومانی به حساب مردم | سورپرایز عیدانه دولت برای این دهک ها + جزییات

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

واریز یارانه نقدی 2/480/000 تومانی به حساب مردم | سورپرایز عیدانه دولت برای این دهک ها + جزییات
یارانه نقدی | در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه نقدی حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد..مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.
 
در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

مهر در گزارشی نوشت: به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود. با این حساب یک خانواده 4 نفره مبلغ 2 میلیون و 480 هزارتومان یارانه جدید دریافت خواهند کرد. منبع: خبرآنلاین

 با دریافت کالابرگ یارانه نقدی قطع می‌شود؟

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: تغییر زمان‌بندی واریز یارانه برای نظم بخشی بهتر انجام شده و هیچ ارتباطی به قطع یارانه نقدی یارانه‌بگیران ندارد.

طیبه حسینی گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته  مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی که از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود، بیستم هرماه به حساب افراد واریز می شود.

به گفته او، طبق جدول ۲۵ هرماه دهک های اول تا سوم و ۳۰ هرماه دهک های چهارم تا نهم یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند. گفتنی است دهک های اول تا سوم مشمول یارانه ۴۰۰ هزارتومان و دهک های چهارم تا نهم یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هستند.

حسینی ادامه داد: تغییر زمان بندی واریز یارانه هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و علت این کار تنها برای نظم بخشی بهتر است.​

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه افزود: حذف یارانه برمبنای دهک بندی وزارت رفاه صورت می گیرد و خبری که روز گذشته مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه نقدی در رسانه ها منتشر شد، هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

به گفته او، وزارت رفاه رقم تشویقی فجرانه به مناسبت دهه فجر در قالب کالابرگ‌برای دهک های اول تا هفتم در نظر گرفته است.​

حسینی گفت: همه یارانه بگیران قبل از واریز یارانه می توانند زودتر از موعد در قالب کالابرگ تمام یا قسمتی از یارانه خود را خرید کنند.

یارانه نقدی

پیگیری یارانه نقدی ۲۲ بهمن از سامانه http://hemayat.mcls.gov.ir

سال آینده میزان افزایش یارانه چه تغییری می کند؟ یارانه جدید ۲۲ بهمن واریز می‌ شود؟ پاسخ این سوالات را در گزارش جدیدی از اندیشه قرن بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۳ مطلب مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم و شرح خواهیم داد که پیگیری یارانه ۲۲ بهمن از سامانه http://hemayat.mcls.gov.ir امکان پذیر است.

سال‌های گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ جدید به مناسبت ۲۲ بهمن ماه با دستور رئیس جمهور، یارانه صد هزار تومانی به ازای هر نفر، برای خانوارهای دهک های یک تا چهار و همچنین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به حساب سرپرست خانوار واریز کرد.

یارانه معیشتی هرماه (نوزدهمین روز) به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز بعد قابل برداشت است. با نزدیک شدن به بهمن‌ماه اخباری از واریز یارانه ۲۲ بهمن به گوش می‌رسد. اما پیگیری ها نشان می‌دهد که هنوز خبری از تامین بودجه واریز عیدی دولت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن نیست.

یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست یکشنبه شب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد. عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌ با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار نفر در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند. طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک ۱۰ قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد ۱۰ از یارانه حذف می‌شوند. حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک ۱۰ به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند

به حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در ماه جدید که یارانه پرداخت شد، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عده‌ای از افراد در اثر آزمون وسع سنجی جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته بودند و خود به خود حذف شده بودند، بنابراین کدملی‌هایی که یارانه به حساب‌شان واریز نشده‌است، جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته‌اند در بررسی وسع خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان افراد مرتب در دهکها جابخ جا می‌شوند و آنهایی که در دهک ۱۰ قرار می‌گیرند حذف می‌شوند و ممکن است خانوارهایی از دهک ۱۰ به ۹ افت کنند که مشمول یارانه می‌شوند.

یارانه نقدی

پیگیری یارانه نقدی با ورود به سایت http://hemayat.mcls.gov.ir

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ضمن اعلام به‌روز رسانی سایت «حمایت» گفت: سرپرستان خانواده‌ها می‌توانند با ورود به سایت http://hemayat.mcls.gov.ir ، علاوه بر «شناسنامه اقتصادی خانواده» آخرین «دهک‌بندی» خانوار خود را مشاهده و در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را نیز ثبت کنند.

علیرضا محمدی در ضمن اشاره به بروز رسانی اطلاعات رفاه ایرانیان و اعمال داده‌های جدید اقتصادی خانواده‌ها، افزود: هموطنان می‌توانند آخرین تغییرات شناسنامه اقتصادی خانواده خود را در سایت حمایت ملاحظه کنند این در حالیست که داده‌های یاد شده مربوط به آخرین و به‌روزترین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های ذی ربط است.

وی در توضیح بیشتر افزود: طبق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به بروزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، دهک بندی و وسع سنجی خانوارها را ۲ بار در سال انجام می دهد، لذا دهک خانوارها تا دوره بعدی دهک بندی غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با تاکید بر اینکه از لحاظ آماری دهک به معنای یک دهم جمعیت کل کشور و یک مفهوم نسبی و جمعیتی است اظهار کرد: هر دهک از لحاظ جمعیتی همواره ثابت و به طور متوسط شامل ۸.۵ میلیون نفر از جمعیت کشوراست. بنابراین در صورتی که در هر مرحله از وسع سنجی افرادی از دهک ۱۰ خارج شده و به دهک‌های پایین تر بروند، دقیقا معادل تعداد همان افراد از دهک‌های پایین‌تر به دهک ۱۰ اضافه می‌شوند.

و انتخاب مراحل و گزینه‌های موجود در راستای رسیدگی به اعتراضشان می‌توانند اقدام کنند گفت: اطلاعات مربوط به بخش خودرو از پلیس راهور، اطلاعات مربوط به ساختار خانوار از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی از بانک مرکزی، درآمدخانوارها از خزانه و صندوق‌ها و بعضی از شاخص‌های غیر اقتصادی از جمله معلولیت، بیماری خاص و… از دستگاه‌های حمایتی دریافت می‌شود، این در حالیست که با توجه به این شاخص‌های اشاره شده در صورتی که تغییراتی در اعضاء و ساختار خانوارها ایجاد شود لازم است افراد جهت اصلاح بعد خانوار به همراه مدارک مورد نیاز که توسط سازمان هدفمندی اعلام شده است و در وبگاه آن سازمان موجود است، به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایر دفاتر معرفی شده توسط آن سازمان مراجعه کند. در صورت انجام فرایند فوق، اطلاعات خانوار در دوره دهک بندی بعدی به‌روزرسانی و اعمال خواهد شد.

وی مجددا تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به دهک بندی خانوارها ۲ بار در سال شده است، لذا تا دوره بعدی به‌روز رسانی، هر خانوار صرفا یکبار در سامانه می تواند «ثبت درخواست بررسی» کند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به اینکه علاوه بردهک بندی، «صدک‌بندی» خانوارها نیزاواخر دیماه اعمال شد خاطر نشان کرد: رفتارمالی و اقتصادی خانواده‌ها در یک دوره مشخص و اعمال آنها، باعث جا به جایی و تغییر دهک‌ها و حتی صدک‌ها می‌شود.

به گفته محمدی، بیشترین مشکل مردم در دهک‌بندی قبلی، گذشت بیش از یکسال از دهک اعلام شده وعدم رسیدگی به اعتراض آنها بود چرا که به عنوان مثال خانواده‌ای یکسال پیش خودرویشان را فروخته بودند اما هنگام مراجعه به سایت حمایت، بدلیل عدم به‌روز رسانی اطلاعات، این خانواده صاحب خودرو دیده می‌شد که موارد این چنینی هم اکنون با به‌روزرسانی و اعمال داده‌ها مرتفع شده است.

وی افزود: نهایتا در جدیدترین به روز رسانی صورت گرفته ،۶۰ هزار خانوار از زمره یارانه‌بگیران حذف و همچنین ۶۰ هزار خانوار دهک اول تا سوم جدید نیز به چرخه دریافت یارانه معیشتی وارد شدند. البته باید گفت که حذف شدگان، از خانوارهای بالای درآمدی و صدک‌های ۹۹ و ۱۰۰ بودند؛ این در حالیست که در مجموع تنها یارانه ۱۰ درصد از خانواده‌های صدک ۹۹ و ۱۰۰ قطع شده است.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در عین حال تاکید کرد: با توجه به دهک‌بندی جدید، هیچ حذفیاتی تا ۶ ماه آینده نخواهیم داشت؛ البته هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده دولت است که فعلا تصمیم گرفته شده تا اطلاع ثانوی، یارانه نقدی خانواده‌ای حذف نشود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.