کد خبر : 49523 / /
/

سورپرایز جذاب ایران خودرو برای مشتریانش | «ری را» شاسی‌بلند جدید ایران خودرو در راه است ! + مشخصات

خط تولید انبوه خودروی «ری را» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح شد.

سورپرایز جذاب ایران خودرو برای مشتریانش | «ری را» شاسی‌بلند جدید ایران خودرو در راه است ! + مشخصات

امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی ایران خودرو، خط تولید "ری را " خودروی جدید این خودروساز افتتاح شد.

محصول "ری را" دارای موتور EF۷P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می‌رود.

این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

حداکثر توان موتور "ری را" ۱۶۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است.

این خودرو دارای استانداردهای ۸۵ گانه است و قرار است تا پایان سال، ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید شود./ خبرگزاری صدا و سیما

 ایکو ریرا جایگزین جذاب و اقتصادی پژو ۲۰۰۸

دیجیاتو نوشت: ایکو ریرا نقش جایگزین پژو ۲۰۰۸ را در سبد محصولات ایران خودرو ایفا می‌کند؛ بنابراین ریرا دومین محصول پساتحریمی ایران خودرو خواهد بود.

پس از تارا، ریرا دومین محصول پساتحریمی ایران خودرو خواهد بود. ظاهر آن تا حد زیادی به کراس‌اوور‌های جدید گروه رنو نیسان شبیه است.

در بخش فنی، ایکو ریرا از پیشرانه EF ۷ توربوشارژر بهره می‌برد. براساس اطلاعات اعلام شده، موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژر این خودرو حداکثر ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک مشترک با دنا پلاس توربوشارژر و تارا اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. ریرا یک کراس‌اوور شهری تک دیفرانسیل است و بنابراین رفتار آن در حرکت همانند پژو ۲۰۰۸ خواهد بود.

از آن‌جایی که هنوز به کابین ایکو ریرا دسترسی نداریم، بایستی به حدس و گمان‌ها در مورد امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو اکتفا کنیم. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران به همراه ترمز‌های دیسکی چهار چرخ آپشن‌های این خودرو در بخش ایمنی را تشکیل می‌دهند.

در بخش تجهیزات رفاهی نیز سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سامانه پایش فشار باد تایر‌ها را در کراس‌اوور ایران خودرو خواهیم دید. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و همچنین زمان عرضه این خودرو اعلام نشده است.

منبع: خبر آنلاین

معرفی امکانات و آپشن های ریرا

شهریور 1402: شرکت ایران خودرو در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد 1402 یکبار دیگر از اولین کراس‌اور خود، که با نام ری را شناخته می‌شود، رونمایی کرد.

ریرا ایران خودرو، از قوی‌ترین پیشرانه این شرکت، یعنی موتور EFP یا همان موتور EF7 پلاس توربو بهره می‌برد که قبلا هم روی دنا پلاس جوانان نصب شده بود. این موتور 16 سوپاپ، می‌تواند 160 اسب‌بخار به همراه 240 نیوتن‌متر را با گیربکس اتوماتیک AT6 به چرخ جلو منتقل کند. ضمن اینکه تعویض دنده‌ها، بصورت الکترونیکی انجام شده و مکانیزم فیزیکی برای اهرم دنده، در این خودرو وجود ندارد.

شتاب ریرا معادل 10.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش به حدود 195 کیلومتربرساعت می‌رسد که برای این کراس‌اور 1425 کیلوگرمی، عدد قابل قبولی است. حجم باک ریرا معادل 50 لیتر بوده و مصرف ترکیبی آن نیز حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده.

همچنین برخی منابع خبری می‌گویند این احتمال وجود دارد که ایران خودرو، تیپ ارزان‌تر این محصول را نیز با پیشرانه متفاوت، راهی بازار کشورمان کند. اما هنوز درباره عرضه این تیپ ارزان‌قیمت، چیزی قطعی نشده است.

 

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی ایران خودرو، تولید این محصول احتمالا در اواسط زمستان 1402 شروع می‌شود. همچنین خودرو ریرا با امکانات زیر، تحویل مشتریان خواهد شد:

. چهار ایربگ (راننده+شاگرد+جانبی جلو)

. کروز کنترل + محدودکننده سرعت

. سانروف برقی با آنتی ترپ

. تهویه اتومات

. ترمز پارک برقی (EPB) + ترمز اتوهلد + ترمز ضدقفل (ABS)

. توزیع نیروی ترمز (EBD) + کمکی نیروی ترمز (BAS)

. ترمز جلو و عقب دیسکی

. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)

. سیستم کنترل ایستایی در سرازیری (HDA)

. سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS)

. سیستم خودرو متصل (i-Connect)

. سیستم اخطار سرعت + اخطار بازبودن کمربند

. سنسورهای جلو و عقب

. سنسور فشار باد تایر (TPMS)

. سنسور نور + سنسور باران

. سنسور پا برای بازکردن درب صندوق (Kick Sensor)

. دوربین عقب + دوربین 360 درجه (AVM)

. مانیتور 12 اینچی لمسی

. نمایشگر 12 اینچی صفحه کیلومتر

. سیستم صوتی با 9 اسپیکر + بلوتوث + میرور لینک

. پورت USB + خروجی 12 ولت

. قفل کودک برای درب های عقب + ایموبلایزر

. تنظیم ارتقاع کمربند ایمنی سرنشینان جلو

. صندلی 6 حالته برقی راننده

. صندلی 4 حالته برقی شاگرد

. صندلی‌های جلو با گرمکن

. صندلی عقب تاشو دوتکه + زیرآرنجی + ایزوفیکس

. صندلی ها با روکش چرم و پارچه

. رینگ 18 اینچی آلومینیومی

. سانروف برقی

. تهویه اتوماتیک

. شیشه‌های سولار مجهز به آنتی ترپ + پاور ویندوز

. شیشه‌های دودی عقب

. فرمان برقی + روکش چرمی + قابلیت تنظیم در 4 جهت

. دکمه‌های کنترلی روی فرمان

. آینه وسط الکتروکرومیک

. آینه جانبی برقی تاشونده با راهنما

. چراغ دیلایت + چراغ اتولایت

. چراغ مه شکن جلو و عقب

. چراغ خوش آمدگویی (Welcome Light)

. چراغ بدرقه (Follow Light)

. چراغ گردشی در پیچ (Cornering Light)

. نورپردازی داخلی کابین

. تنظیم ارتقاع نور چراغ جلو از داخل کابین

. درب برقی صندوق

طراحی داخلی ری را ایران خودرو

به دلیل اینکه ری را هنوز مراحل طراحی و توسعه را به پایان نرسانده، تصویر واضح و مشخصی از نمای داخلی ری را ایران خودرو منتشر نشده، اما در ویدیوهایی که نمایی کوتاه از کابین را نشان داده‌اند، با طراحی داخلی جدیدی نسبت به محصولات داخلی روبه‌رو هستیم.

ایران خودرو با نگاهی به کراس‌اوورهای روز جهان، یک صفحه نمایش بزرگ و به‌هم‌پیوسته را روی داشبرد ری‌را قرار داده که شامل کیلومترشمار دیجیتال و نمایشگر لمسی بزرگ می‌شود. فرمان دی‌کات و تریم دو رنگ تکمیل‌کننده نمای تقریبا اسپرت ری‌را است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.