کد خبر : 49299 / /
/

عیدی کارمندان | عیدی کارمندان 1403

عیدی کارمندان کی واریز می شود ؟ | سورپرایز جذاب دولت درباره مبلغ عیدی کارمندان + جزییات

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قطعی نشدن رقم عیدی کارمندان دولت، گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان را پرداخت کنیم‌.

عیدی کارمندان کی واریز می شود ؟ | سورپرایز جذاب دولت درباره مبلغ عیدی کارمندان + جزییات

میزان پاداش پایال سال و عیدی کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است.نحوه پرداخت عیدی کارمندان به کارکنان دولت ، طبق این قانون همه ساله انجام می شود که با پرداخت عیدی به مشمولان قانون کار ، متفاوت است .دولت موظف است که همه ساله مبلغی را به عنوان عیدی کارمندان برای کلیه کارمندان دولت اختصاص دهد.دولت  به طور مساوی به کلیه افراد عیدی کارمندان آن سال را پرداخت می نماید.آخرین اخبار عیدی کارمندان را اینجا بخوانید.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش‌بینی قانون بودجه امسال بیش از ۹۵ درصد بوده است. دولت در بودجه ۱۴۰۳، درآمدها را واقعی و شفاف دیده و سهم درآمدهای نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش دادیم. تحقق درآمدهای دولت در ۱۰ ماهه، نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

منظور همچنین تصریح کرد: حساب ارزی تحت ضوابط با همکاری بانک مرکزی انجام می‌گیرد. بودجه کشور ریالی است و حساب ارزی برای دستگاه‌ها تحت ضوابطی توسط بانک مرکزی ایجاد خواهد شد. این حساب برای دستگاه‌هایی که مراودات بین‌المللی و خرید ارزی دارند با همکاری بانک مرکزی ایجاد خواهد شد.

عیدی کارمندان | تحقق بیش از ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی 

منظور همچنین یادآور شد: امسال بیش از ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت. تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش‌بینی قانون بودجه امسال بیش از ۹۵ درصد بوده است. تحقق درآمد دولت در حقوق مالکانه معادن حدود ۶۰ درصد و در بخش درآمدهای گمرکی ۴۸ درصد است.

منظور ضمن تاکید بر اینکه باید درآمدها در بودجه واقعی دیده شود، گفت: دولت تلاش کرد بودجه را تراز تدوین و مصارف و منابع را با هم معادل کند. تلاش کردیم منابع را بر اساس میزان تحقق، برآورد کنیم بعد به هزینه‌ها بپردازیم؛ یعنی تقدم درآمدها بر هزینه‌ها را انجام دهیم. باید درآمدها در بودجه واقعی دیده شود و بیش برآوردی نداشته باشیم؛ زیرا در صورت عدم تحقق به کسری بودجه تبدیل می‌شود.

به گفته او، دولت در بودجه ۱۴۰۳، درآمدها را واقعی و شفاف دیده و سهم درآمدهای نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش داده است.

منظور با بیان اینکه درآمدهای نفتی متعلق به نسل‌های آینده است، افزود: دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش کرد یک گام به سمت عملیاتی شدن اصلاح ساختار بودجه همان طور که مقام معظم رهبری تکلیف کرده بودند، حرکت کند. اتکا بودجه به منابع پایدار و جدا شدن تدریجی از درآمدهای نفتی، مهم‌ترین بخش اصلاح ساختاری در بودجه است، معتقدیم که درآمدهای نفتی متعلق به نسل‌های آینده است و می‌بایست این درآمد به سمت صندوق توسعه ملی هدایت شود و با مولدسازی آن بتوانیم برای منابع خوبی را برای آینده تأمین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه منظور یادآور شد: هزینه‌ها باید متناسب با درآمدها و منابع باشد وگرنه در سال آینده دچار کسری بودجه خواهیم شد. نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۳، هزینه‌های دولت را افزایش دادند که تحقق آنها امکان‌پذیر پذیر نیست. برآوردها نشان می‌دهد مجلس حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جدید تصویب کرده و مجلس منابع و درآمدهای جدیدی برای آن شناسایی نکرده است.

زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت 

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت کنیم‌. رقم عیدی کارکنان دولت هنوز قطعی نیست و آن را بعدا اعلام می‌کنیم./مهر

عیدی کارمندان

عیدی کارمندان دولت تا هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خبر خوش ما برای کارمندان دولت این است که عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ‌زنی 868 پروژه عمرانی و اقتصادی استان کرمان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 590 طرح و پروژه در بخش دولتی با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری پروژه‌های امروز استان کرمان مربوط به بخش غیردولتی است، بیان کرد: مجموعه این اقدامات دولت و بخش خصوصی در استان کرمان باعث شده سهم این استان در تولید ملی و ارزش افزوده از 3.1 درصد به 4 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خبر خوش ما برای کارمندان دولت این است که عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم.

عیدی سال ۱۴۰۳ یکی از حقوقی است که باید در پایان سال به حساب کارمندان دولت، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شود

به نقل از برنا، مبلغ عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید این گزارش را که در رابطه با نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۳ است را تا انتها بخوانید.

عیدی سال ۱۴۰۳ یکی از حقوقی است که باید در پایان سال به حساب کارمندان دولت، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شود. مبلغ این عیدی برای هر گروه از این افراد به طور جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می‌شود. حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط هئیت وزیران و حقوق کارکنان مشغول قانون کار توسط وزارت کار تعیین می‌شود. میزان عیدی برای افرادی که کمتر از یکسال سابقه کار دارند هم بر اساس ماه‌های حضور آن‌ها در محل کار محاسبه خواهد شد.

عیدی کارمندان متاهل

زمان واریز مبلغ عیدی کارمندان ۱۴۰۳

هیات وزیران، هر ساله در بهمن ماه، به تشکیل جلسه ای اقدام کرده که در جریان آن، میزان عیدی و پاداش آخر سال کارکنان اعم از کارکنان دولت (کشوری) و کارکنان نیروهای مسلح (لشکری) را تعیین میکند. بنابراین به نظر می رسد امسال نیز مبلغ عیدی کارمندان بهمن ماه اعلام و تا اسفند پرداخت آن انجام شود.

نحوه محاسبه عیدی کارمندان ۱۴۰۳

عیدی کارگران طبق مصوبه‌ای که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، محاسبه و تعیین

همچنین میزان عیدی کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی آن‌ها تجاوز کند. بر اساس قانون، پرداخت عیدی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه‌ها مشغول به کارهستند نیز الزامی است، در این صورت میزان عیدی کارگر باید بر اساس شصت روز دستمزد و متناسب با روزهای کار او محاسبه شود. در واقع، در این شرایط ابتدا عیدی ماهانه برای کارگر محاسبه می‌شود با ضرب در تعداد ماه‌های سابقه کار وی مبلغ نهایی عیدی سالیانه تعیین و پرداخت می‌شود.

کارکنانی که به صورت ساعتی کار می‌کنند حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آنان در ماه متغیر است لذا برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق ۳ ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت.

می‌شود، بر اساس این مصوبه که در سال ۱۳۷۰ تصویب شد، عیدی آخر سال کارگران برابر با دو برابر حداقل دریافتی کارگر است. البته این مبلغ حداقل عیدی کارگر است و حداکثر عیدی می‌تواند تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر پرداخت شود. بنابراین، عیدی حقوق کار حداقل برابر با دستمزد شصت روز کار اخیر و حداکثر برابر با دستمزد نود روز کار اخیر اوست.)

عیدی کارمندان

اعلام مبلغ عیدی کارمندان در پایان سال

در این مطلب به بررسی جزئیات جدید از واریز عیدی کارمندان ۱۴۰۳ پرداخته ایم که در ادام خواهید خواند.

مبلغ عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید این گزارش را که در رابطه با نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۳ است را تا انتها بخوانید.

عیدی سال ۱۴۰۳ یکی از حقوقی است که باید در پایان سال به حساب کارمندان دولت، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شود. مبلغ این عیدی برای هر گروه از این افراد به طور جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می‌شود. حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط هئیت وزیران و حقوق کارکنان مشغول قانون کار توسط وزارت کار تعیین می‌شود. میزان عیدی برای افرادی که کمتر از یکسال سابقه کار دارند هم بر اساس ماه‌های حضور آن‌ها در محل کار محاسبه خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.