کد خبر : 49277 / /
/

عیدی کارمندان | عیدی کارمندان 1403

سورپرایز اول صبحی از دستور رئیس جمهور برای پرداخت واریزی جدید | واریز ۳ میلیون تومان این هفته بحساب کارمندان | عیدی کارمندان در راه است

معاون رئیس جمهور، زمان واریز عیدی کارمندان دولت را اعلام کرد.

سورپرایز اول صبحی از دستور رئیس جمهور برای پرداخت واریزی جدید | واریز ۳ میلیون تومان این هفته بحساب کارمندان | عیدی کارمندان در راه است

میزان پاداش پایال سال و عیدی کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است.نحوه پرداخت عیدی کارمندان به کارکنان دولت ، طبق این قانون همه ساله انجام می شود که با پرداخت عیدی به مشمولان قانون کار ، متفاوت است .دولت موظف است که همه ساله مبلغی را به عنوان عیدی کارمندان برای کلیه کارمندان دولت اختصاص دهد.دولت  به طور مساوی به کلیه افراد عیدی کارمندان آن سال را پرداخت می نماید.آخرین اخبار عیدی کارمندان را اینجا بخوانید.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آن‌ها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم.

امروز ۱۲ بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۸۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دولتی انجام شده و شامل ۵۹۰ طرح و پروژه است.

وی افزود: همچنین ۷۰۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری پروژه‌های امروز مربوط به بخش غیردولتی است و مجموعه این اقدامات دولت و بخش خصوصی در استان کرمان باعث شده سهم این استان در تولید ملی و ارزش افزوده از ۳.۱ به چهار درصد افزایش پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در پایان، بیان کرد: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آن‌ها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم./خبرآنلاین

عیدی کارمندان

خبر مهم برای کارمندان دولت؛ عیدی کارمندان چقدر است؟

بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور در آستانه روز ۲۲ بهمن عیدی کارمندان دولت پرداخت خواهد شد.

 به نقل از تسنیم، به تازگی داود منظور رئیس سازان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور  اعلام کرده: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده(در آستانه ۲۲ بهمن ماه)  پرداخت می‌کنیم.

لازم به ذکر است، درخصوص عیدی کارگران  طبق قانون،  میبایست مبلغ تعیین شده  به عنوان عیدی از ٢ برابر حداقل حقوق قانون کار کمتر نباشد  حداکثر عیدی می‌تواند تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر پرداخت شود.

از سوی دیگر ضوابط کلی نحوه پرداخت و میزان عیدی به کارمندان دولت، به موجب ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مشخص شده است که در سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. البته بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال گذشته و بخشنامه عیدی، مبلغ عیدی کارمندان، ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و ششصد هزار تومان پیش ‌بینی شده بود.

لازم به ذکر است، در خصوص کارمندان دولت باهرنوع مدرک تحصیلی و رده خدمتی، عیدی آنها طبق ماده ۷۵قانون مدیریت خدمات کشوری، معادل۵۰۰۰ امتیاز میباشد.

باتوجه به اینکه درسال ۱۴۰۲ضریب حقوقی کارمندان دولت معادل عدد ۴۰۲۴میباشد باضرب امتیاز عیدی درضریب حقوقی، عیدی پایان سال کارمندان دولت  مشخص میشود.

 البته دولت این اختیار را داردکه عیدی کارکنان دولت را بیشتر از مبلغ تعیین شده  درقانون مدیریت خدمات کشوری قرار دهد.

عیدی کارمندان چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴) حداقل مبلغ عیدی کارمندان دولت که در بهمن ماه ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد، حدود ۲ میلیون تومان پیش بینی می شود هرچند رقم قطعی از سوی هیئت دولت تصویب می شود.

به نقل از تسنیم، بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز عیدی پایان سال کارمندان، بازنشستگان و موظفین، معادل ۵،۰۰۰ امتیاز تعیین شده است و با اعمال ضریب حقوق، میزان رقم ریالی آن بدست می‌آید. همانطور که در جدول زیر مشخص است، با توجه به ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴)، مبلغ رقم عیدی پایان سال حداقل ۲،۰۱۲،۰۰۰ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است، در سنوات اخیر، رشد رقم ضریب ریالی تناسبی با نرخ تورم  نداشته است.

دولت در دو سال اخیر و برای جبران بخشی از این عقب ماندگی، عیدی کارکنان دولت را بر اساس قاعده جدید (مبالغ بالاتر برای کارکنان مشمول عائله‌مندی و اولاد) محاسبه و پرداخت نموده است.

در صورت تکرار رویه دو سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود که رقم عیدی کارمندان در سال جاری، شامل یک مبلغ ثابت نزدیک به دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. همچنین  به ازای عائله مندی و به ازای هر فرزندنیز مبلغی  تعیین و پرداخت خواهد شد. بر این اساس یک گمان زنی اولیه حاکی از پرداخت رقم نزدیک به ۳ میلیون تومان به عنوان مجموع رقم عیدی ۱۴۰۲ خواهد بود.

گفتنی است، رئیس سازمان برنامه نیز از پرداخت عیدی کارمندان در هفته پیش رو خبر داده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.