کد خبر : 48674 / /
/

عیدی ویژه رئیس جمهور به 3 دهک درآمدی | پرداخت وام قرض‌ الحسنه بلاعوض 45 میلیون تومانی برای این خانوارها

دولت رئیسی مبلغ 40 تا 200 میلیون تومان را در قالب وام قرض الحسنه با شرایط عالی به سرپرستان خانوارها می دهد.

عیدی ویژه رئیس جمهور به 3 دهک درآمدی | پرداخت وام قرض‌ الحسنه بلاعوض 45 میلیون تومانی برای این خانوارها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از پرداخت بسته‌های حمایتی به ۴۳ خانواده دارای فرزندان ۳ قلو و بیشتر به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان در استان خبر داد.

عباس روشن، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک فرارسیدن ماه رجب از انعقاد تفاهمنامه مشترک برای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر خبر داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور و همچنین تدابیر دولت در زمینه ارائه خدمت به خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای این طرح بسته‌های معیشتی ویژه خانواده‌های 3 قلو به بالا از طریق مساعدت دفتر مقام معظم رهبری و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته‌های معیشتی ویژه به این خانواده‌ها اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بسته‌های معیشتی را شامل پرداخت کمک بلاعوض به مبلغ 25 میلیون تومان، پرداخت کمک هزینه بلاعوض برای خرید و یا ساخت مسکن تا سقف مبلغ 200 میلیون تومان دانست.

وی اضافه کرد: وام کارگشایی این خانواده‌ها تا سقف 50 میلیون تومان و وام اشتغال تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

روشن خاطرنشان کرد: همچنین اهدای 4 قطعه سکه تمام بهار آزادی به تمامی خانواده‌های سه قلو و در صورت داشتن 4 قلو این تعداد سکه به 6 عدد خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر کمک به تأمین ‌هزینه‌های پوشاک و شیرخشک تا سن 2 سالگی نوزادان را از دیگر مساعدت‌ها به این خانواده‌ها اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از ابتدای این طرح تاکنون 43 خانوار 3 یا 4 قلو در استان بوشهر شناسایی شده و از این نهاد ارائه خدمت گرفته است.

روشن در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع علاوه بر اهدای 139 قطعه سکه تمام بهار آزادی به این خانواده‌ها معادل 420 میلیون تومان کمک بلاعوض و یا به‌صورت وام قرض‌الحسنه به مبلغ 450 میلیون تومان به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری سال ۱۴۰۳

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کرد.

زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال آینده ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌ بینی شده است که این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد. تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد و رزمندگان معسر ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. تسهیلات فرزندآوری هم بدین شکل به تصویب رسید که به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

زارع همچنین درباره روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد. پیش‌بینی هیات رئیسه این است که در هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و بعد از آن مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بودجه شود ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه بودجه در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود چون ابتدا باید بخش اول به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و بعد دولت لایحه بودجه در بخش دوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

مبلغ اقساط و سود وام قرض الحسنه فرزند چقدر است؟

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

تعداد اقساط وام قرض الحسنه فرزند آوری چقدر است؟

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

مدارک لازم برای ثبت نام وام قرض الحسنه فرزند آوری

در این زمینه، متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

البته، با ابلاغ این بخشنامه بانک مرکزی، پدران برای دریافت وام فرزند علاوه بر مدارک اعلام شده باید وضعیت مشمولیت آن‌ها در نظام وظیفه استعلام و در صورت مجاز بودن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

آدرس سایت وام قرض الحسنه فرزند آوری

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx (سایت ثبت نام وام فرزندآوری بانک مرکزی) مراجعه کنند.

شرایط و دستورالعمل اخذ وام قرض الحسنه فرزند

در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستور العمل ذیل اقدام می نمایند.

۱- تعاریف

الف – بانک عامل : بانک یا موسسه اعتباری غبربانکی که توسط متقاضی برای دریافت تسهیلات در مرحله ثبت نام انتخاب می شود.

ب – متقاضی : پدر متولدین سال ۱۴۰۰ (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد

ج – سامانه : سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

د – قانون : قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

– تسهیلات : تسهیلات قرض الحسنه فرزند

۲ – شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند

۱-۲- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲-۲- پرداخت تسهیلات براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و در داخل ایران متولد شده اند به شرح ذیل تعلق می گیرد. در سال ۱۴۰۰ مبلغ تسهیلات به شرح ذیل می باشد :

فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه) فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه) فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه) فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال (۷۲ ماه) فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

تبصره : (سقف فردی تسهیلات متناسب با سقف فردی مندرج در لوایح بودجه سنواتی است)

۲-۳- تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود.

۲-۴- متقاضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

آنچه دیگران می‌خوانند

واریز مابه التفاوت مستمری مددجویان با 40 درصد افزایش از امروز | حساب مددجویان پر شد

متقاضیان وام قرض الحسنه دولتی بخوانند | وام قرض الحسنه 400 میلیونی را چه کسانی دریافت میکنند

فروش فوری ایران خودرو برای مشتریان خودرو پرطرفدار | فروش فوق العاده پژو ۲۰۷ اتومات و دنده ای ویژه روز پدر

تصمیم جدید دولت درباره حقوق کارگران در ۱۴۰۳ | حقوق کارگران با رقم شگفت انگیز وارد سال جدید خواهد شد

۲-۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است.

۲-۶- به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می گیرد.

۲-۷- در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

۲-۸- در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر ، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

۲-۹-براساس تبصره ذیل بند (ت) تبصره (۴) ماده (۱) قانون، تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند ، بالای ۲/۵ نباشد . (نرخ باروری شهرستان مربوطه در سامانه و حسب اعلام مرکز آمار قابل مشاهده است)

۲-۱۰- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

۳ – حداقل مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و مراجعه به بانک عامل

۳-۱- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه پدر و فرزند

۳-۲- اصل و کپی کارت ملی پدر

۳-۳- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت

۳-۴- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

۴ – شرایط ضامنین وام فرزندآوری

تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند با اخذ یک ضامن معتبر و سفته و با دوره تنفس شش ماهه پرداخت می شود.

۵ – نحوه ثبت نام و مراحل دریافت تسهیلات فرزند

منبع: تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.