کد خبر : 45155 / /
/

سورپرایز جدید دولت برای دهه شصتی ها | وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیونی بدون سپرده و ضامن رسمی | وام قرض الحسنه با سود صفر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وعده ای که درباره اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر داده شده بود اکنون محقق شده است و این تسیهلات (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

سورپرایز جدید دولت برای دهه شصتی ها | وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیونی بدون سپرده و ضامن رسمی | وام قرض الحسنه با سود صفر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وعده ای که درباره اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر داده شده بود اکنون محقق شده است و این تسیهلات (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

وام قرض الحسنه یکی از موارد مهم در حوزه مالی است که در ایران اجرا می‌شود. وام قرض الحسنه به صورت غیرسودآور و به‌عنوان یک راه حل برای کسانی که به علت محدودیت‌های مالی قادر به انجام نیازهای خود نیستند، ارائه می‌شود.در ایران، وام قرض الحسنه به‌عنوان یکی از ابزارهای موفق در کاهش فقر و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود. وام قرض الحسنه از طریق بانک‌ها، مؤسسات مالی و نهادهای دولتی به افراد یا گروه‌های مستحقی که دارای درآمد کم و بدون تضمین مورد قبول هستند، اعطا می‌شود. هدف آن کمک به این افراد جهت انجام حجمی از نیازهای اساسی و ضروری از قبیل خرید مسکن، خرید وسایل خانگی، تکمیل تحصیلات فرزندان و تشکیل کسب و کار است.مزیت اصلی وام قرض الحسنه نسبت به وام‌های بهره‌دار، عدم وجود سود و بهره‌ای است که از طرف دریافت‌کننده وام دریافت می‌شود. این وام به صورت معاف از پرداخت سود و بهره به درخواست‌کننده واریز می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وعده ای که درباره اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر داده شده بود اکنون محقق شده است و این تسیهلات (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی زنان روستایی و عشایری که برای تولیدات خود دارند سختگیری هایی است که برای اعطای سیب سلامت از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

وی افزود: زنان تولیدکننده روستایی و عشایر با وجود اینکه محصولات ارگانیک تولید می کنند اما با توجه به قوانین موجود برای حضور ناظر بهداشتی نمی توانند سیب سلامت دریافت می کنند که به دنبال رفع این مشکلات در مذاکره با سازمان غذا و دارو هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: بیمه زنان روستایی از دیگر اقداماتی است که برای حمایت از زنان روستایی و عشایر و کمک به باقی ماندن آنها در روستا ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وعده ای که درباره اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر داده شده بود اکنون محقق شده است و این تسهیلات (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

خزعلی گفت: سطح سواد روستاییان و عشایر در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است ولی به دنبال افزایش آن هستیم و موضوع مهارت آموزی های تخصصی دنبال می شود.

قرار داد با وزارت جهاد کشاورزی برای تولید نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت

وی افزود: قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی برای تولید نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت داریم و با دریافت بذر و تولید توسط زنان روستایی و عشایری از آنها به قیمت مناسبی خریداری می شود.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری حتی قابلیت تولید یک میلیارد نهال را دارند./تسنیم

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید یک ساله اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. اعطای این وام هیچگونه ارتباطی به وام ازدواج پرداختی بانک مرکزی ندارد؛ بنابراین دانشجویان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند علاوه بر تسهیلات ازدواج بانک مرکزی، از این تسهیلات نیز برخوردار شوند.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «تمدید یک ساله اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در راستای جوانی جمعیت، تحقق و ارتقای تربیت اخلاقی، معنوی و هویتی به عنوان یکی از راهبردهای سند تحول و تعالی دانشگاه، صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تفاهم یک‌ساله با بانک قرض الحسنه رسالت، به دانشجویانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱ به بعد عقد دائم کردند، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اعطا کرد. با توجه به تعاملات صورت گرفته با بانک قرض‌الحسنه رسالت، اعطای این تسهیلات به مدت یک سال تمدید شد.

دانشجویان متقاضی باید درخواست خود را کمافی السابق در سامانه ساجد به نشانی الکترونیکی http://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان ثبت کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ تمامی مراحل اعطای تسهیلات ازدواج دانشجویی در بانک مذکور به صورت غیرحضوری بوده و همانند فرآیند و مراحل اخذ تسهیلات تأمین شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: اعطای این وام هیچگونه ارتباطی به وام ازدواج پرداختی بانک مرکزی ندارد؛ بنابراین دانشجویان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند علاوه بر تسهیلات ازدواج بانک مرکزی، از این تسهیلات نیز برخوردار شوند.

بانک گردشگری به منظور حمایت از مشتریان و تنوع بخشی به سبد کالاها و خدمات خود طرح تسهیلاتی «کارما» را تدارک دیده است. تمامی شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی امکان درخواست این وام را برای کارکنان خود دارند.

افرادی که مایل به دریافت وام طرح کارما هستند بهتر است در یکی از شعب بانک گردشگری سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات اعتبار شغلی بوده و نسبت مبلغ تسهیلات به میزان سپرده ۴۰ درصد اعلام شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.