کد خبر : 48666 / /
/

تله مسافرکش برای طلاهای زنان تهرانی | طلافروش های مالخر هم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۲ سارق مسافربرنما که اقدام به سرقت طلا و جواهرات زنان در غرب تهران کرده بودند، خبر داد.

تله مسافرکش برای طلاهای زنان تهرانی | طلافروش های مالخر هم دستگیر شدند

سردار کیومرث عزیزی در حاشیه نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مقر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد، به جزئیات کشف یک پرونده سرقت از زنان پرداخت و گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر سرقت طلا و جواهرات از زنان رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران پلیس قرار گرفت و در جریان تحقیقات اولیه انجام شده، مشخص شد دو نفر با یک دستگاه خودروی پراید و در قالب مسافربر شخصی در یکی از بلوارهای شهرستان قدس، زنی جوان را سوار بر خودرو کرده و در میانه راه با تهدید سلاح سرد، اقدام به بریدن النگوها و گرفتن گردنبند و گوشواره وی کرده‌ و پس از آن با رها کردن فرد قربانی در محلی خلوت، متواری شده‌اند.

وی با اشاره به نتایج تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس گفت: در ادامه تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس، مشخص شد سارقان با خودروهای سرقتی اقدام به گشت‌زنی در معابر شهر کرده و از این طریق طعمه‌های خود را که زنان تنها بودند، مورد شناسایی قرار داده‌اند. این افراد مالباخته را به عنوان مسافر، سوار برخودرو کرده و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنان کرده بودند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه با آغاز اقدامات فنی پلیس، دو سارق سابقه دار در این زمینه مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: در همین راستا نیز گشت‌های پلیس آگاهی و انتظامی در شهرستان‌های غرب استان تهران فعال شده و در نهایت سارقان را با یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ مسروقه در شهرستان ملارد مشاهده و شناسایی کردند.

عزیزی با بیان اینکه ماموران برای متوقف کردن سارقان وارد عمل شده و فرمان ایست را صادر کردند، گفت: دو سارق بدون توجه به فرمان ایست پلیس سعی داشتند تا با رانندگی مخاطره آمیز و خطرناک از محل فرار کنند. در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران شکل گرفت و دقایقی بعد ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی و در ادامه شلیک چند تیر به لاستیک خودروی متهمان کرده و آنان را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دستگیری دو متهم و انتقال آنان به مقر انتظامی گفت: با بررسی تکمیلی پرونده سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های تابعه غرب استان تهران مشخص شد ۱۹ نفر از زنان به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته و سارقان اقدام به زورگیری طلا و جواهرات آنان کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. همچنین سه نفر را نیز به عنوان مالخر اموال مسروقه معرفی کردند که ماموران نسبت به دستگیری این افراد نیز اقدام کردند. سه مالخر دارای واحد صنفی طلافروشی در یکی از استان‌های غربی کشور بودند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ارزش ریالی طلا و جواهرات مسروقه کشف شده را دستکم ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد، و گفت: پنج دستگاه خودروی مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال نیز از سارقان دستگیر شده، کشف شد.

به گفته عزیزی برای متهمان دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.