کد خبر : 48637 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

خبر مهم از افزایش یارانه معیشتی ها در سال 1403 | واریز 1/417/000 یارانه معیشتی برای خانوار 2 نفره

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، از مصوبه این کمیسیون برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در سال آینده به میزان ۳۰درصد خبر داد.

خبر مهم از افزایش یارانه معیشتی ها در سال 1403 | واریز 1/417/000 یارانه معیشتی برای خانوار 2 نفره

یارانه معیشتی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.یارانه معیشتی برای مادران باردار و شیرده در مناطق محروم واریز شد.یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی  7 دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، از مصوبه این کمیسیون برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در سال آینده به میزان ۳۰درصد خبر داد.

رحیم زارع در تشریح مصوبات جلسه امشب کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق، مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)  و سازمان بهزیستی در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند؛ همچنین مالیات تولیدکنندگان به ۷ درصد کاهش پیدا کرد. البته برای این کاهش مالیاتی سقف تعیین شد لذا افرادی می‌توانند از این معافیت مالیاتی استفاده کنند که تا ۵۰۰ میلیارد تومان سقف مالیاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین سهم بانک‌های عامل برای پرداخت  تسهیلات به پروژه‌های عمرانی در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد.

زارع بیان کرد: طبق مصوبه دیگرکمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد تا برای توانمندسازی نیروی انسانی خود با سازمان فنی و حرفه‌ای قرارداد منعقد کرده و هزینه آن را از محل نیم در هزار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و دو درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق تامین کند.

 از روزهای گذشته واریز حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان در دی ماه واریز شد.
یارانه معیشتی

یارانه معیشتی -افزایش حقوق معلولین و مستمری کمیته امداد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق معلولین و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد. وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

یارانه معیشتی-جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد ۱۴۰۲

همچنین تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد./اقتصاد آنلاین

یارانه معیشتی- خبر فوری برای یارانه بگیران این دهک ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در دی‌ماه سال‌جاری با توجه به نتایج وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها و با استفاده از آخرین آمار و اطلاعات ثبتی دستگاه‌های مربوطه، اطلاعات خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به‌روزرسانی شده است.

علیرضا محمدی گفت: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌ بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع‌سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به‌روز‌رسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰ هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

دهک‌بندی یارانه‌ها براساس معیارهای مختلف انجام می‌شود. این دهک‌بندی ممکن است بر اساس درآمد خانوار، تعداد اعضای خانوار، نوع فعالیت اقتصادی و سایر عوامل مشخص شود. هدف از دهک‌بندی یارانه‌ها، تخصیص بهینه منابع و کمک به افرادی است که به آن نیاز بیشتری دارند.

۱. درآمد خانوار: یارانه‌ها بر اساس سطح درآمد خانوارها تعیین می‌شود. خانوارهای با درآمد کمتر، معمولاً از میزان بیشتری یارانه دریافت می‌کنند.

۲. تعداد اعضای خانوار: خانوارهایی که تعداد اعضای بیشتری دارند، ممکن است بیشترین میزان یارانه را دریافت کنند. این معیار به منظور حمایت از خانواده‌های بزرگتر و تأمین نیازهای افراد بیشتر در خانوار است.

۳. نوع فعالیت اقتصادی: در برخی موارد، یارانه‌ها بر اساس نوع فعالیت اقتصادی خانوار تعیین می‌شود. برای مثال، برخی صنایع و بخش‌های خاص ممکن است مستحقان یارانه‌های خاصی باشند.

۴. شرایط ویژه: در برخی موارد، افراد با شرایط ویژه مانند افراد با نیازهای ویژه، افراد معلول، بازنشستگان و سایر گروه‌های مستحق ممکن است از یارانه‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.