کد خبر : 48547 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی این ماه

روش وسع‌سنجی خانوار‌ها برای دادن یارانه نقدی | تغییر بعدی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران، ۶ ماه دیگر

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به‌روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد.

روش وسع‌سنجی خانوار‌ها برای دادن یارانه نقدی | تغییر بعدی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران، ۶ ماه دیگر

یارانه نقدی | سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر و سرپرستان خانوار جز دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر دریافت می کنند.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به‌روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد.

به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا محمدی» اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال 1402 و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال جاری با عنایت به وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به‌روز‌رسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به‌دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع‌سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

 محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک 99 و 100 تغییرات ملموس است که براساس به‌روز‌رسانی جدید 60 هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و 60 هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه شدند و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً 290 هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه 1402 بند (د) تبصره 17 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر 6 ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

یارانه نقدی

نماینده مجلس: حذف بی مقدمه یارانه افراد موجب نگرانی خانواده‌ها شده

عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و تورم افسارگسیخته در آزمون وسع لحاظ شود گفت: حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است.

قطع یارانه نقدی تعدادی از سرپرستا‌های خانوارها

خانه ملت: نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و تورم افسارگسیخته در آزمون وسع لحاظ شود گفت: حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است.

عبدالجلال ایری با اشاره به قطع یارانه نقدی تعدادی از سرپرستا‌های خانوارها گفت: طبق برخی از گزارش ها در واریزی اخیر یارانه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه نقدی برخی از خانواده‌ها قطع شده است. این در حالی است که با توجه به نبود بانک اطلاعاتی دقیق، میزان ثروت افراد کاملا مشخص نبوده و بعضا افزایش ظاهری درآمدهای ناشی از تورم بالای این چندسال اخیر به حساب سرمایه و ثروت افراد زده شده در حالی که به همان میزان، هزینه های آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

در کنار درآمدهای افراد باید هزینه‌ها در نظر گرفته شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در آزمون وسع‌سنجی در کنار درآمدهای افراد باید هزینه‌ها نیز در نظر گرفته شود تا حق کسی تضییع نشود، هم اکنون افرادی در دهک درآمدی قرار گرفتند که عملا به یارانه نقدی نیازمند بوده و نبود آن در زندگی‌شان تاثیر گذار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در صورتی که بانک اطلاعاتی کاملی داشته باشیم و نظام ارزیابی درآمد و البته دارایی و ثروت افراد دقیق باشد و هزینه های افراد نیز در نظر گرفته شود، آن زمان باید با اطلاع رسانی قبلی نسبت به حذف یارانه آنها اقدام کنیم. حذف بی مقدمه و یکباره یارانه افراد موجب، نگرانی و بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است./انتخاب

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.