کد خبر : 48418 / /
/

بارش برف در تهران از امشب آغاز می شود | یخبندان در تهران صحت دارد؟

طی روز جاری اخباری با اشاره بر اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر یخبندان در تهران طی روز سه‌شنبه منتشر شده بود که به گفته مازیار غلامی - مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران - لزوم مطالعه دقیق هشدارها در سایت هواشناسی تهران وجود دارد تا مردم به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند.

بارش برف در تهران از امشب آغاز می شود | یخبندان در تهران صحت دارد؟

مدیرکل اداره هواشناسی تهران با تاکید بر اینکه بارش‌ها جبران کم‌بارشی نمی‌کند اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۲ دی‌) کاهش تدریجی دما در ارتفاعات تهران و بارش برف، باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روز جاری اخباری با اشاره بر اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر یخبندان در تهران طی روز سه‌شنبه منتشر شده بود که به گفته مازیار غلامی - مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران - لزوم مطالعه دقیق هشدارها در سایت هواشناسی تهران وجود  دارد تا مردم به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند.

مازیار غلامی اظهار کرد: کاهش دما ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد مربوط به روزهای پنجشنبه تا شنبه(۲۱ تا ۲۳ دی) به‌ویژه برای روزهای جمعه و شنبه است که یک روند تدریجی نیز دارد. در هشدارهای صادر شده نیز بازه زمانی روند کاهش دما به‌طور دقیق ذکر شده است و باید این هشدارها دقیق مطالعه شوند و تمام قسمت‌های هشدار مورد توجه واقع شود و استناد شهروندان نیز به داده‌های هواشناسی تهران باشد.

وی ادامه داد: از امشب بارش‌ها در تهران آغاز می‌شود و بیشتر در ارتفاعات شاهد این بارندگی‌ها خواهیم بود اما از عصر پنجشنبه تا جمعه بارندگی‌ها می‌تواند شدت بیشتری داشته باشد. این بارندگی‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف و در پایین‌دست به‌صورت باران است. در بخش‌های شمالی شهر تهران به‌خصوص مناطق یک و ۲ بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران افزود: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه بارش باران و برف، وزش باد شدید و خیلی شدید، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق کوهستانی، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی زمین به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم حتما برای سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی تجهیزاتی همچون زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. این مسئله بسیار مهم است که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه مخاطره کولاک و ریزش بهمن وجود دارد و اصلا شرایط برای کوهنوردی مساعد است همچنین به دلیل وزش باد شدید و خیلی شدید احتمال سقوط درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد بنابراین از پارک‌ کردن خودروهای خود زیر درختان و ساختمان‌ها حتما خودداری کنند.

غلامی در پایان با تاکید بر اینکه این بارش‌ها هیچ تاثیری در بهتر شدن شرایط کم‌بارشی و کم‌آبی ندارد، گفت: کماکان اهمیت مدیریت منابع آبی و صرفه‌جویی وجود دارد چراکه میزان بارش‌های انباشت شده کاهش یافته است و این بارش‌ها نمی‌توانند کم‌بارشی‌ها را جبران کند./ ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.