کد خبر : 48359 / /
/

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

تغییرات فیش حقوق این ماه بازنشستگان | افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

ولی اسماعیلی با اشاره به مصوبات کمیسیون اجتماعی در بررسی مواد و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ در هفته‌ گذشته که به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه راه پیدا کرده، تصویب تأمین ۷۰ همت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از سایر منابع دولت را یکی از مصوبات مهم این کمیسیون عنوان کرد.

تغییرات فیش حقوق این ماه بازنشستگان | افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

حقوق بازنشستگان | رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش مالیات مخالفیم چون تورم ایجاد می‌کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

بنا بر اعلام رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بازه زمانی سال اول برنامه هفتم توسعه، ۴۰ درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی و تصویب شده است.

ولی اسماعیلی با اشاره به مصوبات کمیسیون اجتماعی در بررسی مواد و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ در هفته‌ گذشته که به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه راه پیدا کرده، تصویب تأمین ۷۰ همت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از سایر منابع دولت را یکی از مصوبات مهم این کمیسیون عنوان کرد.

وی افزود: در همین راستا و در موضوع بازنشستگان تأمین اجتماعی هم که از کم‌توجهی به آن‌ها انتقاد شده بود، در کمیسیون اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان‌ تأمین اجتماعی تصویب شد که سازمان تأمین اجتماعی بتواند یا به صورت اوراق یا اجازه برای استفاده از میادین نفتی و گازی یا به هر نحوی که دولت تشخیص می‌دهد، دریافت و آن را برای متناسب‌سازی حقوق  مستمری‌بگیران سازمان خود مورد استفاده قرار دهد.را

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی ۴ میلیون مستمری‌بگیر دارد گفت: باید بتوانیم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگی مستمری‌بگیران را طبق برنامه هفتم توسعه را انجام دهیم، در همین راستا در کمیسیون اجتماعی با تصویب تأمین این ۱۷۰ همت و ارسال آن به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه، گام اول برای اجرای آن انجام شد.

به نقل از همشهری آنلاین، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیش‌بینی منبع تأمین مالی این مصوبه کمیسیون اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴۰۰ همت دیون دارد و طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس باید ۱۷۰ همت از این دیون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا در بازه زمانی سال اول برنامه هفتم توسعه، ۴۰ درصد افزایش حقوقی که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی و تصویب شده، تأمین و اجرا شود.

زمان واریز حقوق دی ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

به نقل از برنا، فیش حقوقی جدید دی ماه ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین‌ اجتماعی بارگزاری شد. در این صفحه میتوانید با ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را رویت کرده و آن را دریافت نمایید. یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان […]

فیش حقوقی جدید دی ماه ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین‌ اجتماعی بارگزاری شد.

در این صفحه میتوانید با ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را رویت کرده و آن را دریافت نمایید.

یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ ارائه می نماید، پرداخت مستمری بازنشستگی است.

بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری ۱۴۰۲ خود می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی نموده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

فیش حقوقی دی‌ماهِ بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

پرداخت مستمری دی‌ماه از بیستم و براساس حروف الفبا آغاز می‌شود.

ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی

ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir ؛ مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی می توانید با وارد شدن به سایت eservices.tamin.ir و انتخاب دکمه ورود به سامانه وارد بخش دریافت فیش حقوقی شوید.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که 75 درصد آن برای سال 1399 و 1400 پرداخت شد و 25 درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی در رابطه با موارد تحت پوشش اقلام‌ دارویی در بیمه‌های پایه اظهار کرد: 400 قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است. متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.