کد خبر : 48036 / /
/

کادوهای روز زن قیمت طلا را گران کرد | قیمت سکه ۳۰ میلیونی می شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار در آستانه روز زن کمی رونق گرفته است از افزایش اندک قیمت طلا و سکه خبر داد.

کادوهای روز زن قیمت طلا را گران کرد | قیمت سکه ۳۰ میلیونی می شود؟

 با نزدیک شدن به روز زن بازار طلا کمی شلوغ‌تر از روزهای دیگر شده است؛ ورود خریداران نیز باعث شده تا قیمت‌ها کمی صعودی شود.

امروز هر قطعه سکه تمام به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که افزایش ۷۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته داشت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۹ هزار تومانی ۲ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان شد.

در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین به تایید بهبود نسبی تقاضا اظهار داشت: بازار طلا به صورت کامل بازگشایی شده است و امروز به دلیل فرا رسیدن روز زن و مادر قیمت‌ها اندکی افزایش یافت.

وی اضافه کرد: به دلیل همین مناسبت کمی از رکود امسال بازارکاسته شده و تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بهتر شده است که امیدواریم این وضعیت پایدار باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حواشی فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت در صنف طلا نیز گفت: ما با سامانه مودیان مشکلی نداریم، فعالیت این سامانه برای شفاف‌سازی و صدور فاکتورهای التکرونیکی است و مشکلی برای صنعت طلا ندارد این صنعت هیچ گونه مقاومتی در رابطه با شفاف‌سازی و پرداخت مالیات ندارد.

وی افزود: بحث این سامانه فقط ساماندهی نظام مالیاتی است که در آن فعالان فاقد پرونده اقتصادی شناسایی و سازماندهی می‌شوند.

بذرافشان درباره سامانه جامع تجارت نیز گفت: موضوع سامانه جامع متفاوت بود به همین دلیل اجرای آن سه ماه به تعویق افتاد ما نیز از طریق مراجع تصمیم‌گیر پیگیر حل مشکلات و انجام اصلاحات مورد نیاز هستیم.

این مقام صنفی در رابطه با مالیات طلا نیز خاطرنشان کرد: میزان مالیات طلا هیچ تغییری نداشته است، مردم هم قرار نیست در این موضوع آسیب ببینید فضای پیش آمد که جو جامعه را در این موضوع متشنج کرد کرد؛ اما با اعلام سازمان امور مالیاتی و اتحادیه طلا هیچ افزایش نرخ مالیاتی برای مردم و واحدهای صنفی طلا نیست.

وی در پایان درباره آینده بازار نیز اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها تغییر چشمگیری داشته باشد ممکن است کاهش ۱ تا ۳ درصدی داشته باشیم، برای افزایش قیمت هم باید منتظر بازگشایی بازارهای جهانی باشیم.

اقتصاد آنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.