کد خبر : 47923 / /
/

تعطیلی جدید به تقویم اضافه شد | تعطیلی فردای شب یلدا در راه است ؟

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی، تعطیلی روز بعد از شب یلدا را پیشنهاد کرد.

تعطیلی جدید به تقویم اضافه شد | تعطیلی فردای شب یلدا در راه است ؟

 رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی ـ در همایش «یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران»، که به مناسبت نخستین سال ثبت جهانی این عنصر میراث ناملموس از سوی پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران و کانون فرهنگی هنری دایا و نگارخانه آپامه برگزار شد، گفت: پژوهشکده مردم‌شناسی، بر اساس مطالعات کارشناسیِ آیین یلدا، که مبتنی بر بیداری و دید و بازدید خانوادگی تا دیروقت است، پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا و یا دست‌کم دیرتر شروع شدن وقت اداری را مطرح کرده است.

او همچنین تاکید کرد: سیاستگذاری در حوزه آیین، به‌معنی دخالت در آیین نیست و نام آیین‌هایی، چون یلدا که از سوی مردم انتخاب شده، غیرقابل تغییر است.

ذات‌الله نیکزاد ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ نیز در این همایش گفت: آیین یلدا مهمترین جشن خانوادگی در میان جشن‌های ایرانی است که همه را گرد هم می‌آورد و همواره یکی از عوامل همبستگی و یکپارچگی مردم ایران بوده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.