کد خبر : 47576 / /
/

روش پخت لبو بازاری مخصوص برای شب یلدا | این بار لبو را اینطوری بپزید

براذی آشنایی با طرز پخت لبو به روش بازاری با ما همراه باشید .

روش پخت لبو بازاری مخصوص برای شب یلدا | این بار لبو را اینطوری بپزید

مواد لازم برای تهیه لبو بازاری

  • لبو متوسط: ۱۰ عدد
  • شکر: نصف لیوان
  • نبات: دو تکه متوسط (۱۰۰ گرم)
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا لبو‌ها را خوب بشویید؛ ولی پوست نکنید. لبو‌ها را داخل یک قابلمه بگذارید و روی آن آب بریزید. آب باید به اندازه‌ای باشد که روی لبو را کاملا بپوشاند. شکر را به آب اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید. ابتدا حرارت اجاق را زیاد کنید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را روی کم‌ترین حالت تنظیم کنید و درب قابلمه را ببنید. باید صبر کنید تا لبو‌ها بپزند. حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است تا لبو خوب پخته شود. بعد از گذشت این مدت زمان قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و لبو‌ها را یکی یکی از قابلمه بیرون بیاورید. لبو‌ها را داخل یک سینی بچینید و چند دقیقه صبر کنید تا از حرارت بیفتد؛ سپس پوست لبو را که حالا خیلی نرم شده است، با دست و خیلی آرام بگیرید.

لبو‌های پوست گرفته را دوباره داخل همان قابلمه بگذارید و نبات را به همان آب لبویی که داشتیم، اضافه کنید. دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید لبو‌ها با نبات و با حرارت خیلی کم حدود ۱ ساعت دیگر بپزند. سپس اجاق گاز را خاموش کنید و لبو‌های آماده را داخل ظرف سرو بچنید. خواهید دید که آب لبو بسیار غلیظ شده است. این آب غلیظ و خوش‌رنگ را روی لبو‌ها و اطراف ظرف سرو بریزید. می‌توانید برای تزیین یک لبو را برش بزنید و با قالب‌های گل یا قلب قالب بزنید و دور ظرف سرو بچینید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.