کد خبر : 47200 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی کارگران

طرح یارانه معیشتی جدید ویژه کارگران | یارانه معیشتی 120 هزارتومانی کارگران از کی واریز می شود ؟

یک کارشناس حوزه کار اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران را در جلوگیری از تورم کالاهای اساسی و کمک به معیشت خانوارهای کارگری موثر دانست.

طرح یارانه معیشتی جدید ویژه کارگران | یارانه معیشتی 120 هزارتومانی کارگران از کی واریز می شود ؟

یارانه معیشتی مددجویان هر ساله با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد.یارانه معیشتی برای مادران باردار و شیرده در مناطق محروم واریز شد.یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی  7 دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

ناصر چمنی درباره پرداخت کالابرگ الکترونیک به خانوارهای کارگری اظهار کرد: این ایده خوبی است که کارگران در قالب کالابرگ الکترونیکی کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت سال قبل خریداری کنند و یقینا می‌تواند به معیشت خانوارهای کارگری کمک کند و جلوی تورم به ویژه تورم کالاهای اساسی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح، گفت: طرح الکترونیکی کردن بن خواربار کارگران در وضعیت اقتصادی حاضر یک اقدام اثرگذار است که می‌تواند موفقیت طرح دولت را دو چندان کند ولی پیش از هر چیز باید ساز و کار اجرایی شدن این طرح دیده شود؛ البته سخت نیست و از طریق ثبت کدملی و شناسایی کارگران می‌توان این ایده را عملی کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: درحال حاضر مبلغ بن خواربار هر ماه توسط کارفرما به حساب کارگر واریز می‌شود، در حالی که قبلا به شکل بن کالا بود و کارگران با استفاده از آن از فروشگاه‌های منتخب خرید می‌کردند لذا معتقدم با همراهی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توان مقدمات این کار را فراهم کرد.

به گفته چمنی، در صورت تحقق این امر حتی دولت می‌تواند ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را برای کارگران هم درنظر بگیرد تا به خرید از فروشگاه‌های متصل به سامانه تشویق شوند.

وی در پایان گفت: اطلاعات جامعه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و وزارت رفاه می‌تواند این طرح را مدیریت و از این طریق به معیشت خانوارهای کارگری و کاهش هزینه‌های زندگی آنها کمک کند./ ایسنا

یارانه معیشتی

واریز یارانه معیشتی جدید یک میلیونی برای این خانوار

گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خردادماه امسال برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمد و سپس به شکل تدریجی به سایر دهک‌های اول تا سوم تعمیم داده شد.

از دوم شهریورماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک تسری یافت و دو دهک ۴ و ۵ نیز مشمول اجرای این طرح شدند تا اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دو دهک ۶ و ۷ از روز شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شد. با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷، جامعه تحت پوشش این طرح که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بود، به ۶۱ میلیون نفر رسید و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند.

در حال حاضر دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد اما دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردارند که با احتساب شارژ ۱۲۰ هزار تومانی،‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به موجب طرح‌ کالابرگ الکترونیکی امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از قبیل گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، پنیر، شیر و ماست کم چرب، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی و قند و شکر فراهم شد و مشمولان این طرح در صورت اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده از شارژ ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی بهره‌مند خواهند شد. البته اواخر آبان ماه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح جدیدی به نام «طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان» را کلید زد که به موجب آن میوه و صیفی‌جات نیز به اقلام سبد کالابرگ الکترونیکی اضافه شدند.

یارانه معیشتی | استقبال از کالابرگ الکترونیکی از ۲۷ میلیون نفر گذشت

طبق آخرین گزارش‌ها ظرف ۱۰ روز اخیر حدود ۵۰۰۰ فروشگاه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی افزوده شده است چنانچه علیرضا عسگریان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته است: در این مرحله تعداد فروشگاه‌ها از ۱۹۵ هزار فروشگاه عبور کرده و میزان دسترسی مشمولان به فروشگاه‌ها افزایش یافته است.

در طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان، آن دسته کودکانی که نیازمند ارتقای امنیت غذایی بوده و در دهک‌های هفت به بالا قرار داشته‌اند صرفا توسط وزارت بهداشت مشاوره دریافت می‌کنند اما کودکانی که در دهک‌های پایین‌تر هستند، پس از شناسایی‌ سرپرستان خانوارها مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر نفر به حساب سرپرست خانوار دهک ۱ تا ۵ و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان دهک‌های ۶ و ۷ واریز شده است.

خانوارهای مشمول می‌توانند از طریق نصب برنامه کاربردی «شما» از قسمت فروشگاه‌ها،فروشگاه‌هایی که عضو طرح کالابرگ هستند را مشاهده کنند؛همچنین در قسمت اعتبار برنامه «شما» علاوه بر استعلام مانده اعتبار کالابرگی، اعتبار ارتقا امنیت غذایی کودکان قابل مشاهده است.

مجموع مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی از دهک ۱ تا دهک ۷ حدود ۶۰ میلیون نفر است و میزان استقبال مردم از ۲۷ میلیون نفر عبور کرده است.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره می‌گوید:ما معتقدیم هنوز در مرحله قابل قبول هستیم و چنانچه به بالای ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر برسد،از مرحله متوسط عبور می‌کنیم و به مرحله خوب می‌رسیم.

وی به جزئیات طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی نزدیک به دو هفته است که اجرایی شده است. در این طرح تا ۱۴۰ هزار کودک توسط وزارت بهداشت در قالب طرح مشترک و تنگاتنگی که بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه وجود دارد، شناسایی شده‌اند.

به گفته عسگریان، شناسایی و معرفی ۱۴۰ هزار کودک از طریق شبکه بزرگ خانه‌های بهداشت در کشور صورت گرفته است.

به موجب این طرح آن دسته کودکانی که نیازمند ارتقای امنیت غذایی بوده و در دهک‌های هفت به بالا قرار داشته‌اند صرفا توسط وزارت بهداشت مشاوره دریافت خواهند کرد و کودکانی که در دهک‌های پایین‌تر هستند، شناسایی سرپرستان خانوارها صورت گرفته و مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر نفر به حساب سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان دهک های ۶ و ۷ واریز شده است.

این مبلغ هر ماه پرداخت می‌شود و برداشت آن محدودیت زمانی ندارد، بنابراین اگر خانواری خرید نکند اعتبار دو ماه برای آن خانوار ذخیره می‌شود. از مجموع ۱۲۰ هزار خانوار مشمول این طرح نیز تاکنون ۵۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شده‌اند.

 برای خانوارهای مشمول طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان علاوه بر سبد ۱۱ قلمی کالابرگ، اقلامی همچون خرما، عدس، بلغور، مغز دانه، میوه شامل سیب و ‌صیفی‌جات شامل هویج، کدو،‌ پیاز و گوجه فرنگی اضافه شده است./ ایسنا

یارانه معیشتی

پرداخت یارانه معیشتی برای مادران دهک اول

طرح یسنا در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز خواهند شد. در گام نخست ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه ‌شناسایی شدند.

یارانه معیشتی مددجویان هر ساله با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد.یارانه معیشتی برای مادران باردار و شیرده در مناطق محروم واریز شد.یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی  7 دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح یسنا در ۸ استان کشور اجرا می‌شود، استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام را از جمله این استان‌ها عنوان کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در گام نخست، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، مشمول طرح می‌شوند، گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف ۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه این طرح ۶ماهه است، گفت: امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که عمل خواهد شد./خبرآنلاین

یارانه معیشتی | جزئیات افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان

دولت سیزدهم در تازه‌ترین اقدام خود در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و به ویژه دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را به مرحله اجرا رسانده است.

به واسطه این طرح به خانوارهای دهک‌های یک تا هفت که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.

در این طرح، بیش از ۱۲۰ هزار خانوار توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت تعاون معرفی شده‌اند تا در دایره مشمولین این طرح قرار بگیرند. به ازای هر بچه دارای مشکل در رشد در دهک‌های یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

عسگریان با بیان اینکه خانوارهای مشمول این طرح را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی کرده است، گفت: سه شاخص برای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان در نظر گرفته شده و پس از تعیین، بین دهک‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر رفاه تأکید کرد: در خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، دو میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی شش و هفت در نظر گرفته می‌شود.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی یک میلیونی شامل چه کودکانی می‌شود؟

عسگریان اضافه کرد: این طرح پیوسته و برای کودکان زیر پنج سال است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: از روز یک‌شنبه این طرح آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و لازم است توجه ویژه‌ای به آن شود. اگر خانواده‌ای در دهک یک تا ۵و کودکی نیازمند تغذیه ویژه است، یک میلیون تومان اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پیش از این طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و …، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.

وی یادآور شد: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.

عسگریان با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه گردید نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند می‌توانند خرید را انجام دهند.

وی با اشاره به لیست فروشگاه‌ها نیز گفت: این خانوارها برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

چتر کالا برگ الکترونیکی با تصمیم مجلس گسترده‌تر می‌شود تا مردم بتوانند مواد غذایی بیشتری را تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،طبق آخرین اخبار کالا برگ الکترونیکی با تصمیم مجلس کالا برگ در کنار یارانه نقدی باعث کمک بیشتر به خانوار‌های کم درآمد می‌شود

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.