کد خبر : 47074 / /
/

ارسال پیامک‌های نگران کننده برای کنکوری ها | متقاضیان آزمون دانشگاه فرهنگیان این پیامک را جدی بگیرید

درحالی‌که دیروز مهلت ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری و دانشگاه فرهنگیان به‌پایان رسیده، پیامکی که تعدادی از داوطلبان دریافت کرده‌اند باعث نگرانی آنها شده است.

ارسال پیامک‌های نگران کننده برای کنکوری ها | متقاضیان آزمون دانشگاه فرهنگیان این پیامک را جدی بگیرید

در این پیامک به داوطلبان یادآوری شده در مورد ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان به نکاتی توجه کنند. این موضوع سبب شده تعدادی از داوطلبان که ثبت نام خود در دانشگاه فرهنگیان را در سایت سازمان سنجش ثبت کرده‌اند، در مورد لحاظ شدن تقاضای خود تردید پیدا کنند و داوطلبانی که متقاضی آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان نبوده‌اند تصور کنند برای ثبت نام در این آزمون الزام و اجبار وجود دارد. اما اصل ماجرا چیست و چرا این پیامک برای داوطلبان ارسال شده است؟ در کنکور ۱۴۰۳ برای نخستین بار علاوه بر کنکور گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه، آزمون ورودی فرهنگیان به مجموعه گروه‌های کنکور اضافه شده است.

داوطلبان علاقه‌مند به استخدام در آموزش‌وپرورش، می‌توانند فقط متقاضی شرکت در آزمون فرهنگیان شوند یا اینکه در کنار گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

بر اساس گفته رئیس سازمان سنجش داوطلبانی که فقط متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند و به شرکت در آزمون سایر دانشگاه‌ها تمایلی ندارند اگر در آزمون دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند، شانس آنها برای ورود به سایر رشته‌های دانشگاهی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نتیجه آزمون فرهنگیان قبل از انتخاب رشته اعلام می‌شود و اگر داوطلبان پذیرفته نشدند، امکان انتخاب سایر رشته‌ها را دارند اما اگر قبول شدند دیگر نمی‌توانند انتخاب رشته کنند، مگر آن که در فرصت کوتاه‌مدتی که برای انصراف آنها تعیین می‌شود، انصراف خود را اعلام کنند.

از آن جا که آزمون فرهنگیان فقط در بازه زمانی ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و در مرحله دوم کنکور که تیر ماه ۱۴۰۳ است، پذیرش دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام نخواهد شد، داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان حتما باید در این مرحله از کنکور ثبت‌نام کنند. با توجه به این که آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برای اولین‌بار به‌صورت مستقل برگزار می‌شود، سازمان سنجش با ارسال پیامک به متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه، در مورد شرایط ثبت نام اطلاع‌رسانی داشته است. بر اساس اعلام سازمان سنجش پیامک‌های اطلاع‌رسانی که از سوی این سازمان برای داوطلبان ارسال می‌شود، فقط جهت اطلاع‌رسانی بوده و اطلاعات مندرج در سایت ثبت نام که توسط داوطلب ثبت شده، همچنان معتبر است و کسانی که متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند، در ثبت نام آنها مشکلی به وجود نمی‌آید.

همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.