کد خبر : 24072 / /
/

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از میان داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود، متناسب با مبانی و ارزش‌های اسلامی و نیاز دوره‌های مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو معلم می‌پذیرد.

شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی بدین شرح است:

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی به صورت بومی‌پذیری استانی است. کدرشته محل‌های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جدول مجزا از هم مشخص شده‌اند. گزینش نهایی توسط سازمان سنجش در هر یک از کدرشته محل‌ها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون "پردیس/ مخصوص داوطلبان بومی/ محل خدمت" درج شده صورت می‌پذیرد.

داوطلبان رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش دقت کنند چنانچه در یک کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی استانی درج شده باشد، همه داوطلبان بومی آن استان می‌توانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط آن را انتخاب کنند. اگر بومی شهرستانی درج باشد همه داوطلبان بومی آن شهرستان و بخش‌های تابعه مجاز به انتخاب کد رشته محل هستند. اگر از یک شهرستان فقط یک بخش در دامنه پذیرش درج شده باشد داوطلبان همان بخش و دهستان‌های مربوطه مجاز به انتخاب کد رشته محل جهت استفاده از سهمیه بومی منطقه‌ای خواهد بود.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو همه داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به استان خود هستند اما در کدرشته محل‌هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کد رشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخش‌هایی که دارای اولویت هستند «حداقل دو شهر یا بخش از 4 شهر یا بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه»، «محل‌ محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر دوره متوسطه»، «محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر دوره متوسطه»، «محل تولد با شهر یا بخش رشته تعیین شده تطابق داشته باشد» پذیرش می‌شوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند، داوطلبان واجد شرایط بومی شهر یا بخش براساس دامنه پذیرش وجود نداشته باشد از داوطلبان بومی همان استان که کد رشته محل مزبور را انتخاب کرده باشند پذیرش انجام می‌شود.

شایان ذکر است از پذیرفته‌شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج در محل خدمت اخذ خواهد شد.

کسب حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیر گروه مربوط برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایش مربوط در آزمون سراسری ضروری است.

داشتن حداکثر سن 24 سال تمام متولدین اول مهر1377 به بعد الزامی است.

داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم برای پذیرش دانشجو ملاک عمل خواهد بود، حداقل معدل کل تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.